عظمت و بزرگی کار دو ستاره اروپایی ما آنقدر هست که خیلی نتوان چیز تازه‌ای در مورد آنها گفت. اغلب گفتنی ها گفته شده و سردار طارمی هر هفته در بالاترین سطح فوتبال اروپا باعث افتخار ما می‌شوند و در تیم ملی هم دلمان با آنها خوش است که در هر شرایطی کار را برایمان […]

- زوج الماس در پیشانی فوتبال ایران/ تفاوت سردار - طارمی با دایی

عظمت و بزرگی کار دو ستاره اروپایی ما آنقدر هست که خیلی نتوان چیز تازه‌ای در مورد آنها گفت. اغلب گفتنی ها گفته شده و سردار طارمی هر هفته در بالاترین سطح فوتبال اروپا باعث افتخار ما می‌شوند و در تیم ملی هم دلمان با آنها خوش است که در هر شرایطی کار را برایمان در می‌آورند.

زوج سردار – طارمی به دلایل مختلف می‌توانند با بزرگترین زوج‌های تاریخ فوتبال مقایسه شوند. خیلی کشورها همزمان دو بازیکن سطح بالا را کنار هم داشته‌اند اما دردسرهای آنها بیشتر از نقاط مثبت و قوت آنها بوده!

در همین فوتبال خودمان زوج درخشان در خط حمله کم نداشته‌ایم؛ آخرین آنها خداداد و علی دایی که چه خاطرات خوشی برای مردم ایران رقم زدند اما حتی همین زوج هم کم دردسر نداشتند و کم با هم رودررو نشدند.

از زوج طارمی و سردار تنها یک حاشیه به یاد داریم که رویارویی آنها در سال قبل بود و بیشتر به خاطر ضعف مربی کروات که بازیکنان به خود اجازه دخالت در امور دیگر دادند. اما اگر همه چیز سر جای خودش باشد، این دو ثابت کرده‌اند که سرشان به کار خود گرم و تنها روی کار فنی تمرکز دارند.

وجه متمایز کننده این زوج با سایر زوج‌ها همکاری عجیب و غریب آنهاست. سردار و طارمی در تاریخ فوتبال ایران و برای عنوان بهترین گلزن رقابتی عجیب دارند اما در هر مسابقه به یکدیگر پاس گل می‌دهند! در همین بازی برابر هنگ کنگ طارمی به سردار پاس گل داد و هر کدام بالای ۱۰ پاس گل در سطح ملی به دیگری داده‌اند.

اما به این آمار درخشان و عجیب و غریب که نگاه می‌کنیم گل از گلمان می‌شکفد. در سال ۱۴۰۲ سردار آزمون طی ۶ بازی ملی ۸ گل ملی به ثمر رسانده و مهدی طارمی طی ۱۰ بازی ۱۱ گل ملی زده است. شاید در دنیا این آمار کمیاب باشد اما در فوتبال ما که نادر است…

حال به تاریخ نگاه کنید؛ حتماً برایتان جالب خواهد بود که بدانید سردار و مهدی که با فاصله بیش از یک سال از یکدیگر پیراهن تیم ملی را پوشیدند – سردار زودتر از طارمی دعوت و فیکس شد – در برابر هنگ کنگ هر دو بازی شماره ۷۴ را برای تیم ملی ایران انجام دادند. جالب است نه ؟

زوج تیم ملی ما هر دو ۷۴ بازی ملی دارند و از حالا به بعد هیچ کدام نمی‌خواهند حتی یک بازی ملی را از دست بدهند! سردار در این ۷۴ بازی ملی ۴۹ گل ملی به ثمر رسانده که دو تای آن همین دیروز بود دیشب بود. سردار حالا بعد از علی دایی با ۱۰۹ و کریم باقری با ۵۱ گل ملی سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ماست که مثل آب خوردن تا قبل از عید نوروز کریم باقری را هم خواهد گرفت!

اما مهدی هم در ۷۴ بازی ملی ۴۲ گل به ثمر رسانده و با گلی که دیشب به هنگ کنگ زد، به جواد نکونام در رتبه چهارم رسید. البته نکونام در ۱۵۲ بازی ملی ۴۲ گل زده و طارمی در ۷۴ بازی، یعنی کمتر از نصف و به همین دلیل بالاتر از سرمربی فعلی استقلال به تنهایی در پله چهارم تاریخ می‌ایستد.

این یعنی سردار و مهدی در هر مسابقه به صورت شخصی هم با یکدیگر کورس گلزنی دارند و چه خوشبخت از فوتبال ما که از این کورس زیبا هم لذت می‌برد و هم نفع!

منبع: خبـر ورزشی