حسین رضازاده به تیم ملی نمره داد/ یک‌شبه نمی‌توان معجزه کرد!
حسین رضازاده به تیم ملی نمره داد/ یک‌شبه نمی‌توان معجزه کرد!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، عملکرد وزنه‌برداری ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو و همچنین شرایط این روزهای تیم ملی و موضوع پر سر و صدای عدم دعوت کیانوش رستمی به اردوی ملی بهانه ای شد تا با حسین رضازاده چهره سرشناس این رشته و عضو هیات رئییه فدراسیون همکلام شویم. رضازاده که مسئولیت پاراوزنه برداری را […]

- حسین رضازاده به تیم ملی نمره داد/ یک‌شبه نمی‌توان معجزه کرد!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، عملکرد وزنه‌برداری ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو و همچنین شرایط این روزهای تیم ملی و موضوع پر سر و صدای عدم دعوت کیانوش رستمی به اردوی ملی بهانه ای شد تا با حسین رضازاده چهره سرشناس این رشته و عضو هیات رئییه فدراسیون همکلام شویم.

رضازاده که مسئولیت پاراوزنه برداری را نیز بر عهده دارد در ابتدا با اشاره به عملکرد ورزشکاران مان در بازی های پاراآسیایی هانگژو گفت: برای اولین بار تیم ایران دوم شد و رکوردی بود که نتیجه زحمات مسئولان و ورزشکاران بود. همه سعی کردند مدال های خوش رنگ بگیرند. ۱۰ ورزشکار بردیم در وزنه برداری و توانستیم در بخش بانوان ۳ مدال برنز بگیریم. نفرات ما رکوردهای خوبی زدند و نسبت به ۴ سال قبل بهتر بودند. در این میان موفقیت بانوان قابل توجه و ارزشمند بود و مردان نیز درخشیدند.

رضازاده درباره وضعیت سنگین وزن های وزنه برداری ایران گفت: در سنگین وزن همه زحمت می کشند اما یادمان باشد که دیگر کشورها با تمام توان در این بخش فعالیت دارند و خواب نیستند. مثلا  وزنه بردار ارمنستانی که برای بحرین وزنه می زند رقیبی جدی است. دیگر کشورهای نیز در این دسته بیکار نمانده اند اما ما هم علی داوودی را  داریم که جوان است و دارد تلاش می کند. نفرات ما برای کاپ قطر و آسیایی ازبکستان دورخیز کرده اند که امیدواریم نتایج خوبی کسب کنند.

وی افزود: برخلاف برخی صحبت ها ما در سنگین وزن افت نکردیم. وزنه برداری رشته سنگینی است. ما در رده های پایه رکورداران جهان را داریم. یک زمان من و بهداد قویترین مرد جهان بودیم اما امروز کشورهای دیگر برای این دسته هم کار می کنند و هم پول های سنگین می دهند. بحرین را ببینید چقدر پول می دهد و وزنه بردار می آورد. ما یوسفی ، داوودی و آیت شریفی را داریم که سن و سال کمی دارند و آینده دار هستند . همین علی داوودی در جهانی عربستان اگر یک مقدار خودش را باور می کرد مدال خوش رنگ تری  را می گرفت. با ۲۴ سال سن تجربه المپیک و کسب نقره آن مسابقات را دارد. فدراسیون هم حمایت های لازم را انجام می دهد. ما هم کنارشان کمک می کنیم.

وی درباره شانس مدال در المپیک گفت: الان نمی توان پیش بینی کرد. حتی حضور در المپیک هم برای یک ورزشکار افتخار است. برنامه فدراسیون این است که حمایت کند تا بهترین اتفاقات بیفتد.وزنه برداری دوران گذار را سپری می کند اما افت نکرده ایم. الان جوانانی که رفته اند مکزیک نزدیک یک سال اردو بودند. همین جوانان پشتوانه می شود برای بزرگسالان.

رضازاده درباره موضوع پر دامنه عدم دعوت کیانوش رستمی به تیم ملی  گفت: بنده نباید نظری بدهم. این سوال را باید از رییس فدراسیون و کادر فنی بپرسید.

وی ضمن حمایت از سرمربی تیم ملی گفت: من عضو هیات رئیسه و رئیس کمیته فنی هستم و کادر مربیان را می بینم. نواب نصیر شلال با تجربه است و از نظر فنی هم کارش را بلد است. به آینده امیدوارم. با دعای خیر ومردم وزنه برداری موفق می شود. در بخش بانوان هم که  تازه راه افتاده اند پیشرفت های خوبی داشته ایم. یک زمان از نظر فنی و تکنیکی ضعف داشتند اما با حضور کوروش باقری خیلی بهتر شده اند.  

«قبول دارید در هانگژو خوب نبودیم؟» وی در پاسخ به این پرسش گفت:  وزنه برداری یک رشته رکوردی است و یک شبه نمی توان معجزه کرد. کشورهای دیگر هم بیکار نمانده اند. هانگژو چون ۱۰ روز فاصله با جهانی داشت به ریکاوری بیتشری نیاز بود و اگر فاصله بیشتری بین دو رقابت بود قطعا بهتر نتیجه می گرفتیم. 

وی در پاسخ به این سئوال که به رییس فدراسیون چه نمره ای می دهید؟ گفت: ایشان شبانه روزی تلاش می کند و جدا از بحث ملی به استان ها نظر دارد و به دنبال پشتوانه سازی است. اخیرا هم هیات رئیسه مصوب کرد که برای ۱۵ نفر از مربیان استانی که شاگردان خوبی به تیم ملی بدهد حقوق در نظر گرفته شود. من آقای سجاد انوشیروانی نمره قبولی می دهم چون از نزدیک می بینم که چقدر زحمت می کشد.

رضا زاده در پایان با اشاره جنایات صهیونیست ها در غزه گفت: جنایت های اخیرا را محکوم می کنم. قلب مسلمانان سراسر جهان به درد  آمده و از همه دولتمردان کشورهای مسلمان و مردم مسلمان می خواهم از این مردم مظلوم حمایت کنند . ورزشکاران مسلمان نیز از دیدن این ظلم بزرگ قلب شان به درد آمده و ما هم از دیدن این اتفاقات به شدت ناراحت می شویم و امیدواریم هر چه سریعتر این جنایات متوقف شود.

منبع: اطلاعات انلاین