به گزارش زیرنویس،حسین وحیدنیا در اصفهان ، درخصوص زمان بازگشایی زاینده‌رود اظهارداشت: به دنبال جلسات برگزار شده، زاینده‌رود عصر امروز بازگشایی شده است. وی افزود: به دنبال این بازگشایی زاینده‌رود به مدت ۱۵ روز در شبکه‌های آبیاری کشاورزی جریان خواهد داشت. بعد از آن تصمیم‌گیری برای بازگشایی دوباره آن بستگی به شرایط بارندگی و جوی […]

به گزارش زیرنویس،حسین وحیدنیا در اصفهان ، درخصوص زمان بازگشایی زاینده‌رود اظهارداشت: به دنبال جلسات برگزار شده، زاینده‌رود عصر امروز بازگشایی شده است.

وی افزود: به دنبال این بازگشایی زاینده‌رود به مدت ۱۵ روز در شبکه‌های آبیاری کشاورزی جریان خواهد داشت. بعد از آن تصمیم‌گیری برای بازگشایی دوباره آن بستگی به شرایط بارندگی و جوی دارد.

رئیس هیئت مدیره اتاق اصناف کشاورزی اصفهان بیان کرد: با آغاز جریان زاینده‌رود مطابق با روال همیشگی نیز آب نزدیک به ۴۰ ساعت دیگر به اصفهان خواهد رسید.

به گزارش تسنیم، علیرضا الماسوندی رئیس حوضه آبریز زاینده‌رود نیز چندی پیش گفته بود که ‌براساس مطالعات و نیازهای که کشاورزان دارند و با اقداماتی که از سال قبل در زمینه مدیریت مصرف بویژه منابع آب زیرزمینی آغاز کردیم و مدل‌هایی که تهیه شده است امسال براساس مدل‌ها و استانداردهای جهانی برنامه منابع و مصارف حوضه زاینده رود تنظیم شد.‌ البته این برنامه در طول زمان با توجه به ریزش‌های جوی می‌تواند ترمیم یابد و از ۲۰  آبان ماه به منظور انجام کشت پاییزه آب از سد زاینده رود رهاسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه رهاسازی آب امسال متفاوت از سال‌های قبل است و برای کشاورزان غرب و شرق در این باره زمانی رهاسازی صورت خواهد گرفت، افزود: ‌حدود ۱۰۰  میلیون مترمکعب آب برای کشت پاییزه کشاورزان اصفهان در نظر گرفته شده است، در خصوص حقابه تالاب گاوخونی نیز پاییز امسال جریانی پایداری اتفاق می‌افتد که آب را تا ورزنه و انتهای شبکه رهاسازی خواهیم کرد و امید است آبی هم به تالاب برسد.

تسنیم

 

منبع خبر: رکنـا