تمرکز ساختار دفاعی نوجوانان برابر انگلیس بهم ریخت/ صعود تیم‌ملی به مرحله بعد جام‌جهانی
تمرکز ساختار دفاعی نوجوانان برابر انگلیس بهم ریخت/ صعود تیم‌ملی به مرحله بعد جام‌جهانی

عباس چمنیان سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان درباره شکست تیم ملی ایران برابر تیم ملی انگلیس در جام جهانی زیر ۱۷ سال اظهار کرد: به نظرم  بازیکنان در این ۲ بازی نشان دادند که  از نظر فهم فوتبال و کیفیت اجرا در زمین مسابقه به بلوغ خوبی رسیدند. او افزود: همچنین  بازیکنان با خودباوری که […]

- تمرکز ساختار دفاعی نوجوانان برابر انگلیس بهم ریخت/ صعود تیم‌ملی به مرحله بعد جام‌جهانی

عباس چمنیان سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان درباره شکست تیم ملی ایران برابر تیم ملی انگلیس در جام جهانی زیر ۱۷ سال اظهار کرد: به نظرم  بازیکنان در این ۲ بازی نشان دادند که  از نظر فهم فوتبال و کیفیت اجرا در زمین مسابقه به بلوغ خوبی رسیدند.

او افزود: همچنین  بازیکنان با خودباوری که بعد از برد برابر تیم برزیل کسب کردند این موضوع توانست به آن‌ها در  بازی با انگلیس خیلی کمک کند. علاوه بر این، ۹۰ دقیقه توانستیم تیم انگلیس را مخصوصا در بخش حمله کنترل کنیم و این نشانه خوبی است علی رغم اینکه ما نتیجه را واگذار کردیم.

سن بازیکنان نوجوان اجازه می دهد اشتباه کنند 

چمنیان گفت: عملکرد دفاعی تیم ملی ایران  باحساب و با برنامه بود و خیلی کمک کرد تا بتوانیم حریف خود را کنترل کنیم. البته به جز دقیقه آخر که یک مقدار تمرکز ساختار دفاعی ما بهم ریخت و متاسفانه گل دوم را دریافت کردیم. اما اتفاق خوبی است  و صرفنظر از نتیجه بازی آنچه که در این رده سنی مهم است، این است که بچه‌ها این اشتباهات را در اینجا انجام بدهند که در رده‌های بالاتر کمتر اشتباه کنند. کما اینکه دیدیم تیم‌های  برزیل و انگلیس  در بازی با ما مرتکب اشتباهات  متعددی شدند و بازیکنان با کیفیتی دارند، اما سنشان اجازه می‌دهد که اشتباه کرده و از آن درس بگیرند و استفاده کنند و برای آینده فوتبال خود بهره ببرند.

ایران هنوز شانس سرگروهی دارد 

سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان درباره اینکه بازی سوم تیم ایران برابر تیم کالدونیا را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: به هر حال ایران هنوز شانس سرگروهی دارد و برای اینکه در مرحله بعد کارش راحت‌تر باشد طبیعتا به جای حضور در  رتبه سوم باید تلاش کند تا با تعداد گل‌های زیاد تیم کالدونیا را شکست بدهد تا شانس صعود به عنوان تیم اول یا دوم را داشته باشد. به هر حال تیم اول هر گروه با تیم سوم گروه دیگر بازی می‌کند و از این نظر در مرحله یک هشتم نهایی کارشان راحت‌تر است.

شانس برد تیم ملی برابر کالدونیا زیاد است 

او درباره اینکه شانس ایران را برای صعود به مرحله بعد جام جهانی زیر ۱۷ سال چقدر می‌داند، گفت: به نظرم قطعا تیم ملی ایران جزو تیم‌های صعود کننده هست. احتمال برد برابر تیم کالدونیا زیاد است، چون سطح فوتبال این تیم خیلی پایین است. آن‌ها در برخی از پست‌های خود بازیکنان فردی خوب دارند، اما به لحاظ تیمی شانس برد ما زیاد است و برای صعود کردن نباید به، اما و اگر کشیده شود و قطعا باید با تعداد گل بیشتر پیروز شویم که بتوانیم صعود کنیم. اینکه ما در صورت پیروزی در بازی سوم جزو ۳ تیم خواهیم بود شکی نیست، چون تیمی که با ۶ امتیاز حتی سوم گروهش شود جزو ۴ تیمی هست که در گروه‌های ششگانه به مرحله  بعد صعود خواهد کرد.

من از قبل چنین انتظاری از تیم ملی نوجوانان داشتم 

چمنیان درباره اینکه انتظار داشت که تیم ملی نوجوانان ایران برابر تیم ملی برزیل برنده شود و ۹۰ دقیقه هم برابر انگلیس مساوی کند، گفت: من جزو معدود افرادی بودم که انتظارش را داشتم و در مصاحبه‌های قبل هم گفتم که، چون ما سابقه این را داشتیم که تا مرحله یک چهارم نهایی برای اولین بار در طول تاریخ ایران به این مرحله راه پیدا کردیم. خودباوری بچه‌ها و توانایی ذهنی بازیکنان باعث شده بود که چنین انتظاری را از تیم ملی  داشته باشم، چون بازیکنان ما  به لحاظ کیفی و فردی توانمند هستند و در گذشته هم بچه‌های ما در رقابت‌های بین المللی نشان دادند که از پتانسیل بالایی برخوردارند، همانطور که تیم‌های برزیل و انگلیس شانس برای صعود دارند این شانس برای ایران هم بود و خیلی متعجب نشدم.

مسیر موفقیت نوجوانان می تواند الگوی خوب برای فوتبال ما باشد 

او افزود: من پیشنهاد می‌کنم که فدراسیون و متولیان  فوتبال بعد از مسابقات جام جهانی بررسی کنند که در فاصله بازی‌های آسیایی که ایران توانست سهمیه جام جهانی را بگیرد و در مقابل تیم یمن که جزو تیم‌های درجه دوم و سوم آسیاست توانست با ضربات پنالتی برنده شود چه اتفاقی افتاده  و این قابل بررسی است و می‌تواند به عنوان الگوی خوب برای فوتبال ملی و باشگاهی ما مورد استفاده قرار بگیرد که مسیر موفقیت را بتوانیم برای آیندگان روشن کنیم.

باشگاه خبرنگاران