در نخستین بازی از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی فوتبال نوجوانان در اندونزی، تیم ملی ایران به مصاف برزیل، قهرمان پنج دوره این مسابقات رفت و در حالی که نیمه نخست را با دو گل به حریف نامدار خود واگذار کرده بود، در نیمه دوم یک شگفتی غیرقابل تصور را خلق کرد و با سه […]

- واکنش فیفا به تاریخ‌سازی نوجوانان ایران مقابل برزیل در جام جهانی

در نخستین بازی از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی فوتبال نوجوانان در اندونزی، تیم ملی ایران به مصاف برزیل، قهرمان پنج دوره این مسابقات رفت و در حالی که نیمه نخست را با دو گل به حریف نامدار خود واگذار کرده بود، در نیمه دوم یک شگفتی غیرقابل تصور را خلق کرد و با سه گل پیاپی، پیروز میدان شد.

«بجنگید، بجنگید و باز هم بجنگید.» این پیامی بود که حسین عبدی، سرمربی تیم ملی ایران در بین دو نیمه بازی شگفت‌انگیز تیمش در جام جهانی زیر ۱۷ سال مقابل برزیل ارائه کرد. بازیکنان او به شیوه‌ای زیبا دستورات این مربی را در زمین پیاده کردند و یکی از شگفت‌انگیزترین و غیرمنتظره‌ترین نتایج تاریخ مسابقات را به ثبت رساندند.

برزیل با زدن دو گل در نیمه اول تقریبا خیالش بابت پیروزی تقریباً قطعی بود تا اینکه ایران توانست در نیمه دوم به بازی برگردد. عبدی، سرمربی تیم ملی ایران، ایده‌های دیگری داشت و به تیمش یادآوری کرد که آنها ابزار لازم را برای به چالش کشیدن حریف سرشناس خود دارند.

عبدی گفت: در نیمه اول بازی با برزیل، تحت تاثیر حریف بودیم. بازیکنان ما فکر می‌کردند که حریفشان برزیل است و ما در حد آنها نیستیم. تغییراتی در ترکیب داشتیم و کسری طاهری و علیرضا همایی‌فرد را به زمین آوردیم و به آنها امید و الهام دادیم. بعد از آن، دیدید که چه اتفاقی افتاد.

آنچه رخ داد در تاریخ فوتبال ایران ثبت خواهد شد.

شکوری دروازه‌بان تیم ملی نوجوانان ایران نیز گفت: ما برزیل را آنالیز کردیم و این تمرین خاص به ما کمک کرد که گل دوم را بزنیم. هر روز برای این مسابقه تمرین کرده بودیم. ما برزیل را خیلی خوب می‌شناسیم.

قلی‌زاده زننده گل سوم تیم ملی ایران نیز گفت:‌ در نیمه دوم با انگیزه زیادی که سرمربی به ما داد، به بازی برگشتیم. او به ما انگیزه داد تا بجنگیم. همچنین از هوادارانی که از ما حمایت کردند بسیار تشکر می‌کنم. آنها به ما کمک کردند تا به بازی برگردیم و به این نتیجه برسیم.

برزیل در دقایق پایانی بازی فشار زیادی را وارد کرد اما نتوانست گل تساوی را به ثمر برساند. البته شکوری دروازه‌بان ایران چندین دفع خوب انجام داد و جایزه بهترین بازیکن مسابقه را دریافت کرد.

وی در پایان افزود: برزیل بزرگ‌ترین تیم جهان است اما هر بازیکنی در تیم ما بیشترین تلاش خود را کرد و بهترین عملکرد را داشت. خیلی خوشحالم که با عملکرد عالی به تیمم کمک کردم. انجام این کار در بزرگترین رقابت جهان برای گروه سنی ما احساس شگفت انگیزی است. این یک افتخار بزرگ است.

منبع: خبـر ورزشی