تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در اولین بازی خود در جام جهانی زیر ۱۷ سال در اندونزی به مصاف تیم ملی برزیل رفت و درحالی که شاگردان حسین عبدی نیمه نخست با دریافت ۲ گل بازنده به رختکن رفته بودند اما در نیمه دوم ملی‌پوشان ایران دست به شاهکار بزرگی زدند و با یک کامبک […]

تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در اولین بازی خود در جام جهانی زیر ۱۷ سال در اندونزی به مصاف تیم ملی برزیل رفت و درحالی که شاگردان حسین عبدی نیمه نخست با دریافت ۲ گل بازنده به رختکن رفته بودند اما در نیمه دوم ملی‌پوشان ایران دست به شاهکار بزرگی زدند و با یک کامبک رویایی بازی را نتیجه ۳-۲ از شکست پیروزی ساختند.

حسین عبدی برای این دیدار از نفرات زیر در ترکیب اصلی استفاده کرد: آرشا شکوری، حسام نفری، عرفان درویش عالی، نیما اندرز، ابوالفضل ذلیخانی، ابوالفضل زمانی، امیرمحمد رزاق‌نیا، یعقوب براجعه، ماهان صادقی، اسماعیل قلی‌زاده، ابوالفضل موردی.

شاهکار تاریخی ایران مقابل برزیل در جام جهانی/ کامبک رویایی مقابل قهرمان جهان

فیلیپه لیل نیز نفرات زیر را در ترکیب اصلی برزیل قرار داد:

فیلیپه گابریل، ویتور ریس، دا ماتا، پدرو لیما، سوزا (۶۱- ژوآئو هنریکه)، لوکاس کامیلو، سیدنی، رایان ویتور، لوران (۶۱- لوئیگی)، دودو، الیاس نوگیرا.

شاهکار تاریخی ایران مقابل برزیل در جام جهانی/ کامبک رویایی مقابل قهرمان جهان

دارو مسابقه: سلوین برون (هندوراس)

نیمه نخست تیم ملی برزیل در دقیقه ۲۸ با شوت رایان ویتور از پشت محوطه جریمه به گل اول رسید و در دقیقه ۲+۴۵ تیم ملی برزیل با گل به خودی ابوالفضل زمانی با نتیجه ۲ بر صفر از ایران پیش افتاد.

اما در نیمه دوم همه چیز عوض شد یعقوب براجعه با یک جرکت در عرض و یک شوت شانس خود را امتحان کرد که ضربه بازیکن ایران پس از برخورد به مدافعان برزیل در دقیقه ۵۴ تبیدل به گل اول ایران و اختلاف کمتر شد. در ادامه کسری طاهری در دقیقه ۶۹ بازی را به تساوی کشاند تا زمینه‌ساز بازگشت بزرگ ملی‌پوشان ایران باشد.  

اسماعیل قلی زاده در دقیقه ۷۳ روی پاس تماشایی کسری طاهری در ضد حمله گل سوم را به ثمر رساند تا شکست ایران تبدیل به پیروزی شود.

آرشا شکوری در دقایق باقی مانده با سیوهای استثنایی بارها مانع گلزنی برزیلی‌ها شد تا درنهایت ملی‌پوشان به یک پیروزی تاریخی در جام جهانی زیر ۱۷ سال برسند.  

منبع: خبـر ورزشی