میزان سهم بازنشستگان از همسان سازی حقوق بازنشستگان لو رفت + جزئیات
میزان سهم بازنشستگان از همسان سازی حقوق بازنشستگان لو رفت + جزئیات

میزان سهم بازنشستگان تامین اجتماعی از همسان‌سازی حقوق اعلام شد.

به گزارش زیرنویس به نقل از نبض بازار، بازنشستگان کارگری از عدم توجه به تامین اجتماعی در همسان‌سازی حقوق انتقاد کردند.

بیست و دوم آبان، محسن زنگنه با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان طی سال‌های اجرای برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مصوب کرد که در طول سال‌های برنامه با تاکید بر سه سال اول به گونه‌ای میزان افزایش حقوق و درصد افزایش حقوق بازنشستگان نسبت به شاغلین صورت گیرد که حقوق بازنشستگان بتواند به ۹۰ درصد حقوق شاغلین همتراز دست پیدا کند.

بازنشستگان

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه افزود: فرمولی که در نهایت نمایندگان به آن رای دادند بدین ترتیب است که اگر فرض کنیم یک فاصله‌ای بین حقوق کارمند شاغل و بازنشسته وجود دارد و این فاصله ۱۰۰ است، مقرر شد که ۴۰ درصد در سال اول، ۳۰ درصد در سال دوم و ۳۰ درصد در سال سوم جبران شده تا نهایتا به ۹۰ درصد حقوق بازنشسته برسد.

این نماینده مجلس هیچ اشاره‌ای به تامین اجتماعی و بازنشستگان آن نکرده است؛ احمد قاسمی بازنشسته کارگری با بیان اینکه به نظر می‌رسد بازهم منظورشان از همسان‌سازی فقط بازنشستگان دولت است، از این بی‌توجهی انتقاد کرد.

او گفت: همسان‌سازی و همترازی حقوق با شاغلان، مقوله‌ای مربوط به کارمندان بازنشسته است، نمایندگان مشخص نکرده‌اند پس تکلیف کارگران بازنشسته چه می‌شود؟

حسن ایزدان بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران نیز با انتقاد از مصوبات کمیسیون تلفیق در مورد همسان‌سازی گفت: سخنگوی کمیسون تلفیق هیچ نامی از سازمان تامین اجتماعی نیاورده است؛ مشخص نیست ما کارگران بازنشسته درکجای برنامه هفتم قرار گرفته‌ایم!

این فعال صنفی بازنشستگان افزود: آیا قرار است بازهم برای بازنشستگان دولت بودجه همسان‌سازی اختصاص دهند و تامین اجتماعی و ۶۵ درصد از مستمری‌بگیران کشور را کامل کنار بگذارند؟!