به گزارش زیرنویس به نقل از تسنیم، بعد از لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان، محمود سالاری معاون وزیر در امور هنری در تماسی با این هنرمند سرشناس کشورمان از وی دلجویی و اعلام کرد که امیدوارم است کنسرت علیرضا قربانی به زودی در این شهر برگزار شود. همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌تازگی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از تسنیم، بعد از لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان، محمود سالاری معاون وزیر در امور هنری در تماسی با این هنرمند سرشناس کشورمان از وی دلجویی و اعلام کرد که امیدوارم است کنسرت علیرضا قربانی به زودی در این شهر برگزار شود.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که برگزاری کنسرت‌ها طبق قانون هیچ ممانعتی ندارد. با این حال معاون امنیتی استاندار اصفهان درباره لغو کنسرت قربانی موضع‌گیری کرده و گفته که حضور نوازنده‌های زن در کنسرت غیرقانونی است.

در این‌باره سالاری در گفت‌وگویی گفت: اینکه سلیقه خود را به عنوان قانون اعمال کنیم، کار شایسته‌ای نیست. من همان زمان نیز از آقای قربانی عذرخواهی کردم. عذرخواهی من موضع ما بود؛ موضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

او ادامه داد: در شهری که یکی از قدیمی‌ترین هنرستان‌های موسیقی دختران وجود دارد و هر ساله تقاضای حضور در این هنرستان افزایش پیدا می‌کند، اینکه سلیقه خود را به عنوان قانون اعمال کنیم، کار شایسته‌ای نیست. در بیانیه قدیمی‌تر نیز آمده بود که این موجب وهن و توهین است که من این را متوجه نشدم که چه وهن یا توهینی است. مبنای این حرف چیست؟ ضمن اینکه ایشان گفته بودند اگر قانونی هست به من اعلام کنید؛ این یعنی چه؟! قانونی که شما گذاشتید، نو است. مگر قانون می‌خواهد که کسی بیاید روی صحنه و نوازندگی کند؟ قانون به ما می‌گوید عفت عمومی، حجاب و شأن مخاطب باید رعایت شود؛ این مسائل قانون دارد و آیین نامه تخلفات ما نیز موجود است. در همین راستا اجرایی که تخلف داشته باشد اول در آیین نامه تخلفات استان و جلسه تجدید نظر استان تهران بررسی خواهد شد.

سالاری افزود: همین گروه در شهر کرد و یزد اجرا کرده بود و تخلفی گزارش نشده بود. اینکه اصفهان برای اعمال سلیقه شخصی دنبال واژه می‌گردد و مسائلی را مطرح می‌کند به نظرم محلی از اعتنا ندارد و دوستان ما در اصفهان بهتر است، برگردند و به قانون عمل کنند تا این سلیقه خود را به عنوان دیانت و عرف اعمال کنند؛ دیانت را وسط نیاوریم، به نظر من این حرف‌ها شایسته نیست و از مقامی سیاسی امنیتی این چنین گفت‌وگوها مقداری ناپذیرفتنی است.

معاون هنری وزیر گفت: همان زمان پیگیری کردیم قرار شد آقای قربانی در اصفهان اجرا داشته باشند اما چون با اجرا ایشان در استان دیگری تلاقی کرد این امکان فراهم نشد؛ در زمان مناسب دیگری در اصفهان اجرا خواهند داشت.

سالاری در پاسخ به اینکه درباره مسائل مشابه در برگزاری کنسرت های دیگر در این استان نیز پیگیری های لازم را انجام خواهد شد یا خیر گفت: به اندازه‌ای که زورمان برسد پیگیری انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/