شیائومی اپل را ضربه فنی کرد!
شیائومی اپل را ضربه فنی کرد!

دیجیاتو نوشت: تحلیل‌گران اعتقاد دارند که به‌دنبال کاهش فروش اپل در چین، شیائومی رشد بسیار خوبی را تجربه کرده و برنده اصلی این بازار بوده است. این شرکت ظاهراً از ماه ژوئن تاکنون ۲۰ میلیارد دلار به ارزش بازار خود اضافه کرده است. رشد چشمگیر ارزش سهام شیائومی در بازار بورس هنگ کنگ ارزش سهام […]

- شیائومی اپل را ضربه فنی کرد!

دیجیاتو نوشت: تحلیل‌گران اعتقاد دارند که به‌دنبال کاهش فروش اپل در چین، شیائومی رشد بسیار خوبی را تجربه کرده و برنده اصلی این بازار بوده است. این شرکت ظاهراً از ماه ژوئن تاکنون ۲۰ میلیارد دلار به ارزش بازار خود اضافه کرده است.

رشد چشمگیر ارزش سهام شیائومی در بازار بورس هنگ کنگ

ارزش سهام این شرکت در همین بازه زمانی در بازار بورس هنگ کنگ بیش از ۶۰ درصد رشد داشته و شیائومی را به بهترین سهام در شاخص شرکت‌های فناوری Hang Seng تبدیل کرده است. به‌نظر می‌رسد که تولیدکنندگان چینی گوشی‌های اندرویدی، در شرایطی که اپل با افت فروش در بزرگ‌ترین بازار آسیا روبه‌رو شده، فرصت را غنیمت شمرده و در حال بهبود شرایط خود هستند.

گوکول هریهاران می‌گوید: «باور داریم که با توجه به تحولات بازار موبایل و رشد محصولات AIoT و انتظاراتی که پیرامون ورود به بازار خودروهای برقی وجود دارد، در شش ماه آینده فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری روی شیائومی وجود خواهد داشت.»

شرکت کانترپوینت ریسرچ نیز معتقد است شیائومی تنها برند میان پنج برند بزرگ دنیای موبایل است که هم از نظر رشد فصلی و هم رشد سالانه در فصل سوم ۲۰۲۳ رشد خواهد کرد. این شرکت ادعا می‌کند که رشد شیائومی متأثر از تقویت جایگاه این برند در بازارهای مهمی نظیر چین و هند است.

گفتنی است که پیش‌تر در خبری به اطلاع شما رساندیم که سری شیائومی ۱۴ نیز از نظر فروش رکوردشکنی کرده است. اگرچه هواوی احتمالاً بیشترین منفعت را از تحولات بازار موبایل چین خواهد برد، اما شیائومی هم می‌تواند با فناوری‌های نوآورانه خود جایگاهش را جلوی رقبایی مثل اوپو و ویوو محکم‌تر کند.

منبع: اطلاعات انلاین