فصل زمستان با سرمای هوا و بارش برف همراه بوده و به همین دلیل تفریحات آن نیز با این آیتم‌ها گره خورده است. یکی از اصلی‌ترین تفریحات زمستانی، اسکی بر روی برف‌ها در مناطق کوهستانی است. از همین رو در پیست‌های اسکی به یکی از توریستی‌ترین گزینه‌ها در فصل زمستان بین توریست‌های سرتاسر دنیا […]

 

 فصل زمستان با سرمای هوا و بارش برف همراه بوده و به همین دلیل تفریحات آن نیز با این آیتم‌ها گره خورده است. یکی از اصلی‌ترین تفریحات زمستانی، اسکی بر روی برف‌ها در مناطق کوهستانی است. از همین رو در پیست‌های اسکی به یکی از توریستی‌ترین گزینه‌ها در فصل زمستان بین توریست‌های سرتاسر دنیا تبدیل شده‌اند. اما بهترین پیست های اسکی جهان کدام‌ها هستند؟ چنانچه شما نیز در حال برنامه‌ریزی برای یک سفر زمستانی عالی و به یادماندنی هستید، مطالب این نوشته می‌تواند مفید باشد. چرا که در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین پیست‌های اسکی دنیا پرداخته‌ایم:

پیست اسکی اولوداغ، ترکیه

از آنجایی که این نوشته مسافران ایرانی را خطاب قرار می‌دهد، لازم دانستیم معرفی خود را با یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی در کشور ترکیه آغاز کنیم. اولوداغ که یکی از لاکچری‌ترین مقاصد در سفرهای زمستانی مردم ترکیه به شمار می‌آید، از قابل دسترس‌ترین پیست‌های اسکی خارجی برای ایرانیان بوده و مسافران تور استانبول می‌توانند به راحتی خود را به آن برسانند. اولوداغ (Uludag) در استان بورسا، ترکیه، قرار داشته و یک منطقه کوهستانی فوق‌العاده زیبا و مناسب برای اسکی و البته اسنوبورد است. اولوداغ در ارتفاع ۲۰۰۰ متری واقع شده و در طول فصل زمستان پوشیده از برف می‌باشد. مسافران تور استانبول می‌توانند با ۳ ساعت رانندگی خود را به این مکان بی‌نظیر برای لذت بردن از تفریحات زمستانی برسانند.

پیست اسکی گودرزی، گرجستان

مورد بعدی از بهترین پیست های اسکی جهان که امکان دسترسی آسان به مسافران تورهای زمستانی ایران می‌دهد، پیست اسکی گودرزی (Goderdzi ski resort) نام دارد. این منطقه جذاب زمستانی در کشور گرجستان و در منطقه کوهستانی آجار قرار گرفته و تنها ۲۵۲ کیلومتر از شهر تفلیس و ۱۰۹ کیلومتر از شهر توریستی باتومی فاصله دارد. بنابراین مسافران تور گرجستان که یکی از این دو شهر را برای گشت و گذار خود انتخاب کرده‌اند، می‌توانند با حدود ۲ ساعت رانندگی خود را به این مکان برای لذت بردن از تفریحات زمستانی برسانند. منطقه گودرزی دارای طبیعتی فوق‌العاده زیبا بوده و ۴ پیست اسکی استاندارد و تکمیل به طور ۸ کیلومتر را دارا است. بهترین زمان برای حضور در این مکان بین ماه‌های نوامبر تا آوریل است که کل آن پوشیده از برف می‌شود و با حضور توریست‌های داخلی و خارجی فضایی شاد و سرگرم‌کننده پیدا می‌کند.

پیست Fairmont Chateau Whistler، بریتیش کلمبیا

فضای لوکس و طبیعت زیبای Fairmont Chateau Whistler آن را به یکی از بهترین پیست های اسکی جهان تبدیل کرده است. این مکان لاکچری واقع در بریتیش کلمبیا، کانادا، توسط Conde Nast Traveler به عنوان یکی از ده پیست اسکی برتر در جهان رتبه‌بندی شده است. به طوری که این مکان به قدری زیبا و دوست داشتنی است که در سال ۲۰۱۰ به عنوان محل برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی انتخاب شده بود. این مجموعه دارای فضایی با مساحت بیش از ۸۱۰۰ هکتار با ارتفاع عمودی بیش از ۵۲۰۰ فوت بوده و علاوه بر ایجاد مکانی ایده‌آل برای اسکی بازان در سایه یخچال‌های طبیعی و کوه‌های پوشیده از برف دارای هتلی مناسب نیز برای علاقه‌مندان است که در صورت تمایل می‌توانند در آن‌ها اقامت داشته باشند.

پیست اسکی Val d’Isère، فرانسه

Val d’Isère در فرانسه از دیگر مکان‌های تفریحی پرطرفدار برای لذت بردن از تفریحات زمستانی است که توانسته در لیست بهترین پیست های اسکی جهان و یکی از زیباترین مناطق اروپایی تبدیل شود. علاوه بر کوه‌های پوشیده از برف و ایجاد مکانی ایده‌آل برای سر خوردن بر روی یخ آنچه جذابیت این مجموعه را دوچندان کرده، کلبه‌های روستایی هستند که در آن برای اقامت و استراحت توریست‌ها تعبیه شده‌اند. مهم نیست که در سطح پیشرفته اسکی سواری می‌کنید و یا کاملا در این زمینه مبتدی هستید، در هر صورت Val d’Isère با پیست‌های کاملا استاندارد خود انتظارات شما را برآورده خواهد کرد.

