«فاطمه کرم‌زاده» نخستین لژیونر تیراندازی ایران شد
«فاطمه کرم‌زاده» نخستین لژیونر تیراندازی ایران شد

فاطمه کرم‌زاده نخستین تیرانداز ایرانی است که به عنوان لژیونر راهی بوندس‌لیگای آلمان می‌شود.

تیم ملی زیر اندازی بانوان, فاطمه کرم‌زاده, لژونر تیراندازی بانوان, لیگ تیراندازی آلمان - «فاطمه کرم‌زاده» نخستین لژیونر تیراندازی ایران شد

 فاطمه کرم‌زاده نخستین تیرانداز ایرانی است که به عنوان لژیونر راهی بوندس‌لیگا می‌شود. وی در این فصل برای تیم pfeil e.v. vohringen شلیک خواهد کرد.

لیگ تیراندازی آلمان با عنوان بوندس‌لیگا در سال ۱۹۹۷ ایجاد شد که در آن به غیر از تیراندازان برتر آلمانی، تیراندازان زیادی از سایر کشور‌های اروپایی و تعدادی از مدال آوران المپیک و سایر تیراندازان موفق بین المللی نیز در آن حضور دارند.

کرم‌زاده ضمن تایید این خبر اظهار داشت: بعد از کسب سهمیه المپیک توکیو و در آن زمان با تیم pfeil e.v. vohringen که از تیم‌های حاضر در بوندس‌لیگای آلمان است، قرارداد بستم، اما با شیوع بیماری کرونا در جهان نتوانستم دو سال اول را در این تیم باشم.

وی تاکید کرد: امسال هم در گرفتن ویزا کمی به مشکل خوردم، ولی در نهایت نتوانستم ویزای طولانی مدت بگیرم. ویزای کوتاه مدت دارم و تنها در یک مسابقه می‌توانم شرکت کنم و برای مسابقات بعدی دوباره باید درخواست ویزا بدهم.

کرم‌زاده تصریح کرد: تمام هزینه‌های اعزام به مسابقه بر عهده باشگاه است، ولی قرار نیست آلمان تمرین کنم و تنها دو روز قبل مسابقه به آلمان می‌روم یکی دو روز بعد مسابقه برمی‌گردم. اگر مدت ویزایم برای ماندن در آلمان زیاد باشد می‌توانم با هزینه شخصی در آلمان بمانم و تمرین کنم. در کل تیم ما در بوندس‌لیگا با خیلی از تیراندازان مطرح از کشور‌های مختلف قرارداد بسته و این موضوع برای ایجاد آمادگی بیشتر در مسابقاتی مثل قهرمانی جهان، کسب سهمیه المپیک و المپیک بسیار مهم است.

باشگاه خبرنگاران