به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین […]

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ظهر امروز پنجشنبه با صدور هشدار زرد اعلام کرد که از روز شنبه تا صبح دوشنبه (۲۷ تا ۲۹ آبان) بر اثر پایداری و سکون جوی دوباره، افزایش غلظت آلاینده‌ها و آلودگی هوا در مناطقی چون کلان‌شهر اصفهان، خمینی شهر، برخوار (دولت آباد)، لنجان، فرودگاه شهید بهشتی، مناطق صنعتی اصفهان، فلاورجان، کبوتر آباد، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، شاهین شهر و میمه پیش بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه نسبت به کاهش دید و کیفیت هوا، بالا رفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم و انباشت آلاینده‌ای جوی هشدار داده و بر لزوم مدیریت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی تاکید کرده است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان به شهروندان توصیه کرده است که طی این مدت از تردد غیر ضرور در سطح شهر و فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز بپرهیزند.

به گزارش مهر، شاخص هوای کلانشهر اصفهان امروز پنجشنبه ۲۵ آبان در پی نفوذ موج ناپایدار و وزش باد، با میانگین ۷۸ در وضعیت قابل قبول ثبت شد.

اصفهان از سیزدهم تا بیست و چهارم آبان ماه به مدت دوازده روز پیاپی هوای بسیار آلوده را تجربه کرد. 

منبع: مـهر