۱۰ امتیاز از آبی‌پوشان کسر شد
۱۰ امتیاز از آبی‌پوشان کسر شد

ورزش سه نوشت: از باشگاه اورتون به دلیل نقض قوانین سود و پایداری لیگ برتر، ۱۰ امتیاز کسر شده است. پرونده این باشگاه در ماه مارس به دلیل اتهام نقض فرپلی مالی در فصل ۲۲-۲۰۲۱ به یک کمیسیون مستقل ارجاع و ماه گذشته جلسه استماع آن برگزار شد. ممکن بود اورتون جریمه مالی شود یا […]

- ۱۰ امتیاز از آبی‌پوشان کسر شد

ورزش سه نوشت: از باشگاه اورتون به دلیل نقض قوانین سود و پایداری لیگ برتر، ۱۰ امتیاز کسر شده است.

پرونده این باشگاه در ماه مارس به دلیل اتهام نقض فرپلی مالی در فصل ۲۲-۲۰۲۱ به یک کمیسیون مستقل ارجاع و ماه گذشته جلسه استماع آن برگزار شد.

ممکن بود اورتون جریمه مالی شود یا با محرومیت از پنجره نقل و انتقالات مواجه شود، اما لیگ برتر اکنون مجازات کسر امتیاز را تایید کرده که باعث می‌شود تیم شان دایچ به رده نوزدهم جدول سقوط کند.

در بیانیه لیگ برتر آمده است: “یک کمیسیون مستقل به دلیل نقض قوانین سودآوری و پایداری لیگ برتر (PSR) فوراً ۱۰ امتیاز از باشگاه اورتون کسر کرده است. اوایل سال جاری لیگ برتر از این باشگاه شکایت کرد و پرونده را به کمیسیون مستقل ارجاع داد.

در جریان رسیدگی، باشگاه اعتراف کرد که قوانین PSR را برای دوره منتهی به فصل ۲۲-۲۰۲۱ نقض کرده است، اما میزان تخلف همچنان مورد مناقشه بود. پس از یک جلسه استماع ۵ روزه در ماه گذشته، کمیسیون تشخیص داد که محاسبه PSR باشگاه اورتون برای دوره مربوطه منجر به زیان ۱۲۴.۵ میلیون پوندی شده، و از محدوده مجاز ۱۰۵ میلیون پوندی قوانین PSR، فراتر رفته است. کمیسیون به این نتیجه رسید که مجازات این باشگاه در قالب کسر ۱۰ امتیاز اعمال شود. “

اورتون که قبلا گفته بود از موقعیت خود “به صورت قوی دفاع خواهد کرد” در حال برنامه‌ریزی برای تجدید نظر علیه این محرومیت است و آن را “کاملاً نامتناسب و ناعادلانه” می‌داند.

در بیانیه اورتون آمده است: “باشگاه فوتبال اورتون از حکم کمیسیون لیگ برتر شوکه و ناامید شده است. باشگاه معتقد است که کمیسیون یک تحریم ورزشی کاملاً نامتناسب و ناعادلانه را اعمال کرده است. این باشگاه قبلاً قصد خود را برای تجدید نظر در مورد این تصمیم به لیگ برتر اعلام کرده است. روند استیناف اکنون آغاز می‌شود و پرونده باشگاه در زمان مقرر توسط هیئت تجدید نظر منصوب شده بر اساس قوانین لیگ برتر، بررسی می‌شود. اورتون معتقد است که در اطلاعاتی که به لیگ برتر ارائه کرده، شفاف بوده و همیشه به یک‌پارچگی روند احترام گذاشته است. هم سختی و هم شدت محرومیت اعمال شده توسط کمیسیون منصفانه نیست. باشگاه همچنین تصمیمات اتخاذ شده در مورد سایر موارد مربوط به قوانین سود و پایداری لیگ برتر را با علاقه زیادی رصد خواهد کرد. اورتون تا زمانی که روند تجدید نظر به پایان نرسد نمی‌تواند در این مورد اظهار نظر کند. “

قوانین لیگ برتر حکم می‌کند که باشگاه‌ها می‌توانند حداکثر ۱۰۵ میلیون پوند (۱۲۸.۴ میلیون دلار) زیان داشته باشند، اما اورتون بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ ضرر ۳۷۰ میلیون پوندی را ثبت کرده است.

این باشگاه در ماه مارس در بیانیه‌ای اعلام کرد که آن‌ها “کاملاً مطمئن هستند” که اسنادشان با تمام قوانین و مقررات مالی مطابقت دارد.

منبع: اطلاعات انلاین