شورای شهر را منحل می‌کنیم
شورای شهر را منحل می‌کنیم

تسنیم نوشت: عدم تشکیل جلسات شورای شهر کرمانشاه به دلیل اختلافات دو گروه اقلیت و اکثریت، مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده و آن‌ها را در بلاتکلیفی قرار داده است. اختلافات و حواشی اعضای شورای شهر کرمانشاه هرچند سابقه‌ای دیرینه دارد و در ادوار مختلف همواره هزینه‌هایی را برای مردم و در مجموع کلانشهر کرمانشاه […]

- شورای شهر را منحل می‌کنیم

تسنیم نوشت: عدم تشکیل جلسات شورای شهر کرمانشاه به دلیل اختلافات دو گروه اقلیت و اکثریت، مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده و آن‌ها را در بلاتکلیفی قرار داده است.

اختلافات و حواشی اعضای شورای شهر کرمانشاه هرچند سابقه‌ای دیرینه دارد و در ادوار مختلف همواره هزینه‌هایی را برای مردم و در مجموع کلانشهر کرمانشاه به دنبال داشته اما به نظر می‌رسد خلأهای قانونی موجود دست آن‌ها را برای دور زدن قانون باز گذاشته است.

در این دوره با ورود فرمانداری پرونده سه نفر از اعضای شورای شهر به شورای حل اختلاف رسید و هنوز جلسه نهایی برای صدور رأی برگزار نشده و از طرف دیگر جلسه چند روز گذشته که قرار بود با حضور شهردار برگزار شود باز هم به دلیل به حد نصاب نرسیدن جلسه، تشکیل نشد.

آمویی فرماندار کرمانشاه، درباره عملکرد فرمانداری در برخورد با تخلفات و ترک فعل‌های اعضای شورای شهر گفت: فرمانداری کرمانشاه خارج از قانون حرکت نکرده و هیچ‌گونه مماشاتی با هیچ‌کدام از اعضای شورا ندارد. به تمام اعضای شورای شهر تذکر داده شده که در صورت تداوم غیبت‌ها همان روندی که برای سلب عضویت سه نفر از اعضای شورا طی شد، برای مابقی افراد نیز اجرا می‌شود و تاکنون دو جلسه فوق‌العاده برای شورای شهر تعیین شده و در صورتی که جلسه امروز شورا برگزار نشود باز هم جلسه فوق‌العاده تعیین می‌شود.

وی از برگزاری سه جلسه چند ساعته با شورای حل اختلاف در رابطه با وضعیت شورای شهر کرمانشاه خبرداد و گفت: بخش جزئی از کار باقی مانده و در جلسه آینده شورای حل اختلاف رأی صادر می‌شود.

آمویی با اشاره به اینکه مجموعه فرمانداری و مردم از این وضعیت گلایه‌مند هستند و اعضای شورای شهر باید پاسخگو باشند، گفت: در صورت تداوم این نابه‌سامانی‌ها یکی از ابزارهای در دست ما برای برخورد، انحلال شورای شهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه عدم حضور اعضای شورای شهر در جلسات و غیبت‌های مداوم در واقع اخلال در حوزه مدیریت شهری است عنوان کرد: در این زمینه تصمیم‌گیری جدی اتخاذ خواهد شد و به همه اعضا تذکر داده شده که بی‌اعتنایی به تصمیم‌های هیئت حل اختلاف پذیرفتنی نیست.

منبع: اطلاعات انلاین