به گزارش زیرنویس، سردار احمدرضا رادان با ره توشه‌ای مملو از تقدیر و تشکر مردم، مسئولان و به ویژه رضایت مقام معظم رهبری از کنگره بزرگ اربعین حسینی راهی سفر به عراق شد. عشق به وجود نورانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وجه مشترکی است که باعث پیوندی عمیق و قوی بین دو ملت ایران و […]

به گزارش زیرنویس، سردار احمدرضا رادان با ره توشه‌ای مملو از تقدیر و تشکر مردم، مسئولان و به ویژه رضایت مقام معظم رهبری از کنگره بزرگ اربعین حسینی راهی سفر به عراق شد. عشق به وجود نورانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وجه مشترکی است که باعث پیوندی عمیق و قوی بین دو ملت ایران و عراق شده است.

با توجه به اینکه هر دو کشور مسلمان ایران و عراق دارای وجوه مشترک فرهنگی، مذهبی و … هستند و با عنایت به همسایگی و مرزهای مشترک می‌طلبد که در سایه تعامل و توسعه همکاری‌ها هرچه بیشتر به مقوله مهم امنیت پرداخته شود.

از همین رو فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران به دعوت وزیر کشور عراق به بغداد سفر کرد و در ادامه رایزنی‌های رسمی با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق دیداری داشت.

افزایش همکاری‌های امنیتی پلیس دو کشور و مقابله با تروریسم و تحت پیگرد قرار دادن اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر و تأمین امنیت مرزهای مشترک از جمله مباحث مهم مطرح شده بود.

در دیدار با قاسم الاعرجی دبیر شورای امنیت ملی عراق گسترش سطح همکاری‌های امنیتی و انتظامی مورد تاکید دو کشور بود و سردار رادان از آمادگی پلیس ایران برای همکاری در حوزه‌های مرزی و آموزشی خبر داد.

دیدار دیگر سردار رادان با فالح الفیاض فرمانده بسیج مردمی عراق بود که از نقش نیروهای حشد الشعبی در تأمین امنیت عراق و همچنین امنیت زوار اربعین حسینی قدردانی و امنیت عراق را برای امنیت ایران و کل منطقه مهم توصیف کرد.

گزارشی از سفر سردار رادان به عراق و دیدار با نخست وزیر و مسئولان

فرمانده کل انتظامی همراه عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق از اداره کل مبارزه با مواد مخدر این کشور بازدید و ضمن قدردانی از تلاش‌های پلیس عراق در امر مبارزه با مواد مخدر گفت که آمار کشفیات ما در جهان همانندی ندارد و سالانه نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ تا یک هزار و ۱۳۰۰ تن کشفیات مواد مخدر داریم.

سردار رادان در ادامه به اقدامات پلیس جمهوری اسلامی ایران در بحث مقابله‌ای پرداخت و بر استفاده از روش‌های مختلفی همچون دیوارکشی، حصار و غیره برای جلوگیری از هرگونه قاچاق مواد مخدر و ورود آن به کشورمان تاکید کرد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر همکاری هر دو کشور در تمام زمینه‌ها در خصوص آموزش و بهره‌مندی از دستگاه‌های آشکارساز و مرکز آموزش سگ‌های موادیاب که یکی از ارزنده‌ترین‌ها در جهان می‌باشد قول مساعد داد.

گزارشی از سفر سردار رادان به عراق و دیدار با نخست وزیر و مسئولان

سردار رادان در ادامه سفر خود با عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار همکاری‌های دو کشور در زمینه امنیت، امور انتظامی و پلیسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار فرمانده کل انتظامی با اشاره به برگزاری شکوهمند راهپیمایی اربعین حسینی (ع) گفت که دولت و مردم عراق به دلیل میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی تشکر می‌کنیم؛ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از دولت و مردم عراق تشکر و قدردانی کردند به امید آنکه همکاری‌های امنیتی و پلیسی دو کشور در زمینه تأمین امنیت و تسهیل ورود و خروج و ارائه خدمات به زائران پیاده روی اربعین حسینی در سال‌های آینده ادامه و گسترش یابد.

از دیگر برنامه‌های سردار رادان طی سفر به کشور عراق بازدید از دانشکده پلیس و پلیس فدرال این کشور بود که در جریان چگونگی فعالیت آنها قرار گرفت.

گفتنی است، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه بنا به دعوت وزیر کشور عراق وارد بغداد شد و در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی بغداد مورد استقبال سپهبد عادل الخالدی معاون اول وزیر کشور عراق در امور پلیس قرار گرفت.

منبع: مـهر