علی صفدری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای همزمان طرح شهید زین الدین در سراسر کشور و آغاز فرآیند اجرایی آن، اظهار کرد: در کشور بر اساس قوانین موجود همواره سهمیه‌ها و مجوزهایی برای استخدام از سوی سازمان امور استخدامی صادر می‌شود که در این خصوص ماده ۵۱ قانون خدمات […]

علی صفدری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای همزمان طرح شهید زین الدین در سراسر کشور و آغاز فرآیند اجرایی آن، اظهار کرد: در کشور بر اساس قوانین موجود همواره سهمیه‌ها و مجوزهایی برای استخدام از سوی سازمان امور استخدامی صادر می‌شود که در این خصوص ماده ۵۱ قانون خدمات کشوری مجوز بکارگیری دستگاه‌ها را مشخص کرده و این سهمیه و مجوزها همگی باید به تصویب سازمان امور استخدامی و هیأت وزیران برسد.

وی افزود: در دولت سیزدهم مجوزهای استخدامی بنام شهدا نامگذاری شده که یکی از آنها طرح شهید زین الدین است که در دی ماه ۱۴۰۱ به استانداری‌ها ابلاغ شده که به استان کرمانشاه نیز همانند سایر استان‌ها در قالب این طرح سهمیه‌ای برای استخدام اختصاص یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جوان سازی دولت و تشکیل دولت جوان انقلابی و دستور رئیس جمهور مبنی بر افزایش اختیارات استانداران از پایه‌های اساسی در این طرح است که در آن به ساماندهی نیازهای واقعی دستگاه‌های اجرایی در راستای افزایش بهره‌وری در دستگاه‌ها اشاره شده است.

جذب ۱۲۰ کرمانشاهی در طرح شهید زین الدین

صفدری بیان کرد: موضوع بومی بودن و خدمتگزاری به مردم از جمله دیگر اهداف طرح شهید زین الدین است و سهمیه استان کرمانشاه در این طرح با توجه به پیشرفت متوازن و عادلانه ۱۲۰ نفر خواهد بود.

وی افزود: این سهمیه ۱۲۰ نفری در سه بند و با شرایط خاص برای جوانان مؤمن، نخبه، متخصص، انقلابی، تحول خواه و واجد شرایط در جایگاه‌های مدیریتی و کارشناسی دستگاه‌های استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ادامه داد: در بند نخست طرح شهید زین الدین سهمیه ۱۰ نفری از افراد بومی استان کرمانشاه به صورت قرارداد کار معین به تشخیص استاندار فقط برای جایگاه‌های مدیرکل، معاون مدیرکل، فرماندار، بخشدار پس از شناسایی، معرفی و احراز شایستگی لازم در کانون ارزیابی مرکز آموزش مدیریت دولتی مشغول به کار خواهند شد که تا امروز ۲۴ نفر در استان کرمانشاه با توجه به نتیجه متفاوت احراز شایستگی، عدم احراز شایستگی و یا نیازمند آموزش برای این بند به کانون ارزیابی مرکز آموزش مدیریت دولتی در سازمان امور استخدامی معرفی شده‌اند.

صفر تا صد اجرای طرح استخدامی شهید زین الدین در کرمانشاه

وی با اشاره به اینکه قرارداد کار معین اشاره شده حداکثر به مدت یکسال با افراد بسته می‌شود و تنها در صورت اعلام نیاز مجدد از سوی استان و تأیید و ارزیابی امور استخدامی کشور امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: شایستگی سه نفر از افراد معرفی شده که در حال حاضر در جایگاه‌های مشخص مشغول هستند احراز شده و برای اختصاص کد نیز این افراد معرفی شده‌اند.

صفدری با اشاره به منابع معرفی افراد به استاندار کرمانشاه برای جذب در بند اول طرح شهید زین الدین، گفت: معرفی از طریق گروه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، افراد معتمد، بنیاد نخبگان و… انجام گرفته است و در استان کرمانشاه بیشتر سهمیه‌ها در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت، نیرو، فرهنگ و فناوری اطلاعات است و آمادگی پذیرش لیست نخبگان از سوی گروه‌های مختلف را داریم.

صفدری ادامه داد: همچنین استخدام پیمانی ۱۰ نفر از نخبگان بومی استان برای جذب در جایگاه‌های کلیدی دستگاه‌های اجرایی بر اساس بند ۲ این شیوه نامه صورت می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه گفت: در آخرین بند طرح شهید زین الدین به جذب ۱۰۰ نفر از طریق برگزاری آزمون عمومی اشاره شده که ۲۰ درصد آن برای جایگاه‌های سازمانی استانداری، فرمانداری و بخشداری و ۸۰ درصد برای رفع نیاز سایر دستگاه‌ها اختصاص یافته که باید این سهمیه در شورای راهبری استان به تصویب برسد.

وی ادامه داد: زمان ثبت نام و آزمون عمومی جذب این افراد در آینده اعلام می‌شود.

صفدری اضافه کرد: سهمیه طرح شهید زین الدین در اکثر استان‌ها همان ۱۲۰ نفر است که شاید در برخی استان‌ها بسته به نوع وسعت و جمعیت متفاوت باشد؛ اما نکته حائز اهمیت این است که استاندار کرمانشاه با توجه به ظرفیت‌های مرزی، محرومیت‌ها در ایام دفاع مقدس و پذیرایی از زائران اربعین سعی در افزایش سهمیه آن دارد که تا امروز تغییری در سهمیه‌ها ابلاغ نشده و بر اساس سهمیه‌های مشخص شده اقدام می‌شود.

تاکنون فردی در طرح شهید زین الدین جذب نشده است

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ فردی از استان کرمانشاه در قالب طرح شهید زین الدین جذب نشده است، خاطر نشان کرد: همانطور که در بند اول این طرح اشاره کردیم افراد معرفی شده باید ابتدا در مرکز مدیریت آموزش به لحاظ احراز شایستگی و دریافت پست سازمانی مورد آزمون قرار گیرند و سپس مراحل بعدی را طی کنند که سه پست در استان شرایط قطعی پیدا کرده‌اند.

صفر تا صد اجرای طرح استخدامی شهید زین الدین در کرمانشاه

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه در توضیح کامل این طرح گفت: جلسات هماهنگی بین استانداران و هیأت دولت و سازمان امور استخدامی انجام گرفته و جذب و بکارگیری این افراد بر اساس طرح پیشرفت استانداران خواهد بود که در هنگام انتصاب استاندار به اعضای هیأت دولت برای تحول در استان‌ها ارائه شده بود و هر استاندار مواردی را به عنوان موارد تحولی مورد توجه داشته است.

اجرای طرح شهید زین الدین بر اساس سند تحول کرمانشاه

صفدری عنوان کرد: ادارات در این طرح بر اساس نیاز مدیریتی و با هدف تقویت دستگاه‌های اجرایی برای انجام طرح تحولی اعلام نیاز می‌کنند که پس از تصویب در شورای راهبری استان و تأیید استاندار برای فراخوان عمومی تأیید می‌شوند.

وی افزود: در استان کرمانشاه نیازسنجی لازم در دستگاه‌ها صورت گرفته و سهمیه دستگاه‌ها نیز مشخص گردیده که به زودی اعلام می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: معرفی افراد برای دریافت کد استخدامی تنها مختص این دولت نیست بلکه در دولت‌های گذشته نیز انجام گرفته و تنها جذب بر اساس نظر سازمان امور استخدامی نیست بلکه باید سازمان برنامه و بودجه نیز تأمین اعتبار لازم را داشته باشد، که غالب دستگاه‌های استان کرمانشاه نیز سقف قرارداد کار معین را پُر کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های استخدامی موضوع جدید و تازه‌ای نیست و سهمیه‌ای نیز برای وزارتخانه‌ها در قالب‌های مختلف در نظر گرفته شده، گفت: برای مثال در حوزه آموزش و پرورش با سهمیه وزارتخانه آموزش و پرورش یک هزار و ۵۰۰ نفر در کرمانشاه جذب شدند و صرف نگاه سیاسی در این طرح مطرح نبوده بلکه استفاده از ظرفیت نخبگان مورد نظر است.

صفدری در پایان خاطرنشان کرد: در مورد نخبگان نیز تعریف خاصی وجود دارد و نخبه علمی تنها مورد نظر نیست بلکه ممکن است فردی نخبه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده و تحول آفرین باشد.

منبع: مـهر