به گزارش بازرگانی زیرنویس، در هر سفری سرزردن به بازارهای سنتی یا مراکز خرید باعث می‌شود تا شما ترغیب به خرید سوغات شوید، در بندرعباس نیز می‌توانید از میان صنایع دستی یا خوراکی‌های خوشمزه هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید. شما می‌توانید با فلای تودی بلیط تهران به بندرعباس را در سریع‌ترین زمان […]

به گزارش بازرگانی زیرنویس، در هر سفری سرزردن به بازارهای سنتی یا مراکز خرید باعث می‌شود تا شما ترغیب به خرید سوغات شوید، در بندرعباس نیز می‌توانید از میان صنایع دستی یا خوراکی‌های خوشمزه هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید. شما می‌توانید با فلای تودی بلیط تهران به بندرعباس را در سریع‌ترین زمان ممکن رزرو کرده و در زمان حضورتان یکی از سوغاتی‌های معروف این شهر را برای دوستان یا خانواده خود خریداری کنید.

سوغات خوراکی از بندرعباس

در بندرعباس می‌توان خوراکی‌های مختلفی را پیدا کرد که شاید دوست داشته باشید به‌عنوان سوغات به شهر خود ببرید. میوه‌ها، ترشی‌های محلی و بعضی خوراکی‌های دیگر این شهر همیشه طرفداران زیادی در بین گردشگران دارد.

خرمای بندرعباس

شرایط آب‌وهوایی این منطقه باعث می‌شود تا نخلستان‌های متعددی را در دل خود جای دهد که سالانه مرغوب‌ترین محصول را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند. با فلای تودی بلیط پرواز به این شهر را رزرو کنید و در زمان گشت‌وگذار در بازارهای محلی خرمای تازه و مرغوب بندرعباس را بچشید و همراه با خود برای دوستان و خانواده سوغات بیاورید.

خارک، رطب و خرمای رسیده محصولات شیرین و لذیذ جنوبی هستند و با توجه به اینکه اگر تا چندین ساعت بیرون از یخچال نگهداری شود مشکلی ندارد، گردشگران به‌راحتی می‌توانند به‌عنوان سوغات خریداری کنند. البته اگر دوست داشته باشید که از فرآورده‌های این میوه مفید و مقوی استفاده کنید، خرید شیره، قهوه یا سرکه خرما نیز می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سوغات باشد.

ترشی‌های محلی بندرعباس

علاقه زیاد جنوبی‌ها به خوراکی‌های تند و تیز در طعم ترشی‌های محلی بندرعباس به‌خوبی حس می‌شود، پس وقتی با رزرو پرواز از فلای تودی به این شهر سفر می‌کنید در زمان سر زدن به بازارهای سنتی خرید یک شیشه ترشی بندری یا انبه را از یاد نبرید.

ادویه‌جات بندرعباس

یکی دیگر از سوغاتی‌هایی که می‌توان در دسته خوراکی‌های بندرعباس در نظر گرفتت انواع چاشنی‌هایی هستند که شامل زردچوبه، فلفل قرمز، ادویه ترشی، دارچین و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

میوه‌های گرمسیری در بندرعباس

ممکن است برای برخی از افراد کمی عجیب به‌نظر برسد که خرید تعدادی از میوه‌های خاص و گرمسیری که در این منطقه پرورش داده می‌شود به‌عنوان یک سوغاتی مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

گواوا یکی از میوه‌های معروف در بندرعباس به‌شمار می‌رود که مردم بومی به آن زیتون محلی می‌گویند اما ظاهری کاملاً متفاوت دارد، رنگ پوست گواوا زرد و سبز بوده و قسمت گوشتی آن نیز سفید، کرمی یا زرد است.

از دیگر میوه‌های گرمسیری می‌توان به دراگون فروت و لوز اشاره کرد و اگر می‌خواهید این میوه‌ها را برای سوغات همراه خود ببرید نیازی نیست نگران خرابی آن‌ها باشید زیرا به‌طور معمول تا چند روز بیرون یخچال سالم می‌ماند.

در ضمن اگر مسیر هوایی را انتخاب کنید مطمئناً در زمان کوتاهی به مقصد می‌رسید و مشکلی برای این منظور ندارید. می‌توانید با کمک فلای تودی بهترین و ارزان‌ترین پروازها را پیدا کنید و درصورتی‌که ساکن تهران باشید با رزرو بلیط تهران بندرعباس و برعکس، سفری راحت و سریع را تجربه می‌کنید.

