به گزارش سلام‌نو به نقل از جوان، «ما در بزرگ‌ترین خطری که می‌تواند جهان را تهدید کند، قرار داریم. از نظر تئوری ما فقط ۲۴ ساعت با یک جنگ هسته‌ای فاصله داریم، چون تهدید معتبری وجود دارد که حزب‌الله و سایر متحدان ایران با ده‌ها هزار موشک به اسرائیل حمله خواهند کرد. در این صورت اسرائیل […]

به گزارش سلام‌نو به نقل از جوان، «ما در بزرگ‌ترین خطری که می‌تواند جهان را تهدید کند، قرار داریم. از نظر تئوری ما فقط ۲۴ ساعت با یک جنگ هسته‌ای فاصله داریم، چون تهدید معتبری وجود دارد که حزب‌الله و سایر متحدان ایران با ده‌ها هزار موشک به اسرائیل حمله خواهند کرد. در این صورت اسرائیل می‌تواند با تمام سلاح‌هایی که دارد، از جمله توانایی هسته‌ای دفاع کند. پس این لحظه بسیار خطرناکی است.»

این سخنان یووال نوح‌هراری، استاد دانشگاه و نویسنده و تاریخ‌نویس صهیونیست است که او را در میان صهیونیست‌ها «متعادل» و «حامی صلح» معرفی می‌کنند! یووال نوح‌هراری توانسته است ضمن مخالفت با نتانیاهو که فردی رادیکال معرفی می‌شود، خود را فردی متعادل معرفی کند، اما اگر از مخالفت او با نتانیاهو بگذریم، او هیچ حرف متفاوتی نسبت به سایر صاحبنظران صهیونیست و حتی توده‌های شهرک‌نشین ندارد؛ از نابودی حماس می‌گوید، پای ایران را وسط می‌کشد، دامنه تنش را به کل منطقه تسری می‌دهد. او یک یهودی سکولار محسوب می‌شود و دلیل مخالفتش با نتانیاهو هم که یک یهودی بنیادگرای صهیونیست است، همین است، وگرنه در مبانی صهیونیست او هیچ تفاوتی با سایر صهیونیست‌ها ندارد. او همچون یک نظامی تندرو صهیونیست از حمله اتمی به ایران استقبال می‌کند و این اجازه را به رژیم‌صهیونیستی می‌دهد که اگر مورد حمله موشکی قرار گرفت، از گزینه حمله اتمی علیه ایران و حزب‌الله لبنان استفاده کند!

از سویی او هم ۸۰ سال اشغال کشور فلسطین و اجبار مردم به آوارگی از سوی صهیونیست‌ها را نادیده می‌گیرد و همچون همه صهیونیست‌ها و حامیان افراطی آنها، حماس و مقاومت فلسطینی را متهم به آغاز درگیری‌ها با اسرائیل می‌کند، در حالی که از یک فرد تحصیلکرده و نویسنده‌ای مثلاً روشنفکر انتظار می‌رود تاریخ را درست روایت کند و اگر می‌خواهد در مورد موضوعی اظهار نظر کند، ابتدا اطلاعات کافی در مورد آن کسب کند. نوح‌هراری گرچه اصالت را به علم می‌دهد و معتقد است علم جای خداوند را گرفته! اما عملاً غیردقیق‌ترین موضع‌گیری‌ها را در سیاست طرح می‌کند و به علم تاریخ وفادار نمی‌ماند!

او البته با دموکراسی هم مخالف است و انتخابات را با این توضیح که رأی‌دهندگان قادر به تشخیص مصلحت خود نیستند، زیر سؤال می‌برد. یووال نوح‌هراری متولد حیفا در سرزمین‌های اشغالی و هم اکنون ساکن تل‌آویو است. نوح‌هراری معتقد به همجنس‌بازی است و با رئیس دفتر خود که پسر جوانی به نام «ایتزیک یهو» است ازدواج کرده است. او هم‌اکنون در دانشگاه عبری بیت‌المقدس تدریس می‌کند. نوح‌هراری با ظاهر فیلسوف و روشنفکر خود توانسته است مخاطبان بسیاری در جهان برای خود دست و پا کند، اما حالا بر بستر همین شهرت، برای مخاطبانش از لزوم جنگ اتمی اسرائیل علیه ایران می‌گوید. نکته جالب در مورد این فرد، انتشار کتاب‌هایش در ایران است، یعنی در همین ایرانی که یووال نوح‌هراری برای خوردن بمب اتم بر سر مردمش، تئوری‌سازی می‌کند و مجوزش را به صهیونیست‌ها می‌دهد، کسانی هستند که دنبال ترویج افکار او از طریق انتشار کتاب‌هایش در ایران هستند! تاکنون حداقل ۱۲ دوره از کتاب‌های او تا سال ۱۳۹۸ در ایران چاپ شده است. از سال ۱۳۹۸ انتشار کتاب‌های او در ایران ممنوع شد، اما گویا همچنان برخی انتشارات با حذف نام او اقدام به انتشار محتوای مدنظر این نویسنده صهیونیست و جنگ‌طلب در ایران می‌کنند. از سویی سایت‌هایی هم وجود دارد که نسخه الکترونیک کتاب‌های او را حتی به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

روزنامه اعتماد در انتهای یادداشتی به قلم حمزه کرمی، دکترای فلسفه تطبیقی که در مورد صحبت‌های اخیر نوح‌هراری مطرح کرده است، نکته قابل تأملی را بیان می‌کند: «همه این‌ها حکایت از مأموریتی دارد که یووال نوح‌هراری در دنیای امروز بر عهده گرفته است و آن اینکه توجیه‌گر فلسفی و تاریخی و جاده‌صاف‌کن برنامه‌های استعمار هوشمند جدید باشد! البته در تاریخ فلسفه اینگونه عملکردهای ناصواب از سوی معدود فیلسوفانی که آلت دست سیاستمداران و کارتل‌ها و تراست‌های جهانی قرار گرفته‌اند، در گذشته نیز وجود داشته است. همانطور که هایدگر، توجیه‌گر تجاوزات و کشتار ۸۵ میلیون تن از مردم جهان در جنگ جهانی دوم از سوی هیتلر بود و به رغم داشتن صلاحیت‌های علمی بسیار بالاتر از نوح‌هراری به بشریت خیانت کرد، اینک به نظر می‌رسد نوح‌هراری مأموریت مشابهی را در جهان معاصر، علیه بشریت برعهده گرفته است.» بیراه هم نیست، نوح‌هراری ساخته شده تا توجیه‌گر جنایات صهیونیست‌ها باشد؛ یک فیلسوف صهیونیست در خدمت صهیونیسم.