به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، به نقل از سایت المپیک، قدرت ذهنی می‌تواند از غیرمحتمل‌ترین مکان‌ها حاصل شود. برای زین رترفورد، ستاره کشتی آزاد ایالات متحده و قهرمان جهان، آن مکان مزرعه کدو تنبل در پنسیلوانیا است. کار در مزرعه به من آموختاین کشتی‌گیر ۲۸ ساله آمریکایی گفت: به یاد می‌آورم که […]

- از کشاورز کدو تنبل تا طلای جهانی کشتی

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، به نقل از سایت المپیک، قدرت ذهنی می‌تواند از غیرمحتمل‌ترین مکان‌ها حاصل شود. برای زین رترفورد، ستاره کشتی آزاد ایالات متحده و قهرمان جهان، آن مکان مزرعه کدو تنبل در پنسیلوانیا است.

کار در مزرعه به من آموخت
این کشتی‌گیر ۲۸ ساله آمریکایی گفت: به یاد می‌آورم که هر وقت فرصتی برای رفتن به تمرین کشتی داشتم، می‌رفتم و این کار را انجام می‌دادم، چون خیلی آسان‌تر از کار در مزرعه بود. کار در مزرعه واقعا سخت بود. بزرگ شدن در مزرعه کدو تنبل کار سخت را به من آموخت و به من آموخت که کشتی را بدیهی ندانم، چون کار‌های سخت‌تری وجود دارند.

پس از یک دوران درخشان در دبیرستان، او در موسسه کشتی دانشگاه ایالتی پن ثبت نام کرد، جایی که سه بار قهرمان NCAA شد.

این کشتی گیر اهل ویسکانسین در دور دوم مسابقات جهانی ۲۰۱۷ در وزن ۶۵ کیلوگرم توسط آدام باتیروف بحرینی حذف شد و در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در دور اولبا نتیجه ۹ بر ۱۰ به آلخاندرو والدز از کوبا باخت.

پس از باخت شوکه‌کننده در دور دوم کشتی انتخابی تیم ملی آمریکا در سال ۲۰۲۱، رترفورد به وزن ۷۰ کیلوگرم رفت و نشان داد در این وزن خیلی راحت‌تر است.

زین رترفورد: برد و باخت در کشتی مثل دسته گل است!
در جهانی بلگراد ۲۰۲۲ او تا فینال امتیازی از دست نداد، اما ناریکونی تایشی ژاپنی در دیدار نهایی توانست قدرتش را به رخ بکشد و ۱۰ بر صفر جلو افتاد و قهرمان شد. رترفورد با هدفی تازه به فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بازگشت.

او این بار با پیروزی ۸ بر ۵ برابر امیر یزدانی از ایران در فینال مهیج وزن ۷۰ کیلوگرم، پیروز میدان شد. رترفورد پس از قهرمانی در صربستان گفت: برد‌ها و باخت‌ها در کشتی مانند یک دسته گل هستند. شما به گل فروشی می‌روید یا گل‌ها را برای شریک زندگی‌تان می‌چینید و ارزش دارد که این کار را انجام دهید، اما دو هفته بعد آن‌ها پژمرده می‌شوند و می‌میرند و باید چند گل دیگر بچینید. به همین ترتیب، شما باید برد و باخت‌ها را رها کنید. این کاری را که انجام داده‌اید بی‌اعتبار نمی‌کند، چون هنوز لحظه‌ای زیباست که اتفاق می‌افتد، اما در مقطعی باید به جلو بروید. باید گذشته‌ات را پشت سر بگذاری.

رترفورد علی‌رغم اینکه به عنوان یکی از انعطاف‌پذیرترین ورزشکاران کشتی شناخته می‌شود درباره جنبه روانی در کشتی نیز صحبت کرد و گفت: اعصاب در کشتی خیلی مهم است. کشتی یک رقابت یک در مقابل یک برابر کسی است که در کشور خود بهترین است. این یک رقابت شگفت انگیز است. برای مقابله با این موضوع، یاد گرفتم که نگرانی‌ها و استرس را کنار بگذارم. همسرم در این زمینه به من کمک زیادی کرده است و فقط روی کشتی تمرکز دارم. من به خودم اجازه می‌دهم که اشتباه کنم و از اشتباهات درس می‌گیرم.

از آنجایی که وزن ۷۰ کیلوگرم در بین ۶ وزن کشتی آزاد مردان در المپیک نیست، او باید برای رقابت در پاریس یا به وزن ۷۴ کیلوگرم یا به ۶۵ کیلوگرم برود. در وزن ۷۴ کیلوگرم، کایل دیک، قهرمان چهار دوره جهان قرار دارد در حالی که رقیب قدیمی او یعنی نیک لی در وزن ۶۵ کیلوگرم سد راه او است و باید دید او در ادامه چه تصمیمی می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا