در مورد شکل برگزاری لیگ زیاد گفته‌اند و شنیده‌اید. اینکه برگشته‌ایم به عصر حجر و آبروی هرچه حرفه‌ای است را برده‌ایم! شرط اول حرفه‌گری در تمام دنیا نظم در برگزاری است و ما این را نداریم، مثل خیلی چیزهای دیگر از چمن مناسب و زمین تمرین تا امکانات داوری و رفتار حرفه‌ای در همه ارکان […]

در مورد شکل برگزاری لیگ زیاد گفته‌اند و شنیده‌اید. اینکه برگشته‌ایم به عصر حجر و آبروی هرچه حرفه‌ای است را برده‌ایم! شرط اول حرفه‌گری در تمام دنیا نظم در برگزاری است و ما این را نداریم، مثل خیلی چیزهای دیگر از چمن مناسب و زمین تمرین تا امکانات داوری و رفتار حرفه‌ای در همه ارکان فوتبال! اما به هر حال همین است که هست. جدول لیگ را باید رسانه‌ها منتشر کنند و همین جدول نیم بند باید مبنای تحلیل کارشناسان باشد. در جدولی که برخی تیم‌ها ۱۰ بازی، صدرنشین ۹ بازی و مدعی اصلی قهرمانی ۸ بازی دارد (!) با شکست پرسپولیس در برابر سپاهان تنها تیم بدون باخت لیگ هم باخت تا دیگر در این ستون جای خالی نماند.

حالا تنها سه جای خالی در جدول لیگ باقی است. تراکتور و فولاد تنها تیم‌های بدون مساوی هستند و استقلال خوزستان تنها تیم بدون برد. با گذشت تنها یک سوم از فصل این جدول می‌تواند ملاک مثبتی برای پیشرفت باشد. اینکه امیدوار باشیم به فوتبالمان که فاصله بین تیم‌ها کم شده و هیچ تیمی دیگر حاشیه امنیت ندارد. دیگر از شروع فصل نمی‌توان شانس مسلم قهرمانی را به یک یا دو تیم داد. دیگر قبل از یک مسابقه نمی‌توان برنده را به شکل دقیق حدس زد و هر چقدر فاصله بین تیم‌ها کمتر شود، رقابت حساس‌تر و لیگ پویاتر خواهد شد و هر چقدر لیگ بهتر شود، تیم‌های ملی ما قوی‌تر خواهند بود.

اگر می‌بینید لیگ انگلستان با فاصله بهترین لیگ دنیاست، به همین دلیل است که تیم آخر می‌آید و یقه تیم بالای جدولی را می‌گیرد. در هر مسابقه تیم‌ها با یک ترکیب و یک سیستم بازی می‌کنند و در هیچ تیمی هیچکس جایگاه ثابتی ندارد. البته که هنوز لیگ ما با رسیدن به استانداردهای جهانی فاصله طولانی دارد، اینجا هنوز چرخه مربیان ثابت است و تعدادی اسم خاص هر سال بین تیم‌ها جابجا می‌شوند.

هر مربی بازیکنان خودش را به تیمش می‌برد و جوانگرایی در لیگ ما در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد. هنوز در تیم‌ها بازیکنان با اتکا به اسم و سابقه، جایگاه ثابتی دارند. وضعیت سخت‌افزار و نظم برگزاری مسابقات هم که مشخص است! اصولاً تا این مدیران هستند کلیت تغییر نخواهد کرد اما ما به همین جزئیات هم دلخوشیم، به امید روزی که کلیات هم تغییر کنند.

لیگ بدون تیم شکست ناپذیر؛ آخرین خط تیره در قسمت باخت‌ها پاک شد

منبع: خبـر ورزشی