سخنگوی صنعت برق با تأکید بر اینکه هم‌اکنون نیروگاه‌های مازوت سوز در تهران وجود ندارد، گفت: کمتر از ۱۰ درصد نیروگاه‌های کشور امکان استفاده از سوخت مازوت را دارند و این نیروگاه‌ها معمولا در نقاطی هستند که آلایندگی کمتری دارند. مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه میزان مصرف برق در تابستان بیش از ۳۲ هزار […]

- نیروگاه‌های تهران از سوخت مازوت استفاده می‌کنند؟/ توضیحات سخنگوی صنعت برق

سخنگوی صنعت برق با تأکید بر اینکه هم‌اکنون نیروگاه‌های مازوت سوز در تهران وجود ندارد، گفت: کمتر از ۱۰ درصد نیروگاه‌های کشور امکان استفاده از سوخت مازوت را دارند و این نیروگاه‌ها معمولا در نقاطی هستند که آلایندگی کمتری دارند.

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه میزان مصرف برق در تابستان بیش از ۳۲ هزار مگاوات نسبت به اوج بار روزانه در زمستان بیشتر است که ناشی از استفاده از کولرها و وسایل سرمایشی است، تصریح کرد: با توجه به آنکه ۹۰ درصد تولید برق کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود و این نیروگاه‌ها نیازمند سوخت هستند باید پیش بینی ذخیره سازی سوخت زمستان را بکنیم.

وی افزود: در صورتی که میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌های کشور کاهش یابد در این صورت می‌توان تامین برق پایدار را داشته باشیم.

رجبی مشهدی بیان کرد: به اندازه کافی ذخیره تولید در نیروگاه‌های کشور موجود است و ناترازی ظرفیت تولید برق در زمستان نداریم ولی به گفته مسئولان با ناترازی روزانه حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز مواجه هستیم.

۲۳۳۲۲۰

منبع: خبـرآنلاین