حسن نوری ساری با بیان اینکه همه ساله با شروع فصل سرما شاهد بروز موارد متعدد مسمومیت هموطنان با مونوکسید کربن هستیم، گفت:‌ مونوکسیدکربن یک گاز بی‌رنگ، بی‌بو و بسیار سمی است که در اثر احتراق ناقص مواد سوختی حاصل شده و همه ساله منجر به مسمومیت و مرگ تعداد زیادی از هموطنان می‌شود. وی […]

- اورژانس هشدار داد؛ مراقب این گاز باشید

حسن نوری ساری با بیان اینکه همه ساله با شروع فصل سرما شاهد بروز موارد متعدد مسمومیت هموطنان با مونوکسید کربن هستیم، گفت:‌ مونوکسیدکربن یک گاز بی‌رنگ، بی‌بو و بسیار سمی است که در اثر احتراق ناقص مواد سوختی حاصل شده و همه ساله منجر به مسمومیت و مرگ تعداد زیادی از هموطنان می‌شود.

وی از امدادرسانی اورژانس به ۴۴۵ نفر به دلیل گازگرفتگی از ابتدای پاییز امسال تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰۱ نفر توسط نیروهای اورژانس در محل حادثه درمان شده و ۳۲۲ نفر بعد از اقدامات اولیه جهت درمان تکمیلی به مراکز درمانی اعزام شده و متاسفانه ۲۲ نفر نیز فوت کرده‌اند. البته در این خصوص آمار نهایی را سازمان پزشکی قانونی اعلام خواهد کرد.

معاون آموزش سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه مقایسه آمارها با سال گذشته حاکی از افزایش ۱۲ درصدی آمار مسمومیت با گازمنوکسید کربن در ۴۵ روز نخست پاییز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است، گفت: اما در آمار مرگ و میر کاهشی ۲۴ درصدی داشتیم که این به دلیل رسیدگی موثر نیروهای اورژانس به حادثه‌دیدگان است.

نوری درباره استان‌های دارای بیشترین ماموریت مربوط به گازگرفتگی در کشور نیز گفت:‌ استان‌های تهران، خراسان رضوی و آذربایجان غربی بیشتربن موارد ناشی از این مسمومیت را داشته‌اند که در این میان خراسان رضوی با ۵ مورد منجر به فوت بیشترین آمار قربانیان را نیز به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به سرد شدن هوا به مردم توصیه کرد که حتما موارد ایمنی را در نصب وسایل گرمایشی به‌کار بگیرند. همچنین در صورت مواجهه با موارد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، مصدوم را به سرعت از محل خارج کرده و به فضای آزاد انتقال دهند.

۲۳۳۲۳۳

منبع: خبـرآنلاین