به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، در حالی تدوین لایحه بودجه سال آینده در دستور کار قرار داد که اخبار منتشر شده حکایت از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دارد. همواره میان افزایش حقوق کارمندان و میزان رشد حداقل دستمزد کارگران رابطه‌ای مستقیم وجود دارد. اعداد ۲۰ تا ۲۷ درصد برای رشد حقوق و دستمزد […]

- افزایش حقوق کارمندان و کارگران در سال آینده چقدر باید باشد؟/ روایت مردمی درباره تاثیر تورم روی سفره خانوار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، در حالی تدوین لایحه بودجه سال آینده در دستور کار قرار داد که اخبار منتشر شده حکایت از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان دارد.

همواره میان افزایش حقوق کارمندان و میزان رشد حداقل دستمزد کارگران رابطه‌ای مستقیم وجود دارد. اعداد ۲۰ تا ۲۷ درصد برای رشد حقوق و دستمزد در شرایطی از سوی مقامات اعلام می‌شود که تورم همچنان بالاتر از ۴۵ درصد است.

در این شرایط، سوال این‌جاست که چه میزان افزایش حقوق را برای گذران زندگی و پیشگیری از کوچک شدن سفره خانوار کافی می‌دانید؟ کاربران زیرنویس در این خصوص دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

یکی از کاربران زیرنویس نوشت: دولت و مجلس اصلا به رفاه و آرامش و آسایش کارکنان دولت و مردم فکر نمی‌کنند و دغدغه این موضوع را ندارند.

کاربر دیگری تصریح کرد: از اونجایی که تصمیم‌گیری برای حقوق‌بگیران طبق تورم امسال برای افزایش حقوق سال بعد است، یعنی یک‌سال از تورم عقب هستند، اگر این موضوع بتواند دغدغه‌ای برای مسوولین ایجاد کند، باید بالاتر از تورم افزایش حقوق صورت گیرد که بتواند جوابگوی افزایش تورم سال جاری پوشش داده شود

کاربری عنوان کرد: شما وقتی یک درخت یک متری در حال رشد داری که سالی یک متر رشد می‌کنه، اگر یهک نردبان نیم متری داشته باشی که بتونی سالی نیم متر بلندترش کنی، درسته که نردبانت ۱۰۰ درصد رشد داشته، ولی بازم نمی‌تونی بری بالای درخت. پس چیزی که مهمه رشد درخته نه طول نردبان. حالا شما هر سال هی میخوای نردبان رو بلندتر کنی، در صورتی که از رشد درخت غافلی.

یکی از کاربران زیرنویس متذکر شد: تا وقتی دولت کسری بودجه و ناکارامدی‌اش را با ایجاد تورم از جیب مردم برمی‌دارد، هر افزایشی بی‌فایده است ولی با این وجود اگر منصفانه بگوییم با توجه به افزایش‌های یک سومی نسبت به تورم در چند سال اخیر برای آنکه قدرت خرید مردم حداقل به سال ۹۹برگردد، حقوق فعلی لااقل باید دوبرابر شود.

کاربری تصریح کرد: حداقل حقوق کارگر بدون مزایا و غیره به نرخ تورم و غیره الان ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است درصورتی که الان حداقل حقوق کارگر ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در ماه است یعنی افزایش ۳۵ درصدی نیاز است تا به روز شود بعد برای سال اینده ۲۰ درصد لحاظ شود.

کاربر دیگری تاکید کرد: حداقل ۴۰ درصد افزایش حقوق لازم هست تا بتوانیم با تورم و شرایط موجود زنده بمانیم. مدت‌هاست ما زندگی نمی‌کنیم بلکه فقط توانسته‌ایم زنده بمانیم.

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبـرآنلاین