زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی که حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه از سرگرفته شده است ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت نیروهای کوماندوی خود در جریان حمله زمینی به نوار غزه خبر داد. بایدن از گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه هراس دارد روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در […]

زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی که حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه از سرگرفته شده است ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت نیروهای کوماندوی خود در جریان حمله زمینی به نوار غزه خبر داد.

بایدن از گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه هراس دارد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: جو بایدن رییس جمهور آمریکا طی هفته‌های اخیر با انجام حملات شدید علیه سوریه که توسط پنتاگون پیشنهاد داده شده بود مخالفت کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: بایدن می ترسد دامنه درگیری‌ها در منطقه به ویژه با ایران گسترش پیدا کند به همین دلیل به دنبال اجرای این حملات در سوریه نیست.

روزنامه نیویورک تایمز در حالی گزارش داده که آمریکا از گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه می‌هراسد که واشنگتن با حمایت تمام قد سیاسی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم علیه مردم غزه یک جنگ تمام عیار در این منطقه به راه انداخته است.

در همین راستا روز گذشته منابع میدانی و امنیتی عربی از کشته شدن برخی سربازان آمریکایی در نتیجه حمله موشکی گروه‌های مقاومت مردمی به پایگاه الکونیکو در شرق سوریه خبر دادند.

بایدن از گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه هراس دارد

موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با تعطیلی «المیادین» در اراضی اشغالی

کابینه رژیم صهیونیستی تعطیلی دفتر شبکه رسانه‌ای المیادین را در اراضی اشغالی تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، وزیران امنیت و ارتباطات رژیم صهیونیستی بیانیه مشترکی درباره شبکه رسانه‌ای المیادین صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: کابینه سیاسی و امنیتی بر اساس آئین نامه اضطراری مصوب دولت با اتخاذ تدابیری علیه شبکه رسانه‌ای المیادین موافقت کرد.

بیانیه مذکور تأکید کرد: بر اساس مقررات اضطراری، وزیر ارتباطات حق دارد که دستور تعطیلی دفاتر رسانه‌ای، مصادره تجهیزات پخش و ممنوعیت استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی را برای جلوگیری از آسیب به «امنیت اسرائیل» صادر کند.

یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم در این خصوص گفت: اجازه نمی‌دهیم تبلیغات خطرناک از تلویزیون المیادین پخش شود.

زندگی صدها زخمی در بیمارستان جنوب غزه در معرض خطر است

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که پیکر ده‌ها شهید فلسطینی در برابر بیمارستان اردوگاه ناصر واقع در خانیونس در جنوب نوار غزه روی زمین پراکنده شده و به دلیل حملات گسترده جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نمی‌توان به این پیکرها نزدیک شد.

وی در ادامه افزود: اوضاع در بیمارستان اردوگاه ناصر فاجعه بار بوده و زندگی صدها زخمی بستری شده در این بیمارستان با خطر مواجه است.

خبرنگار شبکه المیادین تصریح کرد: در جریان بمباران یک آرامستان در این منطقه توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی از فلسطینی‌های بی دفاع زخمی شده و به بیمارستان ناصر منتقل شدند.

روز گذشته نیز مدیر بیمارستان کمال عدوان اعلام کرده بود که فعالیت این بیمارستان بر اثر بمباران‌ها متوقف شده، در حالی که بیش از ۵ هزار آواره در داخل بیمارستان پناه گرفته‌اند.

زندگی صدها زخمی در بیمارستان جنوب غزه در معرض خطر است

تلاش آمریکا برای جلوگیری ازشلیک موشک‌های یمن به سرزمین‌های اشغالی

بعد از اینکه سامانه‌های دفاع موشکی آمریکایی و اسرائیلی نتوانستند جلوی اصابت موشک‌های شلیک شده از سوی یمن به سمت سرزمین‌های اشغالی را بگیرند، واشنگتن از طریق میانجی‌های منطقه‌ای تلاش دارد مانع از ادامه حملات موشکی و پهپادی دولت یمن و انصارالله ضد رژیم صهیونیستی شود.

