۲ هزار کارمند زن در وزارت کشور اشتغال دارند ولی باید افزایش یابد
۲ هزار کارمند زن در وزارت کشور اشتغال دارند ولی باید افزایش یابد

«عبدالمتین قانع» سخنگوی وزارت کشور حکومت طالبان در یک نشست خبری اعلام کرد: نزدیک به ۲ هزار کارمند زن در ادارات مختلف زیر مجموعه این وزارتخانه مشغول به کار هستند. به گفته وی، این کارمندان زن در ریاست پاسپورت، ریاست خدمات عمومی، ایست‌های بازرسی و دیگر ادارات وزارت کشور افغانستان مشغول فعالیت هستند.   قانع […]

- ۲ هزار کارمند زن در وزارت کشور اشتغال دارند ولی باید افزایش یابد

«عبدالمتین قانع» سخنگوی وزارت کشور حکومت طالبان در یک نشست خبری اعلام کرد: نزدیک به ۲ هزار کارمند زن در ادارات مختلف زیر مجموعه این وزارتخانه مشغول به کار هستند.

به گفته وی، این کارمندان زن در ریاست پاسپورت، ریاست خدمات عمومی، ایست‌های بازرسی و دیگر ادارات وزارت کشور افغانستان مشغول فعالیت هستند.

 

قانع گفت: حضور زنان در صفوف پلیس به‌خصوص در اداره‌های خدماتی وزارت کشور در بخش‌های امنیتی و بازرسی نیازی مبرم است. در حال حاضر هزار و ۹۹۵ کارمند زن در اداره‌های خدماتی وزارت داخله از جمله ریاست پاسپورت، ریاست خدمات عمومی و در بخش‌های بازرسی حضور دارند.

 

به گزارش «طلوع‌نیوز»، کارمندان زن وزارت کشور افغانستان در بخش‌های کشفی، جنایی و عملیات‌های شبانه نیز کار می‌کنند.

 

«صادق شینواری» آگاه مسائل نظامی دراین‌باره اظهار داشت در حال حاضر حضور زنان کم‌رنگ است و تأکید کرد: برای ارائه خدمات بهتر به مردم افغانستان، باید شمار نیروهای زن افزایش یابد.

 

منبع: اطلاعات انلاین