به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، موشک فالکون ۹ که این ماهواره‌ها را حمل می‌کرد در ساعت ۴:۰۸ بعد از ظهر از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا بلند شد. اولین مرحله فالکون ۹ به زمین بازگشت و حدود ۸.۵ دقیقه پس از بلند شدن، به کشتی این شرکت برخورد کرد. کشتی، معروف به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، موشک فالکون ۹ که این ماهواره‌ها را حمل می‌کرد در ساعت ۴:۰۸ بعد از ظهر از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا بلند شد. اولین مرحله فالکون ۹ به زمین بازگشت و حدود ۸.۵ دقیقه پس از بلند شدن، به کشتی این شرکت برخورد کرد. کشتی، معروف به “A Shortfall of Gravitas” در نزدیکی اقیانوس اطلس منتظر بود.

دو ساعت پس از پرتاب، موشک، اولین ماهواره از دو ماهواره را در مدار متوسط زمین (MEO) در حدود ۵۰۰۰ مایل (۸۰۰۰ کیلومتر) بالاتر از سیاره ما مستقر کرد؛ هفت دقیقه بعد ماهواره دوم مستقر شد.

فالکون9 دو ماهواره دیگر را در مدار قرار داد!

تقویت کننده فالکون ۹ در این پرواز در هشت ماموریت قبلی پرواز کرد که پنج مورد از آنها به ساخت Starlink، ابرصورت فلکی SpaceX از ماهواره های اینترنت پهن باند اختصاص داشت. Starlink در حال حاضر از بیش از ۵۰۰۰ ماهواره عملیاتی تشکیل شده است.

ماموریت SES O3b mPOWER هشتاد و چهارمین پرتاب اسپیس ایکس در سال را رقم زد.

منبع: space

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین