به گزارش زیرنویس به نقل از روزنامه رای الیوم، رژیم صهیونیستی به تازگی تلاش کرد یک کلیپ تبلیغاتی مبنی بر کمک یکی از نظامیان خود به پیرمردی در شمال نوار غزه برای خروج از منطقه شمالی را نشان دهد، اما با مشخص شدن اعدام این پیرمرد توسط نظامیان ارتش اسرائیل رسوایی بزرگی دامن‌گیر صهیونیست ها […]

به گزارش زیرنویس به نقل از روزنامه رای الیوم، رژیم صهیونیستی به تازگی تلاش کرد یک کلیپ تبلیغاتی مبنی بر کمک یکی از نظامیان خود به پیرمردی در شمال نوار غزه برای خروج از منطقه شمالی را نشان دهد، اما با مشخص شدن اعدام این پیرمرد توسط نظامیان ارتش اسرائیل رسوایی بزرگی دامن‌گیر صهیونیست ها شد.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه با اشاره به این موضوع با شدیدترین لحن سوء استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از یک پیرمرد فلسطینی برای تبلیغات «گذرگاه امن» جهت عزیمت به مناطق جنوبی را محکوم کرده و ابراز داشت که این تلاش‌ها با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی ضد آوارگان صورت می‌گیرد.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این تصویر از یکی از نظامیان خود منتشر کرد که در حال صحبت کردن با بشیر حجی پیرمرد ۷۹ ساله فلسطینی از ساکنان منطقه حی الزیتون است. این پیرمرد تلاش داشت از مسیر صلاح الدین که از سوی رژیم صهیونیستی به عنوان گذرگاه امن انتخاب شده، خود را به مناطق جنوبی برساند. رژیم صهیونیستی با انتشار این تصویر به دنبال بهره‌برداری تبلیغاتی در مورد کمک به غیرنظامیان فلسطینی و حمایت از آنها در مسیر مهاجرت به جنوب غزه بود.

دیده بان حقوق بشر اما اعلام کرد که این پیرمرد مدتی بعد و در روز جمعه ۱۰ نوامبر از سوی نظامیان صهیونیستی با اصابت مستقیم گلوله به ناحیه سر و کمر اعدام شده که نشان دهنده دروغ بودن ادعاهای صهیونیست‌ها است.

«هاله حجی» نوه این پیرمرد فلسطینی به دیده‌بان حقوق بشر گفت که پدربزرگش که در تصویر ارتش اسرائیل نشان داده شده، با شلیک چندین گلوله به سر و پشت در مسیر عبور از گذرگاه امن به شهادت رسیده است.

تاکنون موارد زیادی از کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در مسیر صلاح‌الدین که از سوی این رژیم به عنوان گذرگاه امن برای انتقال از شمال نوار غزه به جنوب تعیین شده بود، مستند شده است.

منبع: مـهر