زیرنویس، گروه بین الملل: تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد چهل و دومین روز می‌شود که جنگنده‌های این رژیم علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، حملات خود به مساجد، مراکز توزیع سوخت و سایر زیرساخت‌های غیرنظامی را افزایش داده‌اند، تا طشت رسوایی دروغ پردازی و سناریوسازی‌های اشغالگران بیش از پیش از […]

زیرنویس، گروه بین الملل: تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد چهل و دومین روز می‌شود که جنگنده‌های این رژیم علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، حملات خود به مساجد، مراکز توزیع سوخت و سایر زیرساخت‌های غیرنظامی را افزایش داده‌اند، تا طشت رسوایی دروغ پردازی و سناریوسازی‌های اشغالگران بیش از پیش از بام جهان فرو افتد.

رسانه های فلسطینی امروز جمعه از شهادت احمد بحر رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین در غزه بر اثر شدت جراحات ناشی از حمله رژیم صهیونیستی خبر دادند.

بمباران اطراف بیمارستان المعمدانی

از سوی دیگر جنگنده های اسرائیلی اطراف بیمارستان معمدانی در غزه را بمباران کردند.

۱۲۰ شهید در غزه از صبح امروز

خبرنگار خبرگزاری فلسطینی شهاب هم از شهادت ۱۲۰ نفر در غزه از صبح امروز خبر داد.

کشتار جدید در محله الزیتون

این در حالی است که تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی ظهر دیروز پنجشنبه مدرسه‌ای را در محله الزیتون در شهر غزه بمباران کردند که آوارگان فلسطینی در آنجا اسکان داده شدند. در این جنایت حدود ۴۰ نفر شهید و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

به دلیل بی‌خبری نیروهای امدادگر و رسانه‌ها از این جنایت، شمار زیای از مجروحان بر اثر شدت خونریزی و جراحات وارده به شهادت رسیدند و شمار شهدا به ۷۰ نفر رسید.

تا ساعات اولیه بامداد امروز نیز مجروحان همچنان در حال جان دادن بودند و ساکنان این منطقه صدایشان نه به صلیب سرخ رسیده بود و نه به تیم‌های امداد و نجات.

سرانجام شماری از افراد حاضر در این منطقه صبح امروز به سختی و با وجود بمباران‌های گسترده خود را به خبرنگاران شبکه الجزیره رسانده و اعلام کردند که چنین جنایتی در محله زیتون اتفاق افتاده و ده‌ها نفر نیازمند کمک فوری هستند.

عین الاسد با ۲ پهپاد انتحاری هدف قرار گرفت

مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در غرب این کشور خبر داد.

مقاومت اسلامی عراق بیان کرد که پایگاه عین الاسد را با دو پهپاد انتحاری هدف قرار داده است.

سه حمله جدید به مواضع و مرکز تجمع نظامیان صهیونیست از سوی مقاومت لبنان

حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: مرکز تجمع نظامیان اشغالگر را در نزدیکی مثلث الطیحات هدف حمله قرار داده و ضربات مهلکی به آنها وارد کردیم.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین از حمله دیگری به مرکز تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرکز نظامی المرج خبر داد.

حزب الله لبنان از ضربه دقیق به محل تجمع نظامیان صهیونیست در پادگان رامیم نیز خبر داد.

از سوی دیگر توپخانه رژیم صهیونیستی اطراف مناطق مرکبا، میس الجبل، رب ثلاثین، بنی حیان، حولا و الضهیره در جنوب لبنان را گلوله باران کرد.

قطع اینترنت در غزه

منابع خبری اعلام کردند که اینترنت و ارتباطات در غزه همچنان قطع است.

بمباران شرق خان یونس

این در حالی است که جنگنده های رژیم صهیونیستی شرق خان یونس را بمباران کردند. همزمان با این بمباران‌ صدای درگیری‌های شدیدی هم در این منطقه شنیده می‌شود.