بر اساس این گزارش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای دومین بار پیاپی با هیثم بن طارق سلطان عمان تماس گرفته و ابراز امیدواری کرده که عمان نقش مثبتی در جلوگیری از شلیک موشک‌های یمن به سمت سرزمین‌های اشغالی و آنچه که بایدن آن را گسترش جنگ در منطقه خوانده است، ایفا کند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز پیش از این در تماس تلفنی با بدر البوسعیدی همتای عمانی خود از تلاش برای مهار تنش در منطقه و رسیدن به سازش در یمن صحبت کرده بود. این تماس ساعتی پس از آن انجام شد که نیروهای یمنی چهارشنبه گذشته یک پهپاد آمریکایی از نوع «ام کیو ۹» را که اقدام به فعالیت‌های جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بر فراز آب‌های منطقه‌ای یمن کرده بود، ساقط کردند.

آمریکایی‌ها در همین راستا تلاش دارند فشارها بر جنبش انصار الله را افزایش داده و بار دیگر این گروه را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار دهند. آنها برای کاهش حملات یمن، در پیام‌های غیرمستقیم مدعی شده‌اند که به دنبال توقف جنگ در غزه در سریع‌ترین زمان ممکن هستند.

تلاش آمریکا برای جلوگیری ازشلیک موشک‌های یمن به سرزمین‌های اشغالی

وزیر صهیونیست: مدیریت نبرد در غزه برای ارتش «اسرائیل» دشوار است

آوی دیختر، وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی و عضو کابینه امنیتی بنیامین نتانیاهو که پیشتر رئیس شاباک بوده است، گفت که برای ارتش اشغالگر دشوار است که نبرد را آنطور که می‌خواهد در نوار غزه مدیریت کند.

وی در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: از منظر میدانی، ارتش اسرائیل نمی‌تواند جنگ را آنطور که می‌خواهد در داخل نوار غزه مدیریت کند، این در حالی است که توده‌های مردم عادی بین تانک‌ها و بین سربازان در حال حرکت هستند.

دیختر با اشاره به اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در حال رقم زدن نکبت ۲۰۲۳ در غزه است، اذعان کرد که او نمی‌داند جنگ در غزه چگونه به پایان می‌رسد، زیرا شهر غزه یک سوم کل مساحت نوار غزه را اشغال کرده و نیمی از جمعیت آن را شامل می‌شود، اما این تنها یک سوم نوار غزه است و دو سوم دیگر و شش اردوگاه پناهندگان نیز وجود دارند.

وزیر صهیونیست: مدیریت نبرد در غزه برای ارتش «اسرائیل» دشوار است

حملات هوایی و توپخانه ای ارتش اشغالگر علیه منازل مسکونی نوار غزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ساعتی قبل در دور جدید حملات خود علیه مناطق مختلف نوار غزه اطراف بیمارستان اندونزی در شمال این باریکه را بمباران کردند.

در جریان حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه یک منزل مسکونی در محله التفاح واقع در شرق شهر غزه دست کم چهار فلسطینی به شهادت رسیدند. مرکز درمانی ناصر تنها طی روز گذشته بیش از ۲۵ شهید و ۱۵۰ زخمی دریافت کرده است.

توپخانه ارتش این رژیم نیز مناطق مختلف نوار غزه از جمله منطقه زمو واقع در شمال شهر غزه را هدف قرار داد.

بمباران وحشیانه منازل مسکونی در غزه

همچنین در جریان بمباران یک مسجد در محله الصبر واقع در شهر غزه تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه زخمی شدند. جنگنده‌ها و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به صورت گسترده اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌های فلسطینی‌ها را در شمال نوار غزه بر سر آنها خراب می‌کنند. این جنگنده‌ها اطراف بیمارستان الشفا را نیز برای چندمین بار پیاپی بمباران کردند.

مدیر بیمارستان کمال عدوان در غزه نیز اعلام کرد که بیش از پنج هزار آواره فلسطینی در داخل این بیمارستان پناه گرفته‌اند. ژنراتورهای تولید برق در این بیمارستان خاموش شده‌اند و هیچ کسی نمی‌تواند این بیمارستان را ترک کند.

وقوع درگیری‌های سنگین میان مقاومت و متجاوزان در محورهای غزه

از سوی دیگر منابع محلی اعلام کردند که درگیری‌های سنگینی میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست که قصد پیشروی در محورهای شمال غربی شهر غزه را دارند در جریان است.

