فدراسیون فوتبال از علی دایی دعوت کرد به تیم ملی بیاید!
فدراسیون فوتبال از علی دایی دعوت کرد به تیم ملی بیاید!

۱۳ سال قبل در ۲۴ آبان سال ۱۳۸۹ خبر مهمی پیرامون یکی از فوق ستاره‌های پرسپولیس و تیم ملی منتشر شد.

یکی از ایده‌هایی که فیفا از دو دهه پیش به دنبال اجرایی کردن آن است، راه‌اندازی تورنمنت‌های مختلف با اسامی گوناگون برای پیشکسوتان و به میدان آوردن دوباره آن‌ها بوده است. فدراسیون جهانی فوتبال معتقد است این کار جدا از افزایش انگیزه میان فوتبالیست‌هایی که زمانی اسم و رسم فراوانی داشتند، موجب جذابیت ماجرا برای اسپانسرها هم خواهد شد. در همین راستا فدراسیون فوتبال ایران در آبان ماه سال ۱۳۸۹ اسامی دعوت‌شدگان به تیم ملی پیشکسوتان جهت حضور در تورنمنت صلح و دوستی مکزیک را اعلام کرد و این فهرست ۲۴ آبان ماه آن سال به طور کامل در زیرنویس منتشر شد.

قرار بود تیمی متشکل از بازیکنان ۳۵ تا ۴۳ ساله ایرانی در این تورنمنت حاضر شوند و مرحوم همایون بهزادی همراه با حشمت‌خان مهاجرانی هدایت و مدیریت این تیم را بر عهده داشته باشند. نکته فوق‌العاده حائز اهمیت این‌که علی دایی سرمربی اسبق پرسپولیس و تیم ملی که در همان مقطع با فدراسیون بابت مصاحبه‌هایش در پرسپولیس و البته باقیمانده طلبش از دوره تیم ملی به طور جدی دچار چالش شده بود نیز به جمع ملی‌پوشان تیم پیشکسوتان فراخوانده شد.

البته در نهایت هیچ تیمی از کشورمان به جام صلح که به میزبانی مکزیک برگزار شد، نرفت و قضیه کاملا منتفی اعلام گردید اما طی سالیان اخیر بارها شاهد بوده‌ایم که گروهی از پیشکسوتان فوتبال کشورمان در قالب تیم منتخب به شهرهای مختلف دنیا سفر کرده‌اند و گاهی اوقات بازی‌های آن‌ها با استقبال خوب تماشاگران و رسانه‌ها نیز همراه شده است. برای مثال، بارها منتخب ملی‌پوشان اسبق کشورمان جهت برگزاری دیدارهای دوستانه و حضور در تورنمنت‌های مختلف راهی امارات، مالزی و تایلند شده‌اند.

خبر ورزشی گردی| فدراسیون فوتبال از علی دایی دعوت کرد تا به تیم ملی بیاید!

منبع: خبـر ورزشی