به گزارش زیرنویس، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه ظهر امروز در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرامی‌داشت سردار شهید نادر مهدوی که در مرکز آموزش رزم مقدماتی احمد بن موسی شیراز برگزار شد با اشاره به اینکه ۱۶۰ هزار سرباز این نظام تاکنون به افتخار […]

به گزارش زیرنویس، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه ظهر امروز در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرامی‌داشت سردار شهید نادر مهدوی که در مرکز آموزش رزم مقدماتی احمد بن موسی شیراز برگزار شد با اشاره به اینکه ۱۶۰ هزار سرباز این نظام تاکنون به افتخار جانبازی نائل آمده‌اند گفت: مقاومت منحصر به ما نبوده و غزه قهرمان نیز چندین و چند هزار شهید تقدیم نظام کرده است.

سردار تنگسیری با بیان اینکه باید همه بدانیم که در این راه چون وعده خدا است پس پیروزی با مسلمانان است خاطرنشان کرد: در این جشنواره قریب به ۴۰ سازمان و رده از سپاه پاسداران در ۸ رشته ورزشی در سومین حرم اهل بیت (ع) شرکت کرده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه مردم شیراز را مردمی ولایتمدار و مهمان‌نواز معرفی کرد و گفت: ما افتخار می‌کنیم که جوانان به عنوان موتور محرک پیشرفت کشور، مظهر قدرت و امید این کشور هستند.

سردار تنگسیری با اشاره به اینکه حاج قاسم عزیز ما به سرباز بودنش افتخار می‌کرد و امیرالمومنین سرباز را زینت کشور می‌دانستند، با تاکید به جایگاه سربازی، ادامه داد: سرباز ورزشکار زینت در زینت است و ما سرباز را مایه استحکام مرزهای کشور می‌دانیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همیشه بر ورزش جوانان تاکید دارند و معتقدند که میدان ورزشی هم مانند میدان جنگ تعیین کننده است گفت: هیچ دینی به اندازه دین اسلام به ورزش سفارش نکرده است.

به گفته وی همه نظام‌های غیر اسلامی فقط به تربیت تک بعدی فکر می‌کنند، اما اسلام هم به معنویت یعنی روح و هم به جسم توجه دارد و ما اعتقاد داریم که یک ورزشکار، اول فکرش را آماده کند و فکرش خود به خود روح را آماده می‌کند و وقتی روح آماده باشد، بیش از آنچه که فکر می‌کند می‌تواند رقابت کند.

تنگسیری افزایش اعتماد به نفس، انگیزه دانش افزایی، افزایش انضباط شخصی و فردی و آماده کردن فرد برای تحمل سختی‌ها را از جمله دیگر مزایای ورزش دانست.

سردار تنگسیری در پایان با بیان اینکه این جشنواره از امروز تا ۵ روز آینده ادامه خواهد داشت گفت: شما اگر برنده هم نشدید پهلوانی‌تان مهم‌تر است برای ملت ایران هم قهرمانید و هم پهلوان زیرا شما از این مرز و بوم در مقابل ظالمین دفاع می‌کنید.

منبع: مـهر