به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر میرزایی جمعه شب در نشست ستاد مدیریت بحران اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران از ساعات اولیه سیل با توجه به اینکه در آماده باش کامل بود، پای کار بود، اما به دلیل بالا آمدن آب در ساعات اولیه، متأسفانه یک نوجوان را از دست دادیم. وی افزود: رصد […]

 

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر میرزایی جمعه شب در نشست ستاد مدیریت بحران اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران از ساعات اولیه سیل با توجه به اینکه در آماده باش کامل بود، پای کار بود، اما به دلیل بالا آمدن آب در ساعات اولیه، متأسفانه یک نوجوان را از دست دادیم.

وی افزود: رصد کامل در شهرستان توسط تیم‌مدیریت بحران انجام شد و در ادامه هم در دست انجام است و با همه توان برای مهار سیل و رفع مشکلات وارد عمل شدیم.

فرماندار بهشهر گفت: از ابتدای بارش باران اعضای ستاد مدیریت بحران و مدیران حوزه مدیریت بحران در صحنه و ستاد بودند و همه تلاش ما برای رفع موانع و کاهش خسارت و تلفات است.

میرزایی اظهار کرد: پاکسازی رودخانه‌ها مهمترین اولویت ما در شرایط فعلی است و تمام رودخانه‌های محور اصلی باید پاکسازی شود و انسدادی صورت نگیرد و ادوات بکارگیری و آبراهه‌ها بازگشایی شوند و همچنین ادوات کنار پل‌ها و رودخانه‌ها مستقر باشند تا طغیان آب را در داخل شهر نداشته باشیم.

نماینده عالی دولت در بهشهر خاطرنشان کرد: در فاز اول بارش باران در بهشهر، طغیان و سیلاب در برخی نقاط به دلیل تردد خودروهای عبوری بود و در ادامه راه هم باید همه اعضای ستاد مدیریت بحران مراقبت کنند.

وی افزود: ضربه اول بارش باران در بهشهر خوب مدیریت شد و ضربه دوم سیل کمتر است و حاد نیست، اما باید در آماده باش کامل و همه جانبه باشیم.

میرزایی با بیان اینکه دامنه خسارت در دست بررسی است، یادآور شد: با پایان یافتن بارش، دامنه خسارت، جمع بندی و اطلاع رسانی می‌شود.

وی همچنین گفت: داخل شهربهشهر، در خیابان شهید رجایی و تقاطع شهید مهرزادی، مشکل آفرین بود و گلشهر به سه راه هم باید کنترل و بسته شود.

فرماندار بهشهر افزود: امور آب هم تخلیه و پاکسازی رودخانه‌ها را در دستور کار قرار دهند تا از خسارت جلوگیری شود.

میرزایی گفت: در موضوعات امنیتی هم با قوت وارد شده و مراقبت شود و راهداری هم با قوت در این سیل وارد و کمک کار باشد تا در ادامه شاهد حادثه ناگوار نباشیم و از خسارت‌های احتمالی جلوگیری شود.

منبع: مـهر