به گزارش زیرنویس، چند روز قبل خانمی با مراجعه به پلیس مدعی شد در روزهای گذشته مبالغ متعددی به ارزش کلی ۵۱ میلیون ریال از حساب بانکی اش به صورت غیرمجاز و بدون اطلاع خودش برداشت شده است. به همین منظور پرونده‌ای با توجه به حساسیت موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و با بررسی […]

به گزارش زیرنویس، چند روز قبل خانمی با مراجعه به پلیس مدعی شد در روزهای گذشته مبالغ متعددی به ارزش کلی ۵۱ میلیون ریال از حساب بانکی اش به صورت غیرمجاز و بدون اطلاع خودش برداشت شده است.

به همین منظور پرونده‌ای با توجه به حساسیت موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و با بررسی و تحقیقات انجام شده روی صورتحساب شاکی مشخص شد مبالغ برداشت شده از درگاه‌های اینترنتی مختلف برای خرید محتویات بازی آنلاین از حساب وی خارج شده است.

سرهنگ محمدرضا فدائیان رئیس‌ پلیس فتا استان سمنان گفت: با اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا معلوم شد از شماره تلفن شاکی برای ایجاد حساب کاربری و شارژ حساب در بازی‌های آنلاین استفاده شده بود.

از آنجا که شاکی در تحقیقات اولیه به علاقه شدید فرزندش به بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرده بود طی تماس با شاکی، موضوع با وی مطرح و ظن پلیس به نوجوان ۱۳ ساله او بیشتر و مقرر شد شاکی و فرزندش برای تحقیقات تکمیلی به مقر پلیس مراجعه کنند. این نوجوان ابتدا منکر چنین عملی بود اما در مواجهه با ادله و مستندات کامل پلیس فتا چاره‌ای جز اعتراف به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مادرش نداشت.

وی ادامه داد: استفاده بی‌رویه از بازی‌های رایانه‌ای باعث ایجاد تغییر در سلامت فیزیکی و روانی و افت تحصیلی دانش‌آموزان خواهد شد و به همین خاطر همراهی و هماهنگی والدین با فرزندان و نظارت بر رفتار و فعالیت سایبری آنها یک ضرورت بوده چرا که ناآگاهی والدین، موجب آسیب‌ها و تهدیدات گوناگون خواهد شد.

منبع خبر: رکنـا