به گزارش زیرنویس، سردار رضایی در پنجاه و هشتمین کمیسیون عملیات که حضور فرماندهان انتظامی استان ها، معاونان و … به صورت ویدئوکنفرانسی با سه دستور جلسه از جمله برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش، برخورد با مالخران و برخورد با خودروهای هنجارشکن (شوتی) برگزار شد، در سخنانی گفت: از آنجایی که برقراری نظم، امنیت […]

به گزارش زیرنویس، سردار رضایی در پنجاه و هشتمین کمیسیون عملیات که حضور فرماندهان انتظامی استان ها، معاونان و … به صورت ویدئوکنفرانسی با سه دستور جلسه از جمله برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش، برخورد با مالخران و برخورد با خودروهای هنجارشکن (شوتی) برگزار شد، در سخنانی گفت: از آنجایی که برقراری نظم، امنیت و آرامش مردم بر عهده فراجا قرار دارد بنابراین ضروری است در خصوص مسائلی که در این کمیسیون مطرح می شود، همسو و هماهنگ باشیم از این‌رو لازم است تمامی مصوبات کمیسیون تا مرحله اجرایی شدن پیگیری شود.

یکی از موضوعات مورد تاکید در این کمیسیون برخورد با خودروهای هنجارشکن یا شوتی بود که سردار رضایی در این خصوص عنوان کرد: فرماندهان انتظامی استان ها در رابطه با دستورالعمل هایی که در جلسات ابلاغ می شود، موظف هستند آن‌ها را به نحو مطلوب اجرایی و آن را به عنوان تکلیف و دستور جدی تلقی کنند.

وی تاکید کرد: در ارتباط با برخورد با خودروهای شوتی نیز دستورالعملی ابلاغ شده که لازم الاجراست؛ برگزاری مستمر جلسات در خصوص مقابله هدفمند با قاچاقچیان استفاده کننده از خودروهای شوتی بایستی مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه نسبت به تهیه برآورد طرح (اطلاعاتی، فضای مجازی، اجتماعی و عملیاتی و … ) بایستی اقدام شود، تصریح کرد: البته تاکنون اقدامات خوبی در برخورد با خودروهای شوتی انجام شده اما فرماندهان انتظامی استان ها ضرورت دارد با جدیت بیش از پیش و با بهره بردن از تمامی ظرفیت های موجود به این مهم ورود پیدا کنند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: برخورد با خودروهای شوتی به عنوان یک دغدغه مهم و همچنین برقراری نظم، امنیت و آرامش و استمرار آن یک وظیفه ذاتی و قانونی است که بر عهده مجموعه انتظامی کشور قرار دارد که نباید در این امر مهم لحظه‌ای غفلت کنیم.

ایجاد ایستگاه های ایست و بازرسی سیار نیز از دیگر مواردی بود که سردار رضایی در راستای برخورد با خودروهای شوتی به آن اشاره و تاکید کرد.

اشراف بر اقدامات اراذل و اوباش

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در ادامه به موضوع برخورد جدی با اراذل و اوباش اشاره و خاطرنشان کرد: در این رابطه هیچ‌گونه کوتاهی قابل قبول نیست و بایستی تاکیدات مقام عظمای ولایت امام خامنه ای “مدظله‌العالی” در راس امور باشد و تحقق یابد.

سردار رضایی تاکید کرد: دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به امنیت و آرامش مردم بهره می برد با توجه به پیش رو بودن انتخابات نیز قطعا دشمن در صدد است که با برنامه ریزی این موضوع را با امکانات موجود به سمت انحراف بکشاند بنابراین اشراف بر اقدامات دشمنان و اراذل و اوباش و مقابله با اقدامات آنها از جمله مواردی است که بایستی مورد اهتمام تمام فرماندهان انتظامی استان‌ها باشد.

وی همچنین گفت: تهیه پیوست رسانه‌ای در موضوع برخورد با اراذل و اوباش مورد تاکید است چراکه هر اقدامی که در این حوزه انجام می شود ضرورت دارد در سطح جامعه به نحو مطلوب و به درستی انعکاس داده شود که قطعا در ارتقاء امنیت و آرامش مردم نقش موثری دارد.

صیانت از همکاران در ماموریت‌ها

سردار رضایی خاطرنشان کرد: در موضوع برخورد با مالخران تاکنون اقدامات خوبی انجام شده اما کافی نیست بنابراین براساس دستورالعمل های ابلاغی ضرورت دارد در این مهم اقدامات جدی تری انجام بگیرد.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، صیانت از همکاران در ماموریت ها، آموزش های تخصصی، حرفه ای و مستمر کازیرنویسن، ایجاد ایستگاه های ایست و بازرسی، ساماندهی اتباع بیگانه ، برخورد با قاچاقچیان سلاح و مهمات و تهیه بانک اطلاعاتی، تهیه پیوست رسانه‌ای از ماموریت های پلیس و همراه‌سازی افکار عمومی و … از دیگر موارد مورد تاکید جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در پنجاه و هشتمین کمیسیون عملیات امروز بود.

 

منبع خبر: رکنـا