به گزارش زیرنویس، فالگیر جوان از ۲ سال گذشته پس از راه‌اندازی صفحه رمالی و رصد صفحات مختلف و آشنایی با خلق و رفتارهای کاربران، ماهرانه با زبان‌چرب و نرم، اعتماد طعمه‌ها را جلب و با وعده‌های پوچ بخت‌گشایی و طلسم پولدار شدن و… از طریق تسخیر قلب و روح ، مبلغی پول را اخذ […]

به گزارش زیرنویس، فالگیر جوان از ۲ سال گذشته پس از راه‌اندازی صفحه رمالی و رصد صفحات مختلف و آشنایی با خلق و رفتارهای کاربران، ماهرانه با زبان‌چرب و نرم، اعتماد طعمه‌ها را جلب و با وعده‌های پوچ بخت‌گشایی و طلسم پولدار شدن و… از طریق تسخیر قلب و روح ، مبلغی پول را اخذ می‌کرد و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برد.

 پول بده، ازدواج کن

 مدتی قبل در پی شکایت افرادی  مبنی بر کلاهبرداری از آن‌ها با ترفند فالگیری ورمالی در اینستاگرام با تشکیل پرونده، رسیدگی به موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا هرمزگان قرار گرفت. یکی از شاکیان که با وعده ازدواج با خواستگار پولدار طعمه کلاهبرداری قرار گرفت بیان داشت:”خواستگاری داشتم که از وضع مالی برخوردار بود وپس از مدتی ، روابط بین ما سرد و قطع شد ، سرخورده بودم و در فضای مجازی مطالبی می گذاشتم ، مدتی بعد زن جوانی پیام داد و خود را رمال معرفی کرد و به من امیدواری می داد. نمی دانم چگونه اغفال شدم و به او اعتماد ودرد دل کردم. بدین ترتیب ۲۱۰میلیون تومان برای وعده ازدواج با خواستگار خود در چند مرحله به حساب رمال فضای مجازی واریز کردم و اما دیگر از او هیچ خبری نشد”.

رمال به تله افتاد

 رئیس پلیس فتا استان هرمزگان بابیان اینکه با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم ۲۵ ساله دریکی از محلات بندرعباس  شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد گفت: در بازجویی‌ها، متهم که خانمی جوان بود به جرم ارتکابی اقرار و اعلام کرد با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام با عنوان فالگیری ورمالی پس از جلب اعتماد شاکیان و سوءاستفاده از سادگی آن‌ها  و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاه‌برداری کرده است. سرهنگ احسان بهمنی با اشاره به شناسایی ۷ شاکی در بندرعباس و سایر استان‌ها افزود: رسیدگی به این پرونده ادامه دارد و هر فردی به این شیوه مورد کلاهبرداری قرارگرفته است به پلیس فتا هرمزگان مراجعه کند. وی اظهار داشت: این متهم که با دریافت ۶۰۰ میلیون تومان  از کاربران کلاه‌برداری ‌کرده بود برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

آنا رام

 اعتماد نکنید

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شهروندان و کاربران فضای مجازی خواست به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود اعتماد نکنند همچنین به‌هیچ‌وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

سرهنگ بهمنی خاطرنشان کرد: پلیس فتا باقدرت در فضای‌مجازی با جرائم برخورد کرده و شهروندان می‌توانند در صورت آگاهی از وقوع جرائم در این فضا، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند و همکاران ما در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع را پیگیری خواهند کرد.

منبع خبر: رکنـا