۲۰ شهید در بمباران اردوگاه النصیرات

از سوی دیگر بر اثر بمباران اردوگاه النصیرات بیش از ۲۰ نفر شهید شده اند. در جریان حمله به شرق گذرگاه رفح هم شماری زخمی شدند.

اوضاع خطرناک سه بیمارستان شفا، المعمدانی و اندونزیایی غزه

نظامیان رژیم صهیونیستی در داخل بخشهای بیمارستان شفا پرسه می زنند و بمب در داخل آن منفجر کردند. نظامیان صهیونیست مانع از دارو و بانک خون و غذا به بیمارستان شفا می شوند. اشغالگران بیمارستان شفا را در محاصر دارند و تانکهای رژیم صهیونیستی در امتداد خیابان الوحده هستند.

از سوی دیگر درگیری هایی در اطراف بیمارستان المعمدانی گزارش شده و اوضاع در آن بسیار دشوار و خطرناک است.

منابع خبری از اوضاع خطرناک صدها مجروح در بیمارستان اندونزیایی به علت نبود درمان و دارو خبر دادند.

بی اطلاع خانواده های از سرنوشت فرزندانشان

منابع خبری اعلام کردند که بسیاری از خانواده ها از سرنوشت فرزندان خود از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه خبری ندارند.

گلوله باران منازل شهروندان در شمال غزه

توپخانه رژیم صهیونیستی منازل شهروندان را در نزدیکی گورستان الفالوجا در شمال غزه گلوله باران کرد.

بمباران منزل خالد ابوهلال دبیر کل جنبش احرار فلسطین

از سوی دیگر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی امروز منزل خالد ابو هلال دبیر کل جنبش احرار فلسطین در محله شیخ رضوان در غزه را بمباران کردند.

برخی منابع اعلام کرده‌اند که ابوهلال به همراه فرزندش و ۶ فلسطینی دیگر در این بمباران شهید شده است.

موشکهای «تاندوم» جنگ افزارهای دشمن صهیونیست را منهدم کرد

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: رزمندگان ما با موشکهای تاندوم جنگ افزارهای دشمن را در خطوط مقدم در غرب غزه هدف قرار دادند.

سرایا القدس از هدف قرار گرفتن جنگ افزارهای دشمن در محورهای الصبره و تل الهوا در غرب غزه خبر داد.

هاآرتص: ارتش ما تا کی در برابر جنگ فرسایشی دوام خواهد آورد

روزنامه هاآرتص طی گزارشی نسبت به فرسایشی شدن جنگ زمینی و تلفات بالای آن برای این رژیم هشدار داد و نوشت: روش عملیاتی آن‌ها (گردان‌های قسام) برای مقابله با ما (در غزه) اینگونه است که یک تیم ده نفره ابتدا یک پهپاد شناسایی را با ظهور اولین نشانه‌های سپیده دم می‌فرستند و مکان تانک ها، خودروها و تجمع نظامیان را برای آنها مشخص می‌کند و سپس به چند گروه عملیاتی تقسیم می‌شوند و هر گروه دو نفره لباس‌های غیرنظامی سبک می‌پوشند.

یکی از آنها دوربین را روی سر می‌گذارد و سپس روز خود را در حال حرکت در میان نظامیان ما از طریق اختفا در تونل‌ها، کوچه‌های باریک و ساختمان‌های ویران شده می‌گذرانند و سربازان و تانک‌های ما را با سلاح‌های دقیق هدف قرار می دهند و با شروع تاریکی هوا ناپدید می‌شوند و به پایگاه‌های خود باز می‌گردند.

ارتش ما تا چه زمانی می‌تواند در برابر این فرسایش و این رویارویی بین یک ارتش با وسایل و تجهیزات سنگینش و ده بیست نفر حداکثر در روز دوام بیاورد؟!

حملات موشکی جدید مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین

مقاومت فلسطین صبح امروز حملات جدیدی به شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه انجام داد.

منابع عبری زبان از حمله موشکی از غزه به برخی شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور از جمله علومیم، نیرم، کفار سعد و کفار عزه خبر دادند.

