اورتون شاکی جدید دارد/ ۹امتیاز دیگر کم می‌شود؟
اورتون شاکی جدید دارد/ ۹امتیاز دیگر کم می‌شود؟

ممکن است پروسه فروش باشگاه اورتون متوقف شود زیرا مالکان جدید نمی‌خواهند بلافاصله با بدهی ۳۰۰ میلیون پوندی روبرو شوند.

 

به گزارش زیرنویس، احتمال دارد که شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی ۷۷۷Partners از قرارداد ۵۰۰ میلیون پوندی برای خرید اورتون کنار برود چرا که طبق گزارش‌ها ممکن است باشگاه با لایحه غرامت ۳۰۰ میلیون پوندی روبرو شود. پروسه فروش باشگاه توسط فرهاد مشیری در روز جمعه با مشکل بزرگی همراه شد، چراکه مرسی‌سایدرها با تصمیم لیگ برتر مبنی بر کسر ۱۰ امتیاز به دلیل عدم رعایت قوانین سود و پایداری روبرو شدند.

اوضاع بد زمانی تشدید شد که طبق حکم دادگاه باشگاه‌های لیدز، لستر و برنلی می‌توانند ادعای غرامتی داشته باشند که اورتون را به لبه پرتگاه مالی می‌برد، و عملاً تضمین می‌کند که شاگردان شان دایچ فصل آینده در چمپیونشیپ بازی خواهند کرد. مشخص شده که ۷۷۷Partners چند بند و تبصره را در قرارداد خود با مشیری گنجانده که در صورت تایید پرونده لیگ برتر علیه این باشگاه، قیمت خرید اورتون کاهش می‌یابد. اما اورتون اکنون با این احتمال مواجه است که باید به سه باشگاهی که در سه فصل اخیر سقوط کرده‌اند، هر کدام ۱۰۰ میلیون پوند غرامت بپردازد.

بعید است که ۷۷۷Partners با پرداخت این صورتحساب موافقت کند، زیرا باشگاه در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون پوند بدهی دارد. اورتون بودجه لازم برای پرداخت غرامت را ندارد و اگر آنها محکوم بشوند، با جریمه ۹ امتیازی دیگری مواجه خواهند شد که در آن صورت فقط به یک معجزه برای جلوگیری از سقوط نیاز دارند. به لیدز، لستر و برنلی ۲۸ روز فرصت داده شد تا تصمیم بگیرند که آیا به مبارزه برای دریافت غرامت ادامه خواهند داد یا نه. هیئت مدیره شوکه‌شده اورتون اکنون در حال ارائه درخواست تجدیدنظر علیه حکمی است که این تیم را به جمع سه تیم انتهایی رسانده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی