تصمیم نهایی علی سوادکوهی   برای رویارویی با حسن یزدانی
تصمیم نهایی علی سوادکوهی   برای رویارویی با حسن یزدانی

علی سوادکوهی آزادکار کشورمان گفت: من با حسن یزدانی رفاقت چندساله دارم اما رقابت این دوستی را زیبا می‌کند.

 

علی سوادکوهی درباره سطح مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد، عنوان کرد: سطح مسابقات نسبت به سال‌های قبل پایین تر است. تیم‌های مدعی در گروه ما فقط خودمان (بانک شهر)‌ هستیم و گروه دیگر انبوه‌سازان. بقیه تیم‌ها خیلی با ما فاصله دارند. امسال اسپانسرها ضعیف شدند در حالی که قبلا قوی‌تر بودند به همین دلیل امسال شرایط مسابقه متفاوت است.

آزادکار ۸۶ کیلوگرم کشورمان که با تیم بانک شهر وارد رقابت لیگ شده درباره وضعیت قراردادها، عنوان کرد: امسال با تیم بانک شهر در لیگ شرکت می‌کنم البته ۳-۴ سالی است که با رضا یزدانی کار می‌کنم. در خصوص شرایط مالی هم باید بگویم من با آقا رضا صحبت مبلغی را نکردم، سفید امضا کرده و رفاقتی کار می‌کنم، در آخر هر چه او صلاح بداند. دور برگشت با دانشگاه آزاد باید کشتی بگیریم، بعد فینال و بعد هم قهرمانی کشور.

سوادکوهی درباره اینکه آیا درباره چرخه انتخابی چیزی مشخص شده یا خیر، اظهارداشت: نمی‌دانم چه زمانی اعلام می‌کنند چون ۲۰ روز دیگر مسابقات قهرمانی کشور است. شاید بعد از قهرمانی کشور یک مسابقه انتخابی برای مسابقات آسیایی بگذارند.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه به وزن ۸۶ کیلوگرم آمده و آیا برنامه‌ای برای حضور در المپیک دارد، گفت: شرایط وزنی من اجازه نمی‌دهد به ۷۹ کیلوگرم بیایم. شرایط وزن‌کشی و مسابقات الان متفاوت شده است؛ صبح وزن کشی داریم و عصر مسابقه می‌دهیم. وزن من هم بالا رفته است البته بعد از لیگ وزن ۸۶ کیلوگرم قطعی می‌شود. احتمال دارد فینال لیگ در وزن دیگری کشتی بگیرم البته قطعی نیست.

دارنده مدال طلای آسیا درباره اینکه برای المپیکی شدن در وزن جدید رقیب سرسختی به نام حسن یزدانی دارد، تصریح کرد: امیدوارم او هر چه سریعتر برگردد. یزدانی دوست من است و ما رفیق چند ساله هستیم اما رقابت این رفاقت را قشنگ می کند. من هم امیدوارم در ۸۶ کیلوگرم او را کمک کنیم. امیدوارم هر که صلاح هست و می‌تواند پرچم کشورمان را بالا ببرد، صاحب دوبنده شود. اول سلامتی برای یزدانی آرزو دارم و بعد هم رقابت خواهیم داشت.

سوادکوهی همچنین درباره اینکه علیرضا کریمی هم مدعی وزن ۸۶ کیلوگرم است، عنوان کرد: ۲ بار با هم کشتی گرفتیم و او هم جزو مدعیان است. او در لیگ در تیم انبوه‌سازان کشتی می‌گیرد. امیدوارم دوباره با هم کشتی بگیریم و رقابت خوبی داشته باشیم

منبع: خبـر ورزشی