در پی این حمله، آژیر خطر در این شهرک‌ها به صدا درآمده است.

مبارزان مقاومت فلسطین یک پهباد اسرائیلی از نوع کوادکوپتر را در محله الزیتون در شرق غزه سرنگون کردند.

بمباران شدید اطراف بیمارستان اندونزیایی در شمال غزه

تداوم حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه

حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد. بر اساس این گزارش، در جدیدترین حمله دو منزل در جبالیا در شمال غزه هدف قرار گرفت.

همچنین توپخانه رژیم صهیونیستی محله های التفاح و الشجاعیه و خیابان یافا در شهر غزه را هدف حملات توپخانه خود قرار داد.

بر اثر حملات اشغالگران به شرق گذرگاه رفح هفت نفر شهید شدند.

منابع خبری از کشتار جدیدی که رژیم صهیونیستی با بمباران منزلی در اردوگاه النصیرات در غزه مرتکب شده است که در آن دهها آواره بودند، خبر دادند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی منطقه الضابطه در شرق خان یونس را هم هدف قرار دادند.

السلمی: دشمن صهیونیست هنوز سرپا نشده است

«طارق السلمی»، سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی اعلام کرد که دشمن صهیونیستی پس از شکست در نابودی مقاومت و رسیدن به اسرا در غزه، دروغ بیمارستان شفا را خلق کرد.

به گفته «طارق السلمی»، سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین، دشمن اشغالگر پس از ضربه‌ای که روز هفتم اکتبر دریافت کرد، هنوز سرپا نشده و مقاومت جنایات آن را هزاران برابر تلافی کرده است و دشمن قادر به ایجاد واقعیت‌های موجود در نوار غزه نیست.

اسموتریچ: پس از ۴۲ روز از جنگ السنوار همچنان دست بالا را دارد

«بتسئیل اسموتریچ»، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی در انتقاد از عملکرد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت که «حقیقت این است که بعد از ۴۲ روز (از جنگ) السنوار همچنان قادر به انجام مذاکره و تعیین شروط آزادسازی گروگان‌هاست و این بدان معناست که ما در جهت درستی قرار نداریم. زمان آن فرا رسیده است که کابینه جنگ قاطعیت بیشتری نشان دهد.»

اذعان نتانیاهو به تلفات سنگین رژیم صهیونیستی در غزه

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که این روزها به شدت تحت فشار داخلی بدلیل عدم آزادی اسیران صهیونیست قرار دارد، در گفتگویی به سی‌بی‌اس مدعی شد «نشانه‌های قوی داریم که گروگان‌هایی که حماس نگهداری می‌کند، در بیمارستان الشفاء هستند و این یکی از دلایل ورود ما به این بیمارستان است.»

نتانیاهو همچنین به ناموفق بودن در غزه اذعان کرده و گفته است که تلاش می‌کنیم با کمترین تلفات غیرنظامی مأموریت را به پایان برسانیم، اما متأسفانه در این هدف موفق نبوده ایم.

نخست وزیر افراطی رژیم صهیونیستی در حالی که اکنون در تلاش برای اشغال غزه است، اما مدعی شد: ما می‌خواهیم مسئولیت نظامی در غزه را برای جلوگیری از ظهور گروه‌های مسلح به عهده بگیریم ولی به دنبال اشغال غزه نیستیم.

۵۸ حمله به اشغالگران آمریکایی در سوریه و عراق انجام شده است

وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون اعلام کرد که از ۱۷ اکتبر تاکنون یعنی از حدود یک ماه پیش ۵۸ حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه صورت گرفته است.

«سابرینا سینگ»، معاون سخنگوی پنتاگون طی یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که ۲۷ مورد از این حملات در عراق و ۳۱ مورد دیگر در سوریه رخ داده است.

به گفته این مقام آمریکایی، هفت مورد از این حملات در سوریه از روز یکشنبه رخ داده است و به نظر می‌رسد که سرعت حملات به نیروهای آمریکایی کاهش نیافته است.

منبع: مـهر