به گزارش زیرنویس، اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ مأموران پلیس از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی در جریان گزارش یک عربده‌کشی و تهدید با سلاح سرد و تخریب خودرو از سوی مرد جوانی قرار گرفتند. بلافاصله مأموران به محل گزارش شده واقع در قرچک ورامین اعزام شدند و هنگامی که قصد دستگیری متهم را داشتند،  او شروع به خودزنی و […]

به گزارش زیرنویس، اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ مأموران پلیس از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی در جریان گزارش یک عربده‌کشی و تهدید با سلاح سرد و تخریب خودرو از سوی مرد جوانی قرار گرفتند.

بلافاصله مأموران به محل گزارش شده واقع در قرچک ورامین اعزام شدند و هنگامی که قصد دستگیری متهم را داشتند،  او شروع به خودزنی و عربده‌کشی و تهدید با سلاح سرد کرد. در ادامه مأمور پلیس با شلیک گلوله پای او را هدف قرار داد و متهم زمینگیر شد و از سوی اورژانس به بیمارستان انتقال پیدا کرد.

متهم پس از بهبودی شکایتی علیه مأمور ضارب مبنی بر اینکه در جریان بازداشت دچار جراحت و نقص عضو شده است تنظیم کرد.

در ادامه مأمور پلیس بازداشت شد و در توضیح ماجرا گفت: از او خواستیم خودش را تسلیم کند اما حاضر به تسلیم نشد، بعد با باتوم ضربه‌ای به پایش زدم و همکارانم هم چند گلوله مشقی شلیک کردند که متهم بازهم حاضر نشد خودش را تسلیم کند، در نهایت با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح با کلت کمری‌ام ۳ گلوله هوایی شلیک کردم و بعد هم یک گلوله به پایش زدم که افتاد و دستگیرش کردیم.

پس از این اظهارات و تکمیل تحقیقات، برای مأمور پلیس به اتهام صدمه و جرح بدنی عمدی منتهی به نقص عضو با سلاح گرم کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه شاکی به جایگاه رفت و گفت: آن شب خیلی ترسیده بودم و مأمور پلیس بدون در نظر گرفتن شرایطم ۴ گلوله شلیک کرد و یکی از آنها به پای من خورد.

پس از آن مدام در بیمارستان بودم و چند سالی است که به دنبال کارهای مربوط به درمان پایم هستم اما حالا یکی از پاهایم دچار نقص عضو شده است و پزشکان گفته‌اند دیگر نمی‌توانم درست راه بروم.

از مأمور پلیس شکایت دارم و به هیچ وجه حاضر به گذشت نیستم و درخواست اشد مجازات برای او دارم.پس از آن مأمور پلیس به جایگاه رفت و با تکرار اظهاراتش در مراحل بازجویی عنوان کرد: روز حادثه با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح شلیک کردم. متهم قصد داشت با چاقو به ما حمله کند و به هیچ عنوان هم حاضر به شنیدن حرف‌های ما نبود.

پس از آن شاکی فیلمی را که یکی از شاهدان ماجرا از لحظه حادثه گرفته بود به قضات نشان داد که مأمور پلیس را در حالی نشان می‌داد که چهار گلوله به سمت پایین شلیک کرده و چهارمین گلوله به پای متهم خورده است.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و اظهارات مأمور پلیس را موجه ندانسته و وی را از حیث ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به نقص عضو به ۶ ماه حبس تعزیری،  پرداخت دیه بابت شکستگی استخوان ران که به صورت معیوب التیام یافته است محکوم کردند.

پس از صدور رأی،  سازمان قضایی نیروهای مسلح مبلغ ۳۰۷ میلیون تومان بابت دیه به شاکی پرداخت کرد و متهم هم برای گذراندن دوران حبس راهی زندان شد تا اینکه شاکی با اعتراض به حکم خواستار رسیدگی مجدد به پرونده‌اش شد و پرونده برای رسیدگی بار دیگر به شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای این جلسه شاکی به جایگاه رفت و گفت: در این سال‌ها فقط به دنبال درمان پای خود بودم و بعد از این همه هزینه متوجه شدم پای راستم نقص عضو پیدا کرده است و دیگر قابل درمان نیست. برای پای من دیه‌ای تعیین کردند که فقط خرج دوا و درمانم شد و دادگاه برای نقص عضوم پولی برایم در نظر نگرفته است.

پس از آن مأمور پلیس به جایگاه رفت و گفت: بارها گفتم که با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح شلیک کردم و محکوم هم شدم اما نمی‌دانم شاکی به دنبال چیست. او می‌گوید پای من دچار نقص عضو شده است اما نقص عضو پایش ربطی به شلیک من ندارد و از قضات می‌خواهم برای مشخص شدن این موضوع او را به پزشکی قانونی ارجاع دهند تا ادعای او اثبات شود.

با پایان جلسه دادگاه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند. 

منبع خبر: رکنـا