پیست اسکی Val d_Isère، فرانسه

پیست اسکی وال تورنس، فرانسه

وال تورنس (Val Thorens) با فضایی دوست داشتنی و امکانات اسکی عالی موفق به کسب به عنوان یکی از بهترین پیست های اسکی جهان توسط CNN Travel شده است. این مجموعه زمستانی که در کوه‌های آلپ فرانسه قرار دارد، مرتفع‌ترین استراحتگاه اروپا و همچنین بزرگترین منطقه اسکی در سراسر جهان است. توریست‌های این مکان می‌توانند در کنار اسکی و سر خوردن بر روی برف‌ها از تماشای زیباترین منظره در کوه‌های آلپ نیز لذت برده و همچنین هیجان سوار شدن به مرتفع‌ترین زیپ لاین جهان را نیز تجربه کنند.

پیست اسکی آلیسکا، آلاسکا

پیست اسکی آلیسکا (Alyeska) با ارتفاع ۳۲۰۰ فوت و مساحت ۱۶۱۰ هکتار محیطی فوق‌العاده در اختیار اسکی بازان قرار می‌دهد. گفته می‌شود در این منطقه سالانه بیش از ۵۰۰ اینچ برف می‌بارد که آن را به یکی از بهترین پیست های اسکی جهان تبدیل کرده است. این منطقه اسکی بازان سطح پیشرفته و همچنین مبتدی را از سرتاسر دنیا به خود جذب کرده و گذشته از مناظر باورنکردنی کوهستان‌ها امکان تماشای نورهای شفق قطبی را نیز ممکن می‌سازد.

پیست اسکی Kitzbühel، اتریش

کیتسبوهل در اتریش که به عنوان یکی از ده پیست اسکی برتر جهان انتخاب شده است، به عنوان “مروارید آلپ” شناخته می‌شود. جذابیت قابل توجه این منطقه آن را به یکی از انتخاب‌های اصلی گردشگران زمستانی و همچنین طرفداران مسابقات اسکی تبدیل کرده است. از مسیرهای پرپیچ و خم و دشوار اسکی گرفته تا مسیرهای ساده برای مبتدیان را می‌توان در این پیست پیدا کرد. جالب است بدانید که تقریبا ۲۰۰ روز سال در این منطقه برف می‌بارد و علاوه بر اسکی‌سواری فرصت تفریحات پرجنب و جوش شبانه را نیز برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

پیست اسکی Cortina d’Ampezzo، ایتالیا

مورد بعدی از بهترین پیست های اسکی جهان، Cortina d’Ampezzo نام دارد که در کشور ایتالیا قرار گرفته و توسط مجله Snow Cortina d’Ampezzo به عنوان یکی از ده پیست اسکی برتر در جهان معرفی شده است. این مکان محل برگزاری بازی های المپیک زمستانی ۱۹۵۶ بوده و جالب است بدانید که نه تنها به خاطر فضای عالی اسکی بلکه به خاطر فرهنگ ایتالیایی‌اش نیز در بین گردشگران شناخته می‌شود.

پیست اسکی Cortina d’Ampezzo، ایتالیا

پیست اسکی Niseko، ژاپن

آخرین مورد از بهترین پیست های اسکی جهان که در این نوشته قصد معرفی آن را داریم، Niseko  نام دارد. این پیست اسکی دوست داشتنی در جزیره هوکایدو در ژاپن واقع شده و بزرگترین پیست اسکی در این کشور به شمار می‌آید که سالانه توریست‌های داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب می‌کند. البته که بارش سطح برف در آن در طول سال بسیار زیاد بوده و دارای فضایی استاندارد برای اسکی‌بازان در هر سطحی از مبتدی تا پیشرفته است.

با مقتدر سیر تابان، بهترین سفر زمستانی خود را تجربه کنید

چنانچه تا این بخش از مطالب معرفی بهترین پیست های اسکی جهان همراه ما بودید، به احتمال زیاد در حال برنامه‌ریزی برای یک سفر زمستانی هستید. در صورتی که دوست دارید بهترین سفر زمستانی خود را با تورهای خارجی تجربه کنید، آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان همراه شما عزیزان خواهد بود. این شرکت جهانگردی با سال‌ها تجربه موفق می‌تواند بهترین برنامه‌ریزی را به یکی از مقاصد زمستانی ترتیب داده و در خلق لحظات به یادماندنی نقش داشته باشد. در صورت تمایل می‌توانید برای کسب اطلاعات کلی در مورد تورها به سایت  کرده و به منظور دریافت اطلاعات در خصوص جزئیات تورها با با شماره‌های ۷۵۲۱۲-۰۲۱ و ۲۶۴۰۹۸۲۸-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

 

منبع خبر: رکنـا