تیم هنگ کنگ را نباید دست‌کم گرفت/ مورایس از دعوت ۷بازیکنش باید خوشحال باشد
تیم هنگ کنگ را نباید دست‌کم گرفت/ مورایس از دعوت ۷بازیکنش باید خوشحال باشد

پیشکسوت فوتبال گفت: تیم هنگ کنگ سرعتی بازی می‌کند و ملی پوشان کشورمان نباید این تیم را دست‌کم بگیرند.

 

شاهرخ بیانی پیشکسوت فوتبال درباره اینکه وضعیت تیم ملی فوتبال در آستانه بازی با تیم هنگ کنگ در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی را چطور ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: فعلا  تیم ملی بازی‌ها را پیروز شده و ۲ جام گرفته و خوب کار می‌کنند. البته این بازی هم مثل بازی‌های قبل است و قلعه نویی می‌خواهد از بازیکنانش  شناخت پیدا کند. همه تیم‌ها پیشرفت کردند و بازی‌ها سخت است. تیم هنگ کنگ مثل تیم‌های کره جنوبی و ژاپن نیست، اما سرعتی است و امیدوارم که قلعه نویی به ترکیب ایده آل خود برسد.

مجید حسینی می تواند دفاع مطمئن  برای تیم ملی باشد

او درباره اینکه در نبود پور علی گنجی، بازیکنانی مانند امید ابراهیمی و مجید حسینی به تیم ملی دعوت شدند، گفت:  به هر حال حسینی چند سال است که در خارج از کشور بازی می‌کند و بازیکن باتجربه و بزرگی است. قبلا هم جوان بود نزدیک به ۱۴۰، ۱۵۰ بازی در رده‌های پایه بازی کرده است. اکنون هم در خارج از کشور دارد خوب کار می‌کند و می‌تواند دفاع خوب و مطمئن برای تیم ملی باشد. شرایط بدنی امید ابراهیمی را نمی‌دانم، اما به طور حتم خوب بوده که قلعه نویی او را انتخاب کرده است. به نظرم امید هم بازیکن باتجربه‌ای است و  می‌تواند به تیم ملی کمک کند و قلعه نویی هم از او شناخت دارد.

ملی پوشان باید برابر هنگ کنگ محکم بازی کنند

بیانی درباره اینکه در صورت دست‌کم گرفتن  تیم ملی هنگ کنگ این مسئله برای تیم ملی دردسرساز می‌شود، گفت: فوتبال خیلی پیشرفت کرده و همه تیم‌ها سخت شدند، اما ایران تیم کاملی دارد و اکثر این بازیکنان در جام جهانی قبل بودند و تیم ضعیفی نیست. فکر نمی‌کنم که بازی با این تیم سخت شود، اما نباید هیچ تیمی را دستکم گرفت و از اول باید محکم با این تیم بازی کنند. در هر صورت این تیم‌ها دوست دارند خودشان را به ایران نشان بدهند و به خاطر همین خوب بازی می‌کنند.

قلعه نویی می خواهد بازیکنان باتجربه بازی های آسیایی را برایش در بیاورند

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه  بازیکنان جوان  در لیست تیم ملی فوتبال دیده می‌شوند، اما باتجربه‌ها هم حضور چشمگیری دارند، گفت: قلعه نویی تفکرش این است که دوست دارد به جوان‌ها هم میدان بدهد، اما بازیکنان باتجربه را دارد محک می‌زند، چون شناخت خوبی از این‌ها دارد. همچنین بازی‌های جام ملت‌های آسیا آسان نیست و سخت است، به خاطر همین بازیکنان باتجربه را دعوت می‌کند تا بتوانند بازی‌های آسیایی را برایش در بیاورند. قلعه نویی بازیکنان باتجربه را از لحاظ بدنی آماده می‌کند تا بتوانند به تیم ملی کمک کنند.

انگیزه جوانان می تواند به تیم ملی فوتبال کمک کند

او ادامه داد:  البته امیدوارم که جوان‌ها هم بتوانند که باتجربه شوند و به آن‌ها هم بازی بدهد و هر کدامشان  یکی، ۲ بازی را انجام بدهند.  به هر حال در جام ملت‌های آسیا مجبوریم از جوانان خود استفاده کنیم، چون بالاخره آن‌ها انگیزه و شور جوانی دارند. هیچ کس نمی‌تواند از تفکر قلعه نویی ایراد بگیرد، چون او تصمیم گیرنده است، اما او دوست دارد که از  باتجربه‌ها استفاده کند که تاکنون هم بهره برده و تیمش هم برنده شده است و کسی نمی‌تواند حرفی بزند.  بازیکنان جوانی که دعوت کرده شایسته حضور در تیم ملی هستند و امیدوارم در این باز یها از آن‌ها استفاده شود و اعتماد به نفسشان بالا بیاید و انگیزه زیادی دارند که در تیم ملی بازی کنند و  این انگیزه جوانان می‌تواند به تیم ملی و قلعه نویی کمک کند.

علی پروین با دعوت از ۹ بازیکن استقلال قهرمان شد

بیانی درباره اینکه مورایس به خاطر دعوت ۷ بازیکن از تیم سپاهان اعتراض داشت، گفت: مربیگری سلیقه‌ای است و در دوران ما علی پروین به عنوان  سرمربی تیم ملی با وجود اینکه پرسپولیسی بود، اما ۹ بازیکن از تیم استقلال به تیم ملی دعوت کرد و تیمش هم قهرمان شد. این موضوع را نمی‌توان از سرمربی تیم ملی ایراد گرفت. به هر حال قلعه نویی براساس  تفکری که دارد و تاکتیکی که می‌خواهد در تیم ملی  پیاده کند، نفرات مدنظر خود را به تیم ملی دعوت می‌کند. همه تیم‌ها بازیکن خوب دارند، اما بیشتر بازیکنانی انتخاب می‌کند که هماهنگی شان بیشتر باشد و هافبک راست با دفاع راست را از یک تیم برمی گزیند. مثلا طارمی و آزمون با یکدیگر بازی کردند. در هر صورت این‌ها در کنار هم لازم و ملزوم هم هستند و در دوران گذشته علی دایی با خداداد عزیزی زوج خط حمله را تشکیل می‌دادند.

بازیکن با دعوت به تیم ملی روحیه اش بالا می رود

او خاطر نشان کرد: به نظرم هر جور که سرمربی تیم ملی نفرات را انتخاب کند بالاخره ایراد هست. یک مربی شاید بگوید که چرا از تیم من بیشترین نفرات را انتخاب کردند. در صورتی که سرمربی باید خوشحال باشد که بازیکنانش به تیم ملی دعوت شدند و اعتماد به نفس بازیکنانش بالامی رود. بازیکنی که به تیم ملی دعوت می شود، وضعیتش از لحاظ روحی و روانی بهتر می شود و  می تواند در ادامه بازی ها به تیم سپاهان کمک می کند و مورایس باید خوشحال باشد.

بیانی درباره اینکه آینده تیم ملی فوتبال را چطور می بیند، گفت: بازی های جام ملت ها خیلی سخت است و خوشحالیم که تیم ژاپن در مراحل آخر به تیم ملی می خورد اما به طور کلی جام ملت ها، مسابقات دشواری است و همه تیم ها خوب هستند و امیدواریم که نتیجه بگیرند و افتخارش برای تمام ملت ایران است. همه باید از تیم ملی حمایت کنیم که نتیجه بگیرد.

باشگاه خبرنگاران