شیرین‌کاری جدید دولت رئیسی؛ وزارت کشور علیه وزارت ارشاد!
شیرین‌کاری جدید دولت رئیسی؛ وزارت کشور علیه وزارت ارشاد!

کامبیز نوروزی، حقوقدان در کانال تلگرامی خود نوشت: کشور یک قانون دارد و این قانون در جزء جزء همه مناطق کشور باید حاکم باشد. لغو کنسرت به دلیل حضور نوازنده زن کاملا غیرقانونی است. حتی از نظر شرعی هم مستندی ندارد. مشکل بزرگ و بحران‌ساز این است که مقامات رسمی یا قدرتهای پنهان غیر رسمی […]

لغو کنسرت - شیرین‌کاری جدید دولت رئیسی؛ وزارت کشور علیه وزارت ارشاد!

کامبیز نوروزی، حقوقدان در کانال تلگرامی خود نوشت: کشور یک قانون دارد و این قانون در جزء جزء همه مناطق کشور باید حاکم باشد. لغو کنسرت به دلیل حضور نوازنده زن کاملا غیرقانونی است. حتی از نظر شرعی هم مستندی ندارد. مشکل بزرگ و بحران‌ساز این است که مقامات رسمی یا قدرتهای پنهان غیر رسمی سلیقه خود را برتر از قانون و شرع می‌دانند و با سوءاستفاده از قدرت حقوق اساسی ملت را نقض می‌کنند. رواج این شیوه عمل موجب توسعه و نهادینگی اختلال نظم و ویرانگر است.

این وضعیت در حوزه فرهنگ و هنر بیش از سایر حوزه‌ها نمایان می‌شود. جریانهای حاکم تاب پذیرش فرهنگ عمومی و سلایق هنری مردم را ندارند، برای تحمیل سلیقه خود به زور خارج از قانون متوسل می‌شوند. دستگاه‌های اجرایی قلمرو فرهنگ و هنر را از قانون تهی کرده‌اند و خودشان را جای قانون نشانده‌اند.

شایان ذکر است معاون امنیتی استاندار اصفهان بعد از لغو کنسرت علیرضا قربانی گفته بود:  بحث اینکه آقای قربانی می‌خواهد در اصفهان کنسرت اجرا کند هیچ مانع قانونی نداشت مگر یک نکته؛ و آن نکته این است که ایشان در تیم نوازندگان خود از خانم نوازنده استفاده می‌کرد. این موضوع اولاً هنوز تعریف قانونی ندارد و یک چیز نویی است و حتماً باید وزارت ارشاد راجع به این موضوع تصمیم ملی بگیرد و ابلاغ کند که آیا اجازه هست این کار را بکنیم یا نه.

منبع: اطلاعات انلاین