به گزارش زیرنویس به نقل از العالم، شاخه نظامی جنبش حماس (گردان‌های قسام) در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه آنچه در بیمارستان شفا واقع در نوار غزه در حال رخ دادن است، جناتی ورای تصور است، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را مسئول مستقیم نسل‌کشی ناشی از اشغال این بیمارستان دانست. در این بیانیه […]

به گزارش زیرنویس به نقل از العالم، شاخه نظامی جنبش حماس (گردان‌های قسام) در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه آنچه در بیمارستان شفا واقع در نوار غزه در حال رخ دادن است، جناتی ورای تصور است، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را مسئول مستقیم نسل‌کشی ناشی از اشغال این بیمارستان دانست.

در این بیانیه آمده است: مرکز درمانی شفا حالا به یک پادگان نظامی بدل شده که تانک‌ها و تک‌تیراندازهای اشغالگران در آن مستقر هستند و آنچه در این مرکز رخ می‌دهد، جنایتی ورای تصور است.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: نیروهای اشغالگر دسترسی به داروخانه جهت استفاده بیماران را قطع کرده‌اند که در نتیجه به شهادت بسیاری از آنها منجر شده و قطع آب، غذا و دارو برای هزاران زخمی، آواره و کادر درمان حاضر در بیمارستان، شرایط فاجعه‌باری را ایجاد کرده است. این یک رویه سیستماتیک برای نسل‌کشی تمام افراد حاضر در بیمارستان است که درست مقابل چشم جهانیان صورت می‌گیرد.

قسام در ادامه بایدن و دولت آمریکا را مسئول مستقیم جنایت نسل‌کشی ناشی از اشغال بیمارستان شفا دانست و تاکید کرد: ما بایدن را مسئول جنایات بیرحمانه علیه کودکان، زنان و غیرنظامیان بی‌دفاعی می‌دانیم که با حمایت دولت آمریکا، در سراسر نوار غزه به شهادت می‌رسند.

به گفته رئیس بخش سوختگی‌های بیمارستان شفا، آب و برق این بیمارستان قطع شده است و تک‌تیراندازان اسرائیلی در هر نقطه از بیمارستان مستقر هستند.

به‌دنبال عملیات بزرگ مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موسوم به «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، اشغالگران در اقدامی تلافی‌جویانه و وحشیانه، حملات گسترده و بی‌وقفه‌ای را علیه نوار غزه انجام داده‌اند به طوری که در پی این حملات، تاکنون حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد بیش از ۵ هزار نفر کودک هستند.

منبع: مـهر