همچنین گزارش‌های خبری از وقوع درگیری‌های سنگین میان عناصر مقاومت و اشغالگران متجاوز در منطقه تل الهوا واقع در جنوب غربی شهر غزه حکایت دارد.

نیروهای مقاومت فلسطین شب گذشته تعداد زیادی بمب و نارنجک در مسیر اشغالگران صهیونیست که قصد ورود به شمال غرب شهر غزه را داشتند منفجر کردند.

بمباران وحشیانه منازل مسکونی در غزه

حمله گسترده به کرانه باختری و مقاومت نیروهای فلسطینی

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست مانند روزهای گذشته به صورت گسترده به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و تعداد زیادی از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند. این متجاوزان به اردوگاه الامعری در شمال رام الله حمله کردند.

هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که عناصر ارتش رژیم صهیونیستی خودروی امدادرسان را در نابلس را هدف قرار داده و سرنشینان آن را بازداشت کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در جریان حمله به منطقه یطا واقع در جنوب الخلیل وارد ساختمان جمعیت اسلامی حمایت از ایتام شده و تجهیزات موجود در این ساختمان را مصادره کرد.

نیروهای مقاومت نیز به سمت عناصر متجاوز در منطقه قباطیه واقع در جنوب جنین شلیک کردند. همچنین نیروهای فلسطینی با عناصر متجاوز در جریان حمله آنها به روستای تل واقع در جنوب غرب نابلس درگیر شدند.

اشغالگران صهیونیستی که به اردوگاه عقبه جبر و دیگر مناطق شهر اریحا در کرانه باختری یورش برده بودند نیز با مقاومت نیروهای فلسطینی رو به رو شدند.

بمباران وحشیانه منازل مسکونی در غزه

کرانه باختری تبدیل به انبار باروت شده است

شیخ «علی ابوشاهین» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با شبکه فلسطین الیوم تاکید کرد: آنچه که امروزه در غزه رخ می‌دهد بیانگر سیاست‌های دوگانه آمریکا و کشورهای غربی است به طوری که غرب وحشی تمام قد از اسرائیل حمایت می‌کند تا کنترل منطقه را به دست بگیرد.

وی در ادامه افزود: اتحادیه عرب باید منحل شود چرا که نتوانسته یک موضع واقعی اتخاذ کرده و کمترین حد از خواسته‌های ملت فلسطین را که در معرض حملات وحشیانه اسرائیل در غزه قرار گرفته برآورده کند.

ابوشاهین تصریح کرد: آمریکا فکر می‌کند می‌تواند اراده ملت فلسطین را از طریق باز گذاشتن دست اسرائیل برای ارتکاب جنایات گسترده و نسل کشی از بین ببرد اما در توهم به سر می‌برد.

وی اضافه کرد: اشغالگران صهیونیست احساس می‌کنند که کرانه باختری تبدیل به انبار باروت شده و خطر واقعی برای پروژه‌های صهیونیستی به شمار می‌رود به همین دلیل روزانه تعداد زیادی از فلسطینی‌ها را بازداشت کرده و آنها را به شهادت می‌رساند.

کانال‌های خارجی حامی فلسطین تعطیل می‌شوند

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با تصویب قوانینی که به این رژیم اجازه می‌دهد شبکه‌های خارجی را بسته و تعطیل کند موافقت کرد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی این روزها بیش از گذشته تلاش می‌کند آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات در اراضی اشغالی را محدود کرده و شبکه‌هایی که در راستای پروپاگاندای رسانه‌ای این رژیم حرکت نکرده و برای توجیه کشتار فلسطینی‌ها تلاش نمی‌کنند تعطیل کند.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی به دنبال بستن دفتر شبکه المیادین و دیگر کانال‌ها و شبکه‌های خبری است.

بمباران وحشیانه منازل مسکونی در غزه

هلاکت ۲ کوماندوی صهیونیست در غزه

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کردند که ۲ تن از عناصر کوماندوی این رژیم به نام‌های یساخر نتان و ایتای شوه‌ام در جریان حمله به نوار غزه و ایستادگی نیروهای مقاومت مقابل آنها در شمال این باریکه به هلاکت رسیده‌اند.

رسانه‌های عبری زبان اضافه کردند که یکی از عناصر یگان «عوکتس» در جریان درگیری‌های روز گذشته در نوار غزه به شدت زخمی شده و حال وی وخیم است.

در حال تکمیل

منبع: مـهر