سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگیری مدیران یک شرکت فعال در حوزه پتروشیمی در محدوده خیابان ولیعصر شدند. رسیدگی به این پرونده در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیشدستانه و شکایت تعدادی از صرافان و بانک مرکزی […]

سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ موفق به دستگیری مدیران یک شرکت فعال در حوزه پتروشیمی در محدوده خیابان ولیعصر شدند. رسیدگی به این پرونده در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیشدستانه و شکایت تعدادی از صرافان و بانک مرکزی مبنی بر عدم ایفای تعهد ارزی توسط مدیران این شرکت در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: برابر گزارش‌های دریافتی مدیران این شرکت فعال در زمینه پتروشیمی ۲۲ میلیون دلار ارز را برای واردات مواد شیمیایی دریافت کرده اما به تعهدات ارزی و عدم فروش ارز حاصل از صادرات عمل نکرده بودند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه مدیران این شرکت متواری شده بودند، گفت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با روش‌های پلیسی اقدام به شناسایی محل اختفای متهمان کرده و پس از اخذ مجوز از مقام قضائی، با اجرای عملیاتی این افراد را دستگیر کرده و به مقر انتظامی منتقل کردند.

افشاری با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده، گفت: متهمان دستگیر شده تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود اعتراف کردند. در همین راستا نیز برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شدند.

وی درباره ارزش ریالی تخلف مدیران این شرکت نیز گفت: کارشناسان ارزش ریالی ارز مورد تعهد را بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعلام کرده‌اند. تحقیقات تکمیلی مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در این خصوص همچنان ادامه دارد.

۲۳۳۲۳۳

منبع: خبـرآنلاین