به گزارش زیرنویس، علی‌اکبر محرابیان صبح امروز در آیین افتتاح طرح‌های آبرسانی و برق‌رسانی چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس‌جمهور با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی پایدار به نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح تا پیش از دولت سیزدهم متوسط سالانه ۲.۷ درصد و در ۲ سال گذشته سالانه ۳۵ درصد پیشرفت […]

به گزارش زیرنویس، علی‌اکبر محرابیان صبح امروز در آیین افتتاح طرح‌های آبرسانی و برق‌رسانی چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس‌جمهور با اشاره به افتتاح طرح آبرسانی پایدار به نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح تا پیش از دولت سیزدهم متوسط سالانه ۲.۷ درصد و در ۲ سال گذشته سالانه ۳۵ درصد پیشرفت داشته است.

وزیر نیرو با بیان اینکه سرعت تکمیل این پروژه در دولت سیزدهم ۱۳ برابر شده است و آب‌ پایدار برای ۱۳ شهر اصلی و ۱۳ مجتمع روستایی را تامین می‌کند، افزود: این طرح، آب موردنیاز حدود ۵۰ درصد مردم استان را تامین می‌کند، البته به این معنا نیست که این جمعیت پیش از این آب نداشته‌اند بلکه آب تصفیه نشده از محل چشمه کوهرنگ برداشت می‌کردند.

بهره‌برداری از ۱۵ طرح در حوزه آب و برق با ارزش ۲۷ میلیارد تومان

وی با اشاره به تحقق آرزوی دیرینه مردم چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امروز ۱۵ طرح در حوزه آب و تعدادی طرح هم در حوزه برق با ارزش سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

محرابیان ادامه داد: این طرح‌ها شامل جمع‌آوری، احداث سد، خطوط انتقال، شبکه تصفیه‌خانه، ایستگاه پمپاژ و طرح تصفیه فاضلاب از بالادست تا نقطه نهایی به صورت هم‌زمان است.

وزیر نیرو با بیان اینکه در سال‌های گذشته سرمای شدید و همچنین کدورت برخی مناطق باعث می‌شد که آب وارد شبکه نشود، عنوان کرد: امروز یک تصفیه‌خانه بسیار مدرن با کیفیت بسیار خوب و کمیت پایدار برای این منطقه تامین می‌شود.

آغاز مرحله آب‌گیری سد غدیر باباحیدر

وی در خصوص طرح انتقال آب از سد غدیر باباحیدر به شهرستان فارسان گفت: طول این طرح ۵۰ کیلومتر است و ۶ شهر و ۱۱ مجتمع روستایی را آب‌رسانی می‌کند.

محرابیان افزود: این طرح با مشکلاتی که داشت پیشرفت نمی‌کرد ولی با تغییر پیمانکار و عقد قرارداد با قرارگاه خاتم این طرح سرعت گرفت و امروز با بیش از ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی مرحله آب‌گیری آن کلید می‌خورد.

هم‌زمانی آبگیری سد با انتقال آب در پروژه غدیر

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: اشکالی که همواره در صنعت آب وجود دارد فاصله میان ساخت سد تا آب‌گیری خطوط انتقال آب است اما در طرح سد باباحیدر همزمان با آب‌گیری و ذخیره، آب از طریق خطوط انتقال به خانه‌های ۱۳۶ هزار نفر می‌رسد و یک رضایت عمومی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به تصویب طرح جامع آب استان اظهار کرد: تا پایان دولت سیزدهم تمامی روستاهای دور و نزدیک استان آب‌رسانی و مشکل تامین آب برای همیشه حل شود.

منبع خبر: رکنـا