به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «ابوعبیده»، سخنگوی گردان‌های قسام در سخنانی اعلام کرد که مجاهدان ما به مقابله با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در محورهای مختلف نبرد در غزه ادامه می‌دهند. ابوعبیده گفت: «طی ۴ روز ۶۲ خودروی زرهی دشمن (تانک، نفربر و بولدوزر) را نابود و منهدم کردیم. مبارزان ما […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «ابوعبیده»، سخنگوی گردان‌های قسام در سخنانی اعلام کرد که مجاهدان ما به مقابله با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در محورهای مختلف نبرد در غزه ادامه می‌دهند.

ابوعبیده گفت: «طی ۴ روز ۶۲ خودروی زرهی دشمن (تانک، نفربر و بولدوزر) را نابود و منهدم کردیم. مبارزان ما روز گذشته موفق شدند ساختمانی را که نیروهای کماندوی اسرائیلی در بیت حانون در داخل آن مخفی شده بودند، منفجر کنند. مجاهدان ما تمامی نیروهای اسرائیلی را که در داخل این ساختمان در بیت حانون پناه گرفته بودند، هدف قرار داده و به قتل رساندند.»

سخنگوی گردان‌های قسام در ادامه افزود: «۹ نظامی اسرائیلی را به قتل رسانده و دو نفربر اسرائیلی را منهدم و ساختمانی را که نیروهای اسرائیلی در آن پناه گرفته بودند، ویران کرده و نظامیان داخل آن را به قتل رساندیم. مجاهدان ما در میدان نبرد خیابان به خیابان به دنبال نیروها و خودروهای زرهی دشمن هستند. خود را برای نبردی طولانی آماده کردیم و هر لحظه که بیشتر می‍‌گذرد، تلفات دشمن در غزه بیشتر خواهد شد. دشمن صهیونیستی به جنایات خود و قتل و کشتار نوزادان نارس و غیرنظامیان ادامه می‌دهد.»

ابوعبیده همچنین افزود: « دشمن اشغالگر را در بسیاری از محورها وادار به عقب‌نشینی کردیم. آنچه نتانیاهو در بیمارستان شفا به دنبال آن است، تمسخرآمیز است. حمله نظامیان اسرائیلی به بیمارستان شفا برای نظام بین‌الملل مایه ننگ است. دشمن صهیونیستی در بیمارستان شفا دنبال سراب است. به اسرائیلی‌ها اعلام می‌کنیم که دیر یا زود اخبار نظامیان اسرائیلی که در میدان جنگ در غزه کشته شدند، به شما خواهد رسید. به خانواده‌های کشته‌های اسرائیلی اعلام می‌کنیم: تعداد کشته‌های شما بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید.»

از سوی دیگر، اوضاع بحرانی در بیمارستان شفا همچنان ادامه دارد و «مروان ابو سعده»، از جراحان ارشد بیمارستان شفا گفته است که نیروهای اسرائیلی در بیمارستان شفا چیزی نیافتند.

به گفته این پزشک بیمارستان شفا؛ اوضاع در بیمارستان شفا فاجعه‌بار است و با کمبود شدید آب و غذا مواجهیم و اسرائیل به ما ۳۰۰ لیتر سوخت پیشنهاد داده که این مقدار سوخت به هیچ وجه پاسخگوی ژنراتورهای بزرگ بیمارستان نیست و ما به ۲۴ هزار لیتر سوخت نیاز داریم.

همچنین شاخه نظامی جنبش حماس (گردان‌های قسام) در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه آنچه در بیمارستان شفا واقع در نوار غزه در حال رخ دادن است، جنایتی ورای تصور است، دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا را مسئول مستقیم نسل‌کشی ناشی از اشغال این بیمارستان دانست.

در این بیانیه آمده است: مرکز درمانی شفا حالا به یک پادگان نظامی بدل شده که تانک‌ها و تک‌تیراندازهای اشغالگران در آن مستقر هستند و آنچه در این مرکز رخ می‌دهد، جنایتی ورای تصور است.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: نیروهای اشغالگر دسترسی به داروخانه جهت استفاده بیماران را قطع کرده‌اند که در نتیجه به شهادت بسیاری از آنها منجر شده و قطع آب، غذا و دارو برای هزاران زخمی، آواره و کادر درمان حاضر در بیمارستان، شرایط فاجعه‌باری را ایجاد کرده است. این یک رویه سیستماتیک برای نسل‌کشی تمام افراد حاضر در بیمارستان است که درست مقابل چشم جهانیان صورت می‌گیرد.

قسام در ادامه بایدن و دولت آمریکا را مسئول مستقیم جنایت نسل‌کشی ناشی از اشغال بیمارستان شفا دانست و تاکید کرد: ما بایدن را مسئول جنایات بیرحمانه علیه کودکان، زنان و غیرنظامیان بی‌دفاعی می‌دانیم که با حمایت دولت آمریکا، در سراسر نوار غزه به شهادت می‌رسند.

منبع: مـهر