به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن طی سخنانی ضمن محکومیت جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان و تعرض‌های مکرر به بیمارستان‌ها و تاسیسات عمومی غزه اعلام کرد که اتفاقات بدتری پیش روست، چرا که امان با کابینه صهیونیستی‌ای طرف است که از تمامی خطوط قرمز عبور کرده است. […]

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن طی سخنانی ضمن محکومیت جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان و تعرض‌های مکرر به بیمارستان‌ها و تاسیسات عمومی غزه اعلام کرد که اتفاقات بدتری پیش روست، چرا که امان با کابینه صهیونیستی‌ای طرف است که از تمامی خطوط قرمز عبور کرده است.

الصفدی با اشاره به سابقه اشغالگری رژیم صهیونیستی و تعلق سرزمین فلسطین به فلسطینیان گفت: جهان باید به یاد داشته باشد که این جنگ در هفتم اکتبر آغاز نشده، بلکه درگیری موجود، یک نزاع ریشه‌دار است.

وزیر خارجه اردن با اشاره به دلیل شکل‌گیری مقاومت فلسطین افزود: این حماس نیست که نزاع را پدید آورده، بلکه این نزاع است که شکل‌گیری حماس را در پی داشته است.

وی ادامه داد: منفعت اسرائیل در این است که صداقت مواضع اردن را مورد هجوم قرار بدهد، زیرا این مواضع برای آن آزاردهنده است.

وزیر خارجه اردن با اشاره به ارسال کمک از سوی کشور متبوع خود به بیمارستان میدانی اردن در غزه از طریق هوایی گفت: بیمارستان میدانی اردن در شمال غزه به کار خود ادامه می‌دهد.

الصفدی ادامه داد: ما از تمامی ابزارهایی که می‌تواند در توقف تجاوز اسرائیل به غزه سهیم باشد، استفاده خواهیم کرد.

وزیر خارجه اردن با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینیان گفت: هرگونه تلاشی برای کوچاندن فلسطینیان به سوی اردن به منزله اعلان جنگ است. ما به این اقدام پاسخ خواهیم داد و با قاطعیت تمام با آن برخورد می‌کنیم.

وی گفت: اردن تحت فشار است، اما خطوط قرمزی وجود دارد که عبور از آن را نمی‌پذیریم. کابینه اسرائیل با مقایسه‌ای وحشیانه، آتش‌بس را به آزادی اسرا پیوند می‌زند.

الصفدی حمله به تاسیسات عمومی غزه از سوی رژیم صهیونیستی را جنایتی جنگی دانست که به کارنامه سیاه این رژیم اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که موضعی فوری و کارآمد جهت توقف جنایات جنگی اسرائیل اتخاذ و مسئولان این جنایات را مجازات کند.

الصفدی گفت: کرانه باختری متشنج است و آتش تنش در آن شعله‌ور است. ما نسبت به افزایش حملات شهرک‌نشینان به فلسطینیان هشدار می‌دهیم.

وزیر خارجه اردن افزود: هرچقدر که حمله به غزه به طول بیانجامد، احتمال گسترش آن نیز افزایش خواهد یافت و جبهه‌های دیگری وجود دارد که ممکن است گشوده شود.

منبع: مـهر