به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فضایلی درباره متنی که در صفحه توئیتر خود، درباره برنامه «به افق فلسطین» منتشر کرده، تاکید کرد: همان‌طور که در توییت اعلام شده نمی‌توانم تأسف خود را ابراز نکنم، باید تصریح کنم این موضع شخصی «خود» من بوده است. فضایلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در […]

 

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فضایلی درباره متنی که در صفحه توئیتر خود، درباره برنامه «به افق فلسطین» منتشر کرده، تاکید کرد: همان‌طور که در توییت اعلام شده نمی‌توانم تأسف خود را ابراز نکنم، باید تصریح کنم این موضع شخصی «خود» من بوده است.

فضایلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته بود: برنامه‌ای در ابعاد به افق فلسطین خالی از نقد نیست، ولی با توجه به تراز بالایی که ارائه کرد، موفقیتش در جذب مخاطب و آشکار کردن ظرفیت کشور برای ساخت چنین برنامه‌هایی، نمی‌توانم تأسف خود را از آنچه برای آن رقم خورد ابراز نکنم.

فضایلی در پی این ماجرا، در حاشیه بازدیدی که از زیرنویس داشت درباره لزوم واکنش به موقع رسانه به ویژه صداوسیما به بحران‌های داخلی و خارجی به خبرنگار مهر گفت: کار رسانه‌ای در زمان بحران یک سرفصل بسیار مهم است و در بحث حرفه‌ای، خبرنگاری بحران محورهای مشخص و در عین حال پیچیدگی‌هایی دارد.

وی با اشاره به ضرورت پرداخت رسانه ملی به بحران‌ها تصریح کرد: وقتی کار پرداخت به بحران‌ها به سطح رسانه ملی می‌رسد، این اهمیت چند برابر می‌شود و یکی از اقتضائات کار خبری به ویژه خبرنگاری حوزه بحران «به هنگام» بودن است. اگر از همان لحظه‌های اول بحران، چه یک بحران طبیعی مثل سیل و زلزله و چه بحرانی مثل جنگ غزه، به موقع و به سرعت وارد نشوید، رشته کار از دست شما درمی‌رود. طبیعتاً در چنین شرایطی دیگر رسانه‌ها وارد میدان می‌شوند و اخبار را به عنوان منبع تصاحب می‌کنند.

فضایلی اضافه کرد: بعد از آن، پی‌گیری مستمر است که اهمیت دارد. بخش دیگری از پرداخت به بحران‌ها، در نظر گرفتن همه جنبه‌ها است. چون در بحران اتفاق‌های مختلفی رخ می‌دهد و اگر بخواهید فقط یک موضوع را پی‌گیری کنید بعد از مدتی خسته کننده و ملال‌آور می‌شود.

وی تصریح کرد: به ویژه در بحرانی مثل غزه که جنبه بین‌المللی دارد، هرچه رسانه حرفه‌ای‌تر باشد، لازم است ابعاد بیشتری از ماجرا را کشف کند، به صورت ابتکاری سراغ آنها برود و تولید جدید داشته باشد؛ اینها باعث می‌شود رسانه زنده و پویا باشد و موضوع برای مخاطب همچنان جذاب باقی بماند.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در بخش دیگر سخنانش گفت: از حیث پرداخت به بحران‌ها نمونه‌های خوبی در رسانه ملی داشته‌ایم، اما همچنان زمینه‌های کار در این حوزه بسیار زیاد است و یکی از اتفاق‌های خوب برنامه «به افق فلسطین»، همین توجه به ابعاد مختلف بحران غزه بود.

منبع: مـهر