مسواک زدن را با بازی به کودک آموزش دهید
مسواک زدن را با بازی به کودک آموزش دهید

سیده فاطمه محمودآبادی متخصص دندانپزشکی کودکان درباره چگونگی ایجاد عادت مسواک زدن در کودکان گفت: در ابتدا والدین باید به درون کودک نفوذ کنند. باید بررسی کنند که چرا فرزندشان از مسواک زدن فراری است؟ از چه چیزی می‌ترسد؟ چرا از مسواک زدن بدش می‌آید؟ و با به دست آوردن پاسخ این سؤالات، این گره […]

- مسواک زدن را با بازی به کودک آموزش دهید

سیده فاطمه محمودآبادی متخصص دندانپزشکی کودکان درباره چگونگی ایجاد عادت مسواک زدن در کودکان گفت: در ابتدا والدین باید به درون کودک نفوذ کنند. باید بررسی کنند که چرا فرزندشان از مسواک زدن فراری است؟ از چه چیزی می‌ترسد؟ چرا از مسواک زدن بدش می‌آید؟ و با به دست آوردن پاسخ این سؤالات، این گره و مسئله را برای کودک حل کنند.

وی در ادامه افزود: همچنین والدین باید به شخصیت کودک احترام بگذارند. اگر کودک در هنگام مسواک زدن به والد خود می‌گوید: «مسواک را بده به من…» مادر یا پدر مسواک را به بچه بدهند. بگذارند بچه خودش مسواک زدن را تجربه و با آن بازی کند. حتی والدین می‌توانند برای کودک یک مسواک جداگانه فقط برای بازی کردن او تهیه کنند.

محمودآبادی درباره فواید بازی کردن کودک با مسواک بیان کرد: والدین باید در هنگام مسواک زدن با کودک بازی کنند. به فرزندشان بگویند: «دخترم یا پسرم بیا ببینم اینجا رو خوب مسواک زدی؟ اووو آفرین چقدر دندون‌هات تمیز شدن و…» و با زبان خوش و با حالت بازی کردن دندا‌ن‌های کودکشان را مسواک بزنند.

وی درباره این روش تأکید کرد: مادران در طی این صحبت و بازی، دندان‌های فرزندشان را مسواک می‌زنند، اما این کار به زور نیست. بچه با این روش دیگر تحت فشار نیست. همچنین والدین باید برای مسواک زدن کودک هدیه یا وسیله‌ای برای تشویق او در نظر بگیرند. البته منظور از هدیه وسایل گران قیمت نیست. به عنوان مثال پدر و مادر می‌توانند یک ورق برچسب‌های ستاره‌ای یا هر مدلی که کودک دوست دارد تهیه کنند و هر بار که کودک مسواک زد یک ستاره به او بدهند. اینگونه کودک بخاطر گرفتن یک ستاره هم که شده برای مسواک زدن اشتیاق پیدا می‌کند.


بیشتربخوانید


مادران از فناوری های جدیدکمک بگیرند

این متخصص دندانپزشکی کودکان توصیه کرد: والدین می‌توانند از برنامه کودک‌ها، اپلیکیشن‌ها یا بازی‌هایی که در آن مسواک زدن را آموزش داده و تبلیغ می‌کنند، کمک بگیرند. به عنوان مثال برای کودک، کارتونی را که یک شخصیت در آن مسواک می‌زند بگذراند و در همان زمان مسواک را به دست بچه بدهند تا او هم کار شخصیت کارتونی را تقلید کند. اینکار باعث می‌شود که کودک با عمل مسواک زدن بهتر آشنا شود.

منبع: فارس

+