سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت با اشاره به سفر رئیس جمهوری به کشورهای حوزه آمریکای لاتین، گفت: اراده دولت سیزدهم برای بازارسازی‌های جدید صادراتی است و آمریکای لاتین یکی از برنامه‌ها برای صادرات کالای ایرانی محسوب می‌شود.

آمریکای لاتین, افزایش صادرات نفت به ونزوئلا, تجارت ایران با کوبا, دولت سیزدهم, صادرات تجهیزات هوایی, فروشگاه های زنجیره‌ای محصولات ایرانی در ونزوئلا - بازارسازی دولت سیزدهم برای محصولات ایرانی در آمریکای لاتین

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت با اشاره به سفر رئیس جمهوری به کشورهای حوزه آمریکای لاتین، گفت: اراده دولت سیزدهم برای بازارسازی‌های جدید صادراتی است و آمریکای لاتین یکی از برنامه‌ها برای صادرات کالای ایرانی محسوب می‌شود.

«سید روح اله لطیفی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه برنامه ریزی برای افزایش صادرات محصولات ایرانی اتفاق بسیار خوبی برای کشور است، اظهار داشت: محصولات غذایی، لوازم الکترونیکی لوازم خانگی، دارو، خودرو و ماشین الات صنعتی در کنار کود و محصولات بهداشتی و به طور کلی مجموعه‌ای از محصولات ایرانی سیاستی راهبردی محسوب می‌شود.

راه‌اندازی فروشگاه های زنجیره‌ای محصولات ایرانی در ونزوئلا

وی با بیان اینکه با توسعه روابط و تبادلات اقتصادی و تجاری با کشورهای جهان تحت نام ایران تولیدات به صورت مستقیم در اختیار مصرف‌کننده نهایی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی فروشگاه های زنجیره‌ای محصولات ایرانی در ونزوئلا و فروش مستقیم آن به مصرف کنندگان اتفاق مهمی است که می تواند توسعه یابد و به کشورهای دیگر نیز ورود کند، در منطقه آمریکای لاتین و مرکزی نیز علاوه بر این ظرفیت صادرات در زمینه خدمات فنی و مهندسی دستاورد بزرگی است که می‌تواند به بازسازی و احیای پالایشگاه‌ها با محوریت ونزوئلا کمک کند.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت با بیان اینکه توانمندی ساخت، احیا و بهره‌برداری این فضاها در دستور کار قرار داده شده است، گفت: اقتصاد این کشورها رو به بهبود است و این بهبود با این سیاست دولت سیزدهم مبنی بر حذف دلار و اقتصاد تهاتری همخوانی دارد.

لطیفی با بیان اینکه می‌توان نیازهای کشور را از این منطقه با قابلیت کشت فراسرزمینی تأمین کرد، اظهار داشت: ونزوئلا در صادرات تجهیزات هوایی و کوبا در محصولات دارویی و پزشکی تولیدات یا کالاهای مورد نیاز کشورمان را تامین کند و می‌توانیم از آنها استفاده کنیم و بسیاری از محصولات مورد نیاز این کشورها را نیز صادر کردیم.

افزایش صادرات نفت به ونزوئلا

وی با بیان اینکه تجارت ایران با کوبا و نیکاراگوئه در دهه اخیر بسیار اندک بوده است، خاطرنشان کرد: صدور خدمات فنی و مهندسی فتح بابی برای ورود سایر محصولات و تولیدات ایرانی است و امیدواریم این اتفاقات باعث شود.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت با بیان اینکه حضور رئیس جمهوری در آمریکای لاتین نشانه اراده سیاسی برای ورود همه جانبه به این بازارهای جدید و این منطقه است، تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم سطح همکاری‌ها با این سفر چند برابر افزایش پیدا خواهد کرد و علاوه بر تجارت صادرات، روزانه نفت نیز رشد خواهد داشت.

منبع :خبرگزاری جمهوری اسلامی

 

  • منبع خبر : خبرگزاري جهموري اسلامي