خوراکی‌های دریایی بندرعباس

بندرعباس به‌دلیل قرارگیری در کنار خلیج فارس بهترین مکان برای خرید خوراکی‌های دریایی تازه است، انواع ماهی‌هایی که مخصوص این منطقه هستند و در بازار محلی به فروش می‌رسند از سری سوغاتی‌های بندرعباس به‌شمار می‌روند.

وقتی به بندرعباس سفر می‌کنید، بهترین موقعیت برای دسترسی به تازه‌ترین خوراکی‌های دریایی مانند ماهی ساردین، سنگسر، حلوا، شیر، سرخو و بسیاری موارد دیگر است. اگر می‌خواهید انواع ماهی را از این شهر همراه خود ببرید، بهتر است خرید آن را به روز آخر سفر موکول کنید تا تازگی خود را حفظ کند، از طرفی شرایط نگهداری در طول مسیر نیز مهم خواهد بود.

صنایع دستی بندرعباس را به یاد داشته باشید

بندرعباس صنایع دستی مختلفی دارد که نشان‌دهنده ذوق و ظرافت هنرمندان این منطقه است که با زیبایی تمام طراحی و اجرای آن‌ها را انجام می‌دهند و از بهترین سوغات‌های جنوبی به‌شمار می‌رود.

چنته دوزی بندرعباس

زمانی که رزرو پرواز و اقامتگاه خود را با کمک فلای تودی انجام دادید، در زمان حضورتان در این شهر به بازارهای محلی سری بزنید و یکی از بهترین سوغاتی‌های این منطقه با نام چنته را مشاهده کنید. چنته دوزی هنری بوده که از زمان زرتشتیان در بین مردم بندرعباس رواج داشته است و به دست‌بافته‌های رنگارنگی گفته می‌شود که با طرح‌های متنوع و در قالب کیف، تابلو، گوشواره و دستبند به فروش می‌رسد.

حصیربافی بندرعباس

مردم بومی بندرعباس از گذشته تا کنون با استفاده از برگ درخت نخل، تعدادی از وسایل مورد نیاز خود را می‌بافتند که در طول سال‌ها به یکی از سوغاتی‌های معروف و پرطرفدار این منطقه تبدیل شده است.

زنان منطقه با ظراف هرچه تمام‌تر انواع محصولات حصیری مانند کلاه، سبد، بادبزن، سبد، زیرانداز، کفه، سینی و بسیاری موارد دیگر را آماده می‌کنند که در زمان سفر به این منطقه می‌توانید یکی از آن‌ها را با قیمتی مناسب خریدارای کنید.

گلابتون دوزی بندرعباس

بدون شک در زمان گشت‌وگذار در بندرعباس ممکن است لباس‌های رنگارنگ و زیبای زنان بومی نظر شما را جلب کند، به هنر دوخت این اشکال زیبا بر روی پارچه گلابتون دوزی می‌گویند. از این هنر برای تزئین دور یقه، سرآسین، شلوار و بخش‌های مختلف لباس زنان استفاده می‌شود که درخشش خاصی دارد و درحال‌حاضر نیز گوشواره و گیره سر با این تزئینات در بندعباس عرضه می‌شود.

اگر دوست دارید به شهر زیبای بندرعباس سفر کنید و یکی از این سوغاتی‌های زیبا را همراه خود به یادگار بیاورید، بهتر است همین حالا به سایت فلای تودی سر بزنید تا بلیط‌هایی با قیمت مناسب به مقصد این شهر پیدا کنید.

سوغاتی‌های مهم بندرعباس چیست؟

صنایع دستی دریایی بندرعباس

هنگام قدم‌زدن در ساحل حتماً صدف، حلزون و بقایای زیادی از آبزیان را با اشکال و ظاهر متفاوت می‌بیند که معمولاً مردم جنوب از آن‌ها برای ساخت صنایع دستی استفاده می‌کنند.

انواع زیورآلات، نقاشی‌های برجسته، عروسک‌ها و مجسمه‌های صدفی، آویز و بسیاری تزئینات دیگر با ذوق و سلیقه مردم بومی بندرعباس ساخته می‌شود که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد.

جمع‌بندی

سوغات‌های بندرعباس شامل خوراکی‌هایی همچون خرما، انواع میوه گرمسیری، ادویه‌جات، ترشی، ماهی، میگو و صنایع دستی شامل چنته دوزی، گلابتون دوزی، حصیربافی و دست‌سازه‌هایی با صدف هستند. شما می‌توانید با کمک فلای تودی بهترین پروازها به مقصد بندرعباس را رزرو کرده و در زمانی حضورتان با سر زدن به مراکز خرید و بازارهای سنتی انواع مختلفی از سوغات‌های این شهر را تهیه کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و زیرنویس در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع: مـهر