به گزارش زیرنویس، رضا اکبری درباره سرقت تجهیزات راهداری و راه‌سازی و گزارش‌ها از افزایش این نوع سرقت‌ها در سطح جاده‌های کشور اظهار داشت: طبق آمار تجمیع شده از سوی استان‌ها سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان علائم و تجهیزات ایمنی و تجهیزات روشنایی در سطح جاده‌های به سرقت می‌روند. وی با بیان اینکه […]

به گزارش زیرنویس، رضا اکبری درباره سرقت تجهیزات راهداری و راه‌سازی و گزارش‌ها از افزایش این نوع سرقت‌ها در سطح جاده‌های کشور اظهار داشت: طبق آمار تجمیع شده از سوی استان‌ها سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان علائم و تجهیزات ایمنی و تجهیزات روشنایی در سطح جاده‌های به سرقت می‌روند.

وی با بیان اینکه عمده این تجهیزات و تابلوهای ایمنی به سرقت رفته در ضایعاتی‌ها به فروش می‌رود، گفت: در این موضوع ممکن است خود پیمانکاران مقصر باشند. اما بسیاری از این تجهیزات راهداری و راهسازی و علایم ایمنی به سرقت رفته کشف می‌شوند و معمولا از سوی اقشار کم درآمد و معتاد سرقت انجام می‌شود.

معاون راهداری سازمان راهداری تاکید کرد: موارد زیادی از این سرقت‌ها ردیابی و شناسایی شده‌اند و به دستگاه قضایی معرفی کرده‌ایم و برخوردهای لازم انجام شده، اما این دزدی‌ها تنها به جاده‌های کشور محدود نمی‌شود و در داخل شهرها به ویژه شهر تهران میزان سرقت‌ها بسیار بیشتر است.

اکبری ادامه داد: در این سال‌هایی که با افزایش سرقت‌ها مواجه شدیم، سعی کرده‌ایم از مواد و مصالحی مصرف کنیم که به درد دزی نخورد و قابل سرقت نباشد، برای مثال پایه‌ها را از آهن به کامپوزیت تغییر دادیم که ارزشی برای سرقت نداشته باشد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین درباره انتقاد برخی از نمایندگان مجلس درباره فرار قیر رایگان از پروژه‌های عمرانی دولتی به بازار آزاد و حذف قیر رایگان اظهار داشت: در حوزه راهداری که مسئولیت آن بر عهده سازمان راهداری است، حتی یک کیلو قیر رایگان و یارانه‌ای وارد بازار آزاد نشده‌ است و هیچ تخلفی در این باره حتی به اندازه یک مثقال فرار قیر از پروژه‌های عمرانی به ما گزارش داده نشده‌ و از سوی نهادهای ناظر کشف نشده‌ است. البته از سایر حوزه‌ها اطلاعی ندارم.

منبع خبر: رکنـا