۳ پیشنهاد اروپایی برای آرشا شکوری گلر تیم ملی نوجوانان/ بازیکن سابق استقلال فاش کرد
۳ پیشنهاد اروپایی برای آرشا شکوری گلر تیم ملی نوجوانان/ بازیکن سابق استقلال فاش کرد

هادی شکوری می‌گوید آرشا شکوری ، ستاره تیم ملی نوجوانان، سه پیشنهاد اروپایی دارد که پس از جام جهانی درباره آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گزارش زیرنویس، هادی شکوری مدافع سابق استقلال و تیم ملی، این روزها بیشتر از آنکه مثل هم نسل‌های خودش برای کارشناسی و یا مربی‌گری بر سر زبان‌ها باشد، به‌خاطر درخشش پسرش آرشا شکوری ، درون دروازه‌ تیم‌ملی نوجوانان، در مطبوعات حضور دارد.

یک روز پس از پیروزی تیم نوجوانان ایران برابر برزیل در مسابقات جام جهانی زیر ۱۸ سال، هادی شکوری در گفت‌وگویی در خصوص این پیروزی و همچنین عملکرد آرشا شکوری درون دروازه تیم ملی صحبت کرد.

گفت‌وگوی شکوری را در ادامه می‌خوانید:

به واسطه حضور آرشا در تیم نوجوانان، می‌خواهیم بیشتر از عملکرد فنی حسین عبدی بدانیم؟

من دو سال است که کنار تیم ملی هستم و از تمام معضلات و مشکلات تیم آگاهی دارم. فقط در یک جمله می‌توانم بگویم زحماتی که آقای عبدی برای تیم کشیده قابل وصف نیست.

تا جایی که ما می‌دانیم دو سال است که تیم در اردو است؟

بله. در این مدت، بسیاری از اردوها را خود آقای عبدی هماهنگ کرده یا اگر وسیله‌ای لازم بوده خودش شخصا برای تیم تهیه کرده است. به نظر من خیلی هنر می‌خواهد که بازیکن‌هایی در این سن را دو سال در اردو نگه داری و آن‌ها فوتبال زده نشوند.

بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی، آیا نوجوانان ایران آمادسازی مناسبی برای این بازی‌ها داشتند؟

حقیقتش را بگویم بعد صعود به جام جهانی، آن‌ها رها شدند و هیچ بازی تدارکاتی برای حضور در جام جهانی نداشتند. در حقیقت بازی با برزیل هم بازی تدارکاتی بود و هم دیدار نخست جام جهانی!

تیم نوجوانان موفق شده برزیل را شکست بدهد و به نوعی تاریخ سازی کند، به نظر شما آیا این نسل همان نسلی از فوتبال است که منتظرش بودیم؟

ما نسل‌های خوب زیاد داشتیم و فقط مشکل این است که نتوانستیم از آن‌ها نگهداری کنیم. بعد از صعود به جام جهانی می‌شد به عنوان پاداش مشکل سربازی این بازیکنان را رفع کرد یا اینکه دیروز من توقع داشتم بعد از شکست برزیل و تاریخ‌سازی تبریک‌های بیشتری به تیم ملی گفته شود و یا اینکه مقامات بالاتری در فدراسیون به آن‌ها تبریک بگویند تا این بازیکنان که در سن حساسی هم هستند برای بازی‌های بعد روحیه بگیرند.

اگر الان پشت ضربه پنالتی بایستی، می‌توانی به آرشا گل بزنی؟

(با خنده) واقعا نمی‌دانم. خیلی وقت است به آرشا پنالتی نزدم ولی قبل از بازی از او خواستم تا قدر پیراهن تیم ملی را بداند، چون این پیراهن به هر کسی نمی‌رسد. گفتم الان تو جزء ۲۴ دروازه‌بان برتر دنیا هستی؛ کاری کن که تک رقمی شوی. او هم به حرف من گوش کرد.

با توجه به اینکه خودت سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را داری، در جریان جدایی آرشا از آبی‌پوشان، چه کسی مقصر بود؟

دوست ندارم در مورد این مسئله حرفی بزنم ولی مسئولان استقلال واقعا کم کاری کردند. الان هم آرشا سه پیشنهاد اروپایی دارد که بعد از بازی‌ها در موردش تصمیم‌گیری می‌کنیم.

ایران برای صعود رقیبی مثل انگلیس را پیش رو دارد. چقدر امیدواری که ایران در این بازی هم نتیجه بگیرد؟

آقای عبدی مربی بزرگی است؛ او گاهی در کنار بچه‌ها ۱۵ ساله می‌شود و به موقعش هم مثل یک مربی ۵۰ ساله و با تجربه می‌شود. انگلیس تیم خوبی است ولی ایران با برنامه وارد زمین می‌شود.

سوال آخر اینکه چرا هادی شکوری تیم‌داری نمی‌کند؟

این روزها دو مدل مربی تیم‌داری می‌کنند؛ اول کسانی که پارتی داشته باشند و دوم مربی‌های با اسپانسر. برای همین فعلا به من تیم نمی‌دهند.

منبع: ورزش سه

منبع خبر: رکنـا