به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا آمویی صبح دوشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در مورد وضعیت شورای اسلامی شهر کرمانشاه و مدیریت شهری کرمانشاه که در سالن جلسات فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه علاوه بر اطلاع رسانی و آگاه بخشی به مردم باید زبان گویای جامعه برای مطالبات آنها باشند […]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا آمویی صبح دوشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در مورد وضعیت شورای اسلامی شهر کرمانشاه و مدیریت شهری کرمانشاه که در سالن جلسات فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه علاوه بر اطلاع رسانی و آگاه بخشی به مردم باید زبان گویای جامعه برای مطالبات آنها باشند و پیگیری وضعیت مدیریت شهری از مسئولان نیز قطعاً در همین راستا است.

وی افزود: شهر کرمانشاه با مشکلات بسیاری مانند جمع آوری پسماند، رفت و روب، زیباسازی شهری، آسفالت معابر، روشنایی معابر، سگ‌های ولگرد، ساماندهی آبشوران، تنش آبی و… رو به رو است که حقیقتاً نیازمند مطالبه گری تمام شهروندان است.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مطالبه گری مردم سبب پیشرفت امور می‌شود، تصریح کرد: تغییر فضای مدیریت شهری نیازمند همراهی و همکاری مردم است و قطعاً خواست مردم باعث تلنگر به مسئولان و ایجاد تغییر می‌شود.

آمویی بیان کرد: وضعیت کنونی شورای شهر کرمانشاه به هیچ وجه قابل قبول نیست و فرمانداری با وجود تغییر برخی اعضا بدون هیچ‌گونه دخالتی بر اساس قانون به وظایف خود عمل کرد.

وی با بیان اینکه شورای حل اختلاف مرجع حل اختلافات شورای شهر و شهرداری است، ادامه داد: با وجود آنکه بسیاری از کارهای مردم و لوایح شهرداری کرمانشاه طی ماه‌های گذشته روی زمین مانده بود اما هیچ‌گونه واکنشی از سوی شهرداری کرمانشاه مشاهده نشد و پس از روزها شهرداری تعدادی از لوایح خود را به فرمانداری در قالب نامه ارسال کرد.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به بلاتکلیفی ۲۶ لایحه شهرداری کرمانشاه، گفت: در مهر ماه عدم صدور نرخ نامه سرویس مدارس موجب نارضایتی مردم شد و وظیفه فرمانداری و شورای تأمین ورود به چنین مباحثی نیست بلکه باید موضوعات مهم‌تری را رصد کرد.

آمویی خاطر نشان کرد: یکی از مطالبه گری های مردم ورود فرمانداری و دادستانی برای ترک فعل‌های صورت گرفته در مدیریت شهری است که انتظار بحقی است.

فرمانداری مخالف استخدام‌های جدید شهرداری / ‏افراد‬ باید به جایگاه اصلی کاری خود بازگردند

وی با اشاره به برگزاری سه جلسه شورای حل اختلاف در رابطه با سلب عضویت سه نفر از اعضای شورای شهر، گفت: جلساتی با حضور شهردار و اعضای شورای شهر کرمانشاه برگزار شده و اتمام حجت لازم با آنها صورت گرفته و اگر روند کنونی ادامه پیدا کند مراحل بعدی قانونی شامل سلب عضویت سایرین و حتی انحلال شورای شهر بر اساس قانون انجام می‌گیرد.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه به گفته مسئولان شهرداری با کمبود نیرو رو به رو است، عنوان کرد: بدنه کارشناسی شهرداری کرمانشاه بدون ضابطه بزرگ شده و با وجود بازنشسته شدن ۳۰۰ نفر باز هم کارشناسان زیادی دارد و فرمانداری مخالف استخدام‌های جدید است.

آمویی اضافه کرد: بسیاری از افراد برای موضوع خدمات شهری جذب شهرداری کرمانشاه شده‌اند اما به بدنه کارشناسی شهرداری کرمانشاه منتقل شده‌اند و این افراد باید به جایگاه اصلی خود بازگردند تا مشکلات خدمات شهری حل شود.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به وقایعی که در حال جریان است هیأت حل اختلاف بدون هیچ‌گونه تعارف و رودربایستی و بر اساس قانون با متخلفین برخورد خواهد کرد.

منبع